شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– طی دوران تحول، رهبر یک شرکت باید اطمینان حاصل کند که قبل از شروع کمپین، طی آن و پس از اتمام آن سازمان تحت نظارت او با کارکنان ارتباطاتی قوی، منظم و شفاف برقرار میکند. این نهتنها سنگ بنای یک فرهنگ شفاف سازمانی را شکل میدهد بلکه برای ایجاد اطمینان میان کارکنان عنصری حیاتی است. اگر شما به کارکنان خود وعدهای میدهید، باید آن را در موعد مقرر عملی کنید.
البته ارتباطات مانند یک خیابان دوطرفه است. بسیاری از کارکنان یک شرکت در رابطه با چگونگی عملکرد سازمان، دانش عمیقی دارند و مهم آن است که بتوانیم از تمام سطوح سازمانی پذیرای ایدههایشان باشیم و زمانی که طی دوران مدیریت تغییر با بازخوردی رو به رو میشویم نباید این بازخوردها را نادیده بگیریم، چرا که توجه به بازخوردها از عناصر اصلی یک فعالیت گروهی جامع و فراگیر است. به یاد داشته باشید که گفتوگو با کارکنان معیار مهمی است. کارکنان چگونه فکر میکنند؟ از چه هراس دارند؟ جایگاه خود را در آینده شرکت چگونه ارزیابی میکنند؟
گوش فرادادن به گفتههای آنها میتواند پاسخ سوالات مهمی را کشف کند و آنچه کشف میکنید بر تصمیمگیری شما تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. به دنبال یک تغییر اساسی قطعا فرصتی بزرگ نیز به وجود خواهد آمد تا گرایشات سازمانی شما را تغییر دهد و کارکنان خود را برای آینده شرکت دوباره بهکار گیرید.
برای بهرهگیری از این فرصت لازم است که صادقانه رفتار کنید. زمانی که کارکنان را مخاطب قرار میدهید، تغییر مورد نظر را در قالب فاز جدیدی که شرکت وارد آن میشود ترسیم کنید. اما توقع نداشته باشید که بلافاصله گفتههای شما را بپذیرند. شما باید آمادگی برخورد با دورهای از تغییرات، عدم اطمینان و استرس را داشته باشید. طی این دوره تمامی مراودات باید روی این چالش مشترک تمرکز کنند که نهایتا به سود همگان خواهد بود.
|
نظر بدهید