درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 21:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 859صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 18 خرداد 1391 - 23:16
آشنایی با انجمن متخصصان روابط عمومی
انجمن متخصصان روابط عمومی کانونی است برای حضور، مشارکت، اظهار نظر و ارائه دستاوردها و توانمندی های اساتید و صاحب نظران روابط عمومی.
  

گفتگو - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):
شارا،  برای پرداختن به زوایای دیگری از دانش، هنر و فن روابط¬عمومی با غلامعباس افشار رئیس انجمن متخصصان روابط¬عمومی، بعنوان یکی از دو انجمن حرفه¬ای این رشته در کشور، به گفتگو نشست تا از طریق طرح نظرات ایشان، روابط¬عمومی را از دیدگاهی دیگر واکاوی کند.


ارتباط انجمن با اساتید، صاحب¬نظران و حتی دانشجویان چگونه است؟
انجمن متخصصان روابط¬عمومی کانونی است برای حضور، مشارکت، اظهار¬نظر و ارائه دستاوردها و توانمندی¬های اساتید و صاحب¬نظران روابط¬عمومی، همچنین، برای مدیران و کارشناسانی که در زمینه روابط-عمومی تجربه و سابقه ارزشمند دارند و می توانند آن را در اختیار دیگران، بویژه دانشجویان و همکاران جدید این حوزه قرار دهند. ماموریت اصلی انجمن توسعه و گسترش دانش روابط¬عمومی و ارتقاء جایگاه آن در کشور است که جز با همکاری اساتید، مدیران و کارشناسان مجرب حاصل نمی¬شود¬. انجمن از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده به این مهم جامه عمل بپوشاند. با دانشجویان رشته روابط¬عمومی و ارتباطات نیز روابط خوبی داریم. بخشی از اعضای ما، اعضای دانشجویی هستند که به لحاظ تحصیل در این رشته به عضویت انجمن در آمده¬اند. رویداد-های مربوط به انجمن و فعالیت¬های تخصصی آن شرایطی را فراهم می¬کند که دانشجویان با موضوع روابط-عمومی، وظایف و مسئولیت¬های آن و همچنین با اساتید، صاحب¬نظران و کارشناسان این حوزه بیشتر آشنا شوند و از این آموخته¬ها در مشاغل آتی خود استفاده کنند.
 

از برنامه¬های آتی انجمن صحبت کنید.
نزدیک¬ترین برنامه تخصصی انجمن، هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط¬عمومی است که در روز 25 تیرماه امسال برگزار خواهد شد. این جشنواره از بخش¬های مختلفی تشکیل می شود که میتوان به بخش رقابتی، کارگاه¬های آموزشی و سمینار تخصصی اشاره کرد. در بخش اصلی یا رقابتی روابط¬عمومی¬های کشور در چندین رشته به رقابت می¬پردازند و پس از انجام مراحل داوری، روابط¬عمومی¬های برتر در مراسم باشکوهی در بخش اختتامیه جشنواره معرفی می¬شوند. در سمینار تخصصی نیز مباحث مربوط به موضوع جشنواره توسط اساتید و کارشناسان این رشته به بحث و بررسی گذاشته می شود. موضوع سمینار تخصصی دوره هفتم جشنواره "تولید محتوا" است. به نظر من، محتوا و تولید آن یکی از مهمترین مشکلات روابط¬عمومی¬های کشور است که جا دارد به طور اساسی به آن پرداخته شود. واحدهای روابط¬عمومی از نظر ابزار، رسانه و سایر ملزومات ایفای مسئولیت-های خود مشکلات چندانی ندارند، ولی تولید محتوای تاثیرگذار برای آنها یکی از مشکلات اساسی است. اینکه چه محتوایی، چگونه، با چه تاثیری و برای چه مخاطبانی تولید شود، کار دشواری است و نیاز به خلاقیت و اطلاعات حرفه¬ای دارد و در این سمینار با حضور تعدادی از صاحب نظران مربوطه، به برخی از این مسائل پرداخته خواهد شد.


به خلاقیت اشاره کردید، در روابط¬عمومی چه جایگاهی برای آن قائل هستید؟
روابط¬عمومی مساوی است با خلاقیت! شاید این ادعا کمی اغراق¬آمیز به نظر برسد، ولی باور کنید، اگر در هر یک از بخش¬ها، فعالیتها و مراحل برنامه¬ریزی و اجرای برنامه¬های روابط¬عمومی، خلاقیت حضور و بروز نداشته باشد، نتیجه کار مورد پسند مخاطبان واقع نخواهد شد، یا به عبارتی اگر خلاقیت وجود نداشته باشد، برنامه¬ها، پیام¬ها و فعالیت¬ها جذابیت نداشته و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. روابط¬عمومی آمیزه¬ای از علم، فن و هنر است و آمیختن این سه، خودش یک نوع خلاقیت است و در روابط¬عمومی اگر از خلاقیت فاصله بگیریم و به روزمرگی و تکرار بیافتیم، می¬شویم روابط¬عمومی توجیه¬گر و تکراری که نه خودمان و نه نتیجه فعالیت¬هایمان مورد پذیرش مخاطبان واقع نخواهد شد. پس در یک کلام، می توان گفت: روابط عمومی در سایه خلاقیت است که رشد کرده و توسعه می¬یابد.


لطفا در مورد روابط عمومی و موضوع شعار سال 1391 هم صحبت کنید؟ چه ارتباطی بین این دو می¬توان بر قرار کرد؟
اصلا یکی از وظایف اصلی روابط¬عمومی حمایت از سازمانی است که در آن فعالیت می¬کند. روابط¬عمومی برای خودش فعالیت نمی¬کند، اصلا خود روابط¬عمومی هیچگاه دیده نمی¬شود، روابط¬عمومی سازمان متبوع خود را می¬نمایاند و بین سازمان و جامعه و مخاطبانش رابطه تعاملی، تفاهم، همکاری و مشارکت ایجاد می¬کند. پس، روابط¬عمومی¬ها با ایفای نقش اصلی خود می¬توانند از تولید واقعی در کشور، چه در بخش خدماتی، چه در بخش صنعتی حمایت کنند، آن را تسهیل نمایند و زمینه معرفی و ارائه تولیدات را بهتر و بیشتر فراهم کنند. منظور من اصلا تبلیغات نیست. ماموریت روابط¬عمومی و تبلیغات با هم متفاوت است، تبلیغات تلاش می کند ارتباطی برقرار کند که به فروش محصول بیانجامد، ولی روابط¬عمومی به دنبال ارتباطات پایدار و روابط مستمر است تا بین سازمان و جامعه همدلی و وفاداری ایجاد شود. در هر صورت، انجمن متخصصان روابط¬عمومی نیز وظیفه خود می¬داند برای تحقق نظر مقام معظم رهبری در حوزه روابط¬عمومی تلاش کند و امیدواریم در جشنواره امسال بتوانیم به این موضوع بیشتر بپردازیم و زمینه مشارکت روابط عمومی¬ها را در این باب فراهم کنیم.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
مهتاب پورصالحی
| 1391/3/23 - 17:52 |     0     0     |
با توجه به اینکه فوق لیسانس روابط عمومی- بین الملل و مدرس دانشگاه و نیز کارمند روابط عمومی هستم خواهان همکاری افتخاری با ان مجموعه و حضور در همایش ها و جلسات ان می باشم با تشکر

مجید قربان نیا
| 1391/3/27 - 15:03 |     0     0     |
سلام فوق لیسانس جامعه شناسی و مدیر مسئول موسسه تحقیقات و پژوهشهای کاربردی هستم . دوره های آموزشی انجمن متخصصان روابط عمومی ایران مانند خبر نویسی و عکاسی را گذراندم .چطور میتوانم عضو این انجمن شوم .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد