امپراتوری روپرت مرداک بر اساس یک درک زیرکانه از نحوه کار رسانه و قدرت بنا شد

مرداک که به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود، امپراتوری رسانه‌ای خود را در سراسر جهان گسترش داد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای در جهان تبدیل شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || روپرت مرداک، میلیاردر استرالیایی-آمریکایی، در سن 92 سالگی از رهبری امپراتوری رسانه‌ای خود، نوز کورپوریشن، کناره‌گیری کرد.

مرداک که یک کارآفرین و سرمایه‌دار با استعداد بود، امپراتوری خود را از یک روزنامه کوچک در استرالیا به یک غول رسانه‌ای جهانی تبدیل کرد که دارایی‌هایی از جمله روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی، ناشران و استودیوهای فیلم و تلویزیون را در بر می‌گیرد.

مرداک که به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود، امپراتوری رسانه‌ای خود را در سراسر جهان گسترش داد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای در جهان تبدیل شد.

مرداک در استرالیا متولد شد و در سن 22 سالگی کنترل روزنامه پدرش را به دست گرفت. او سپس به بریتانیا و ایالات متحده گسترش یافت و شرکت‌های رسانه‌ای بزرگی را خریداری کرد، از جمله News of the World، The Times، The Sun، The Wall Street Journal، Fox News و 20th Century Fox.

بازنشستگی مرداک نقطه عطفی در تاریخ رسانه‌ها است. او یکی از تأثیرگذارترین افراد در صنعت رسانه در قرن بیستم بود و امپراتوری او همچنان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های رسانه‌ای در جهان است.

مرداک به دلیل دیدگاه‌های محافظه‌کارانه خود شناخته شده بود و رسانه‌های او اغلب به دلیل گرایش سیاسی مورد انتقاد قرار می‌گرفتند. با این حال، او همچنین یک کارآفرین ماهر بود که از فرصت‌های جدید برای گسترش امپراتوری خود استفاده می‌کرد.

خروجی مرداک از رهبری نوز کورپوریشن، نقطه عطفی در تاریخ این شرکت است. باید دید پسرش لاچلان چگونه می‌تواند از این چالش‌ها عبور کند و امپراتوری را به موفقیت‌های جدیدی برساند./ شارا

منبع: bizcommunity

 

انتهای پیام/