شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در آیین گرامیداشت روز ملی روابط عمومی که در شهرک صنعتی حاجی آباد اراک برگزار شد، گفت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی کنند.
به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: تلاش برای تغییر رفتار و جلب مشارکت و اعتماد مردم در حمایت از تولید ملی و کاهش گرایش به استفاده از کالای خارجی امر فرهنگی مهمی است که باید با همراهی نهادهای فرهنگی،روابط عمومی ها و رسانه ها برای آن گفتمان سازی شود.
وی ادامه داد: نگرش آحاد ملت به مصرف کالای داخلی و تبدیل منع خرید کالای خارجی به یک باور و اعتقاد عمومی و رسالت خطیر فرهنگی است که باید با استفاده از مهندسی دقیق و علمی افکار عمومی و بهره گیری از دانش روز در جامعه نهادینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مسئولان روابط عمومیها باید جایگاه واقعی خود را در سازمان ها و همچنین جامعه پیدا کنند و پیام اصلی نظام اسلامی که حرکت در مسیر توسعه پایدار زیر سایه ولایت است در برنامه هایشان بازتاب یابد.
وی ادامه داد: روابط عمومیها ضمن حسن انجام وظایف اصلی خود که تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی صحیح، قدرت بیان، خلاقیت، تقوا و معنویت است باید با رصد مستمر شرایط کشور در منطقه و جهان در راستای اهداف و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.
حقیقی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت که رسالت اصلی دستگاه های اجرایی و از اهداف عالیه انقلاب اسلامی است باید با فعالیت گسترده روابط عمومی ها مصداق عینی پیدا کند.
وی بیان کرد: روبط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی مدیریت دستگاه های اجرایی با لایه های مختلف جامعه باید عملکرد نظام اسلامی و دولت را در جامعه منعکس کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی وظیفه دارند با همکاری روابط عمومی های دستگاه خود، فعالیت سالانه دستگاه را در قالب ساخت اینفوگرافی از سوی رسانه ها به گزارش دهند.
وی افزود: ایجاد تعامل سازنده با رسانه ها و خبرگزاری ها یکی دیگر از مسئولیت های خطیر روابط عمومی ها است که باید از این طریق نسبت به گزارش عملکرد دولت در جامعه اقدام شود.
حقیقی بیان کرد: عملکرد همه دستگاه های اجرایی و حتی صنایع بستگی به فعالیت متفکرانه و همراه با نظم روابط عمومی ها دارد و در غیر این صورت هیچ دستگاهی نمی تواند به توسعه و بالندگی دست یابد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز گفت: بخشی از مدیران کل با رویکرد بی طرفی هیچ تمایلی به ارائه گزارش عملکرد دستگاه خود ندارند که این مهم عملکرد دولت را زیر سوال می برد.
مصطفی عرب افزود: شفاف سازی و اطلاع رسانی رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید است و مدیران کل دستگاه های اجرایی وظیفه دارند با بهره گیری از خلاقیت های روابط عمومی ها، عملکرد دستگاه خود را برای مردم تشریح کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی دولت تدبیر و امید میزان بودجه سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد که باوجود هجمه های بسیار از سوی منتقدان، این اقدام در راستای شفاف سازی و احترام به حقوق شهروندی انجام شد وهمه دستگاه های اجرایی باید این رویه را الگوی رفتاری خود قرار دهند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی افزود: بر اساس گزارش موجود بیش از ۶۲ درصد از سرمایه گذاری خارجی این استان در پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است اما لایه های مختلف اجتماعی مردم از این اقدام کمتر اطلاع دارند و می طلبد روابط عمومی های دستگاه های مربوطه نسبت به این مهم اقدامات شایسته انجام دهند.
گفتنی است در این آیین از ۲۰ مدیر برتر روابط عمومی، پیشکسوتان و سه روابط عمومی برتر فرمانداریهای استان تجلیل شد.
بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی حاجی آباد از دیگر برنامه های روز روابط عمومی بود که با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و نقش مهم روابط عمومی ها در تحقق این شعار با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان انجام شد.
|
نظر بدهید