شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، میکی ای کندی- یکی از مهمترین چیزهایی که شما می توانید انجام دهید این است که مردم را با تیم روابط عمومی درگیر نگاه دارید. باید نگاهی مستقیم و درست به محصول و خدمت روابط عمومی از جانب عموم مردم بوجود آید. هرچه این چشم ها بیشتر شود فروش نیز افزایش می یابد.
آیا تیم روابط عمومی شما جزیره ای زندگی می کند؟
متاسفانه، بسیاری از شرکت ها اغلب تا پایان کار با یک تیم روابط عمومی در یک جزیره زندگی می کنند، تا بتوانند صحبت کنند. چرا این را مطرح می کنم؟ خوب، تیم روابط عمومی که خودش حرفی برای گفتن ندارد، می خواهد برای شما نقشه راهی بریزد که از آن طریق پوشش خبری بدست آورد. این مانند حباب است که روز به روز فرصت های عمل را از شما می گیرد. مطمئنا، ممکن است آنها با شما ارتباط بگیرند و به شما پاسخ دهند، اما آنها هیچ ایده ای ندارند که چگونه بتوانند به لایه های عمیق تر سازمان شما وارد شوند.
آیا این تقصیر آنهاست؟ برخی اوقات. برخی اوقات متخصصان روابط عمومی فکر می کنند که بهترین های روابط عمومی را می دانند. آنها خودشان را در راه می بینند، بنابراین خودشان را از مواجهه با دیگران دور می کنند و سعی می کنند که رفتاری که فکر می کنند درست است را بدون در نظر گرفتن سایر نظرات انجام دهند. اما این شما هستید که به عنوان یک بیزینس من در پشت متخصص روابط عمومی در جزیره کوچکی که وی برای شما ساخته است قرار دارید. چگونه؟ این زمانی اتفاق می افتد که شما اجازه دخول به شرکت را به آنها نمی دهید. در واقع باید به آنها اجازه دهید که وارد شرکت شوند. بگذارید بگویم که منظورم از این دخول چیست.
شما چشم اندازی دارید. شما می دانید که شرکت شما در کجا قرار دارد و راس آن کجاست. شما می دانید که در نقشه راه ده سال آینده تان قرار است که چه دستاوردهایی داشته باشید. اما آیا تیم روابط عمومی نیز این ها را می داند؟ آیا آنها ایده ای شفاف درباره چشم اندازهای طولانی مدت شما دارند؟ ممکن است نداشته باشند. اگر چنین است، آنگاه آنها نمی توانند تلاش های روابط عمومی را با چشم انداز بلند مدت شما مطابقت بدهند.
روابط عمومی نباید درگیر مسائلی شود که به انفعال کشیده شود. تیم باید در مسیر اهداف عالی سازمان حرکت کند و چیزی که آنها در حال ساختن آن هستند باید اهداف طولانی مدت را حمایت کند.
تیم روابط عمومی نیاز دارد که زمانی را با همه بخش های شرکت شما سپری کند و اگر تیم روابط عمومی تنها با شرکت شما و شما تعامل می کند، آنگاه آنها تنها می توانند ببینند که در مسیر چشمان شما حرکت می کنند. آنها تنها یکی را در می یابند، چشم انداز درجه یک مدیریت. مطمئن باشید که اگر این مورد صحیح است یعنی آنها به درستی درباره شرکت و محصول و خدمات شما به درستی نمی دانند.
یک تیم روابط عمومی خوب باید زمانی را با همه بخش های شرکت شما سپری کند. آنها نیاز دارند که زمانی را صرف تیم توسعه، تیم فروش و بخش خدمات مشتریان کنند و همه افراد در این جریان باید با روابط عمومی روبرو شوند. آنها نیاز دارند که در نام تجاری شما غرق شوند و بخشی از برند شما گردند. تنها آنگاه است که می توانند داستان های پنهانی را که نیاز دارند کشف کنند. آن داستان ها، داستان هایی هستند که میان مردم طنین انداز می شوند و نام تجاری شما را در قبل و ذهن مخاطبان تان حک می کنند.
اما دوباره، این تنها زمانی اتفاق می افتد که شما درهای سازمان خود را به روی روابط عمومی بگشایید و آنها را به داخل هدایت کنید. اگر آنها جزیره شان را رها نکنند چه می شود؟ خوب، در این صورت احتمالا زمان آن رسیده است که شما به دنبال متخصصان جدیدی برای هدایت فعالیت های روابط عمومی خود بگردید.
آیا تیم روابط عمومی شما در این جزیره مخروبه زندگی می کنند؟ درباره آن به ما بگویید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید