درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 07:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تکنیک شش کلاه تفکر
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  ارتباطات شرکتی
  گناه جهـــل من
  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8317صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 17 دی 1392 - 09:00
کتاب
دانلود کتاب نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه ای
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،- نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه‌ای تازه‌ترین کتاب الکترونیک دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته محمدرضا روحانی و حسین بابائی‌مجرد در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)،- نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه‌ای تازه‌ترین کتاب الکترونیک دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته محمدرضا روحانی و حسین بابائی‌مجرد در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها کتاب نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه‌ای که نسخه چاپی ندارد در 283 تدوین و تنظیم شده است و رایگان در دسترس قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را پایان همین صفحه دریافت نمایند.

بنا بر نظر نویسندگان کتاب؛ درگذشته علوم در تعامل با یکدیگر پیش می‌رفتند، معارف فلسفی عهده‌دار تبیین جهان‌بینی  بوده و مبانی را تحلیل کرده و در اختیار سایر علوم قرار می‌دادند. اما پس از قرن سیزدهم به تدریج شاخه‌های علوم از یکدیگر جدا شد و علوم خود را از فلسفه بی‌نیاز دیدند. علل فاعلی و غایی در علوم بی‌توجهی شده و نظام علی صرفاً محدود به حس و تجربه شد و تنها مبدأ قابلی مورد اعتنا قرار گرفت. دانش تجربی محدود به سیر افقی (تخصصی‌شدن علوم) شد و از سیر عمودی باز ماند. شگفت آنجاست که برخی از علم تجربی، فلسفه و جهان‌بینی الحادی ارائه کردند.

بنا بر همین گزارش، این نوع نگاه به علوم، موجبات نقص آن‌ها را فراهم کرده و علومی را سامان داد که منقطع الاول و الاخر بودند. برای رفع این نقیصه بزرگ علوم، تلاؤم و تعامل علم و فلسفه در قالب تحقیقات میان‌رشته‌ای امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. بدین معنا نظریه­پردازی پیرامون اخلاق رسانه­ای از منظر اسلام زائیده سه فلسفه مضاف است؛ فلسفه تکنولوژی، فلسفه علم و فلسفه اخلاق. اهمیت اتخاذ رویکرد در فلسفه تکنولوژی از آن روست که برای محقق روشن می‌سازد که آیا رسانه به عنوان یک تکنولوژی می‌تواند در خدمت اخلاق و اهداف والای بشری باشد یا خیر؟ 

این پژوهش، رسانه را به مثابه ابزار و تکنولوژی می‌پندارد که می‌تواند اهداف والای بشری را در گستره ظرفیت‌ها و توانمندی های خود تحقق بخشد اما پایبند به تعریف و کارکردهایی که واضعان این تکنولوژی آن‌ها را اراده کرده‌اند نبوده بلکه تقریر دیگری را ارائه می‌دهد. به این معنا که برای رسانه 2 ساحت متصور است؛ اول، ساحت ابزاری که در این ساحت رسانه مانند تمامی ابزارهایی که بشر ابداع نموده است قابل تصرف و استفاده است و دوم، ساحت مفهومی که عقبه محتوایی ایجاد ابزاری چون رسانه را مورد توجه قرار می‌دهد. صدالبته در این ساحت لازم است استحاله جدی در ادبیات موجود رسانه خواه در مقام تعریف و خواه در مقام شاخصه‌ها، کارکرد و وظایف صورت پذیرد.

 

کتاب نگاهی اسلامی به اخلاق رسانه‌ای پیرامون مسئولیت اخلاقی رسانه در قبال اجتماع لازم دیده است رویکرد فلسفه اخلاق متکی بر پژوهش‌های هنجاری مشخص گرداند و در این راستا به دنبال معیاری برای تعیین حسن و قبح افعال اختیاری برآمده است.

از همین روست که تئوری‌پردازی در بستر مفاهیم بلند و ژرف اسلامی رابطه مستقیمی دارد با جهت‌گیری نویسندگان کتاب در مبانی فلسفی چون فلسفه هستی، معرفت، انسان، اجتماع، دین و ... که به یک اعتبار جهان‌بینی اسلامی خواهند داشت.

این کتاب در 2 بخش اصلی؛ نخست: مبانی اخلاق رسانه‌ای با زیرفصل‌های: رسانه های جمعی و معضله تکنولوژی و معنا، فلسفه علم؛درآمدی بر تبیین روش‌شناسی تولید علم دینی، بنیان های فلسفی اخلاق در رسانه و دوم: بنیان‌های فلسفی اخلاق در رسانه با اخلاق رسانه‌ای در غرب؛ از اصول اخلاقی تا رویکرد بنیادی، تحلیل و بررسی اخلاق رسانه ای در غرب و اخلاق رسانه‌ای در اسلام تنظیم شده است.

هر یک از فصل های کتاب خود به بررسی جداگانه پیرامون موضوع از مبنا تا انتها پرداخته است و تلاش دارد با واکاویی فلسفی پاسخی درخور به مولفه های مطرح شده ارائه دهد.

 

دانود فایل کامل کتاب

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد