شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، استنلی لیک، سی اف ای- هولدینگ خطور هوایی تایگر که عموما به نام تایگر ایر شناخته می شود بار دیگر خبرساز شد اما این اخبار اصلا برای او خوب نبود.
این مورد عملیات برای شرکت وابسته تایگرایر ماندالا است که از 1 ژولای 2014 به بعد این مسئولیت را بر عهده گرفته است. اعلامیه بلافاصله آمد و 70 هزار مسافری را که پروازهای خود را پیش خرید کردند را تحت تاثیر قرار داد.
اشتباه روابط عمومی تایگرایر
همراه با اخبار انعقاد قرار داد ماندالا تایگرایر، شایعاتی در شبکه های اجتماعی در خصوص اشتباه بودن بسته شدن این قرارداد منتشر شد که مسافران را به شدت حت تاثیر قرار داد.
شخصا فکر می کنم که هیچ چیز تا زمانی که در تایگرایر در خصوص تایگرایر ماندالا مطرح نشده بود گفته نشده بود. به بیان مسئولان شرکت (با تاکید من):
«به منظور نمایش حسن نیت مان، گروه تایگرایر با مشتریان تحت تاثیر قرار گرفته برای انتقال پرواز در صورتی که صندلی کافی در پرواز تایگرایر وجود داشته باشد جای آنها را عوض می کنیم و در غیر این صورت نیز بازپرداخت بلیط رزرو شده برای تاریخ 1 ژولای و بعد از آن ممکن است. اگرچه تایگرایر هیچ مسئولیت حقوقی نسبت به این کار ندارد. تعهدات قانونی و سایر مسئولیت ها بر عهده ماندالا می باشد.
من نمی توانم این اقدامات را درک کنم. چطور این شرکت می تواند از واژه های حسن نیت و نمایش حسن نیت استفاده کند در حالیکه اساسا این شرکت در انظار عموم مسئول این مساله است و چطور می تواند بگوید که هیچ اجبار قانونی یا مسئولیت قانونی در این قبال ندارد.
من فکر می کنم تایگرایر شکست خورد و 70 هزار مسافری که بر اثر این اقدام تحت تاثیر قرار گرفته بودند بعید به نظر می رسد بخواهند از سرویس های این خط هوایی استفاده کنند. مخصوصا در شرایطی که بعد از این حادثه آنها از ادبیات ناشایستی برای مخاطبان خودشان استفاده کردند.
با تلاش شرکت برای کسب سود (در 31 مارس 2014 پس از سه سال ضررهای متوالی با مبلغ 373 میلیون دلار به پایان رسید.) در واقع این ضرر نمی توانست نتیجه نشان دادن حسن نیت به مشتریان باشد.
برخی توصیه های ناخواسته
اگرچه من متخصص روابط عمومی هستم، می خواهم توصیه های دو سنتی خودم را با شما در میان بگذارم: ممکن است شرکت باید عذرخواهی می کرد و پس از آن به شکایت های مشتریان به بهترین نحو پاسخ می گفت.
وقتی شما با هواپیمایی بالای 36 هزار پایی در هوا پرواز می کنید، محال است فراموش کنید که از کدام سرویس هوایی استفاده کرده اید. با حضور تایگرایر در آن صنعت، ارائه خدمات به مشتریان درجه یکی که در آن از احساس امنیت لذت می بردند و شاید رضایت مسافران از چنین پروازی بسیار بیشتر از پروازی اهمیت دارد که هزینه های سفر در آن کم شده باشد. تایگرایر به زودی درک کرد که بهتر است کسب و کار خودش را تغییر دهد.
منبع: http://www.fool.sg/2014/06/24/what-does-tigerairs-recent-public-relations-blunder-mean-for-the-company/
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید