استاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت: یکی از مشکلات روابط عمومی ها در کشور عدم شناخت و درک صحیح از وظایف روابط عمومی است.
دکتر “داوود زارعیان” در نشست یک روزه گرامی داشت روز روابط عمومی و ارتباطات در سالن کنفرانس شرکت آب منطقه ای تهران با بیان این مطلب، اظهار داشت: روابط عمومی ها در بیشتر موارد ابزارهای در اختیار را با وظایف اصلی خود اشتباه می گیرند و این خود سبب تنزل کارکرد آن ها در سازمان ها و ارگان های دولتی می شود.
زارعیان با بیان اینکه اعتماد سازی از جمله وظایف روابط عمومی ها است، تصریح کرد: اعتماد سازی، بسترسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی و مدیریت بر افکار عمومی از جمله وظایف مهم روابط عمومی ها به شمار می رود.
وی افزود: در صورتی که روابط عمومی ها وظایف خود را به خوبی شناخته و درک کنند می توانند با استفاده از ابزراهای لازم و موجود در سطح کشور برنامه ها و فعالیت های خود را اجرایی نمایند.
به گفته زارعیان، عدم درک صحیح از وظایف و اشتباه فرض کردن ابزارها به جای وظایف یکی از چالش های اساسی در روابط عمومی سازمان ها به شمار می رود.
استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در این نشست همچنین اظهار داشت: گاهی دیده می شود که روابط عمومی ها با اتکا به آگهی های تبلیغاتی کوتاه مدت و یا بسیار تکراری انتظار فرهنگ سازی دارند، اما در امر فرهنگ سازی باید اطلاع رسانی ها بسیار مستمر و مداوم و با صبر و حوصله انجام شود.
|
نظر بدهید