درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 04:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 638صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 28 اردیبهشت 1391 - 18:52
اختصاصی/ آینده روابط عمومی با ابهام روبرو است
چسباندن یکی از وظایف اصلی روابط عمومی به روابط عمومی، کمک چندانی به ارتقای جایگاه آن نمی کند همان طور که آیین نامه جامع فعالیت ها کارساز نبود.
  

 خبر- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

مهدی باقریان به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: بحث اصلی ما این است با گذشت بیش از نیم قرن از شکل گیری روابط عمومی در ایران، تاکنون اتفاق جدی در خصوص ارتقای بایسته جایگاه روابط عمومی رخ نداده است.

این کارشناس روابط عمومی در گفت و گو با شارا در خصوص وضعیت فعلی روابط عمومی اظهار کرد: حاکمیت سلیقه و اظهار نظرهای غیرتخصصی در حوزه روابط عمومی بیش از گذشته خودنمایی می کند و همچنین انتصاب مدیران غیر مرتبط در راس سازمان ها و نهادهای بزرگ در سال های اخیر این عقب ماندگی را مضاعف کرده است.

این فعال روابط عمومی با انتقاد از عدم برگزاری همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در دو سال گذشته گفت: با توجه به این که قوانین بسیار خوبی در دولت فعلی مصوب شده و نامگذاری روزی بنام ارتباطات و روابط عمومی توسط همین دولت صورت گرفته، انسداد ایجاد شده را نمی توان با هیچ منطقی توجیه کرد.

 وی گفت: کنار گذاشتن فعالان و صاحب نظران روابط عمومی از تصمیم گیری های کلان این حوزه و قطع ارتباط بین نهادهای مسئول و دلسوران این عرصه، وخامت اوضاع را دوچندان کرده و تعادل را از بین برده است.

باقریان با اشاره به «سه جانبه گرایی» به عنوان یکی از اصول اعتلای روابط عمومی در ایران، خاطرنشان کرد: به اصل سه جانبه گرایی در حوزه روابط عمومی  اعتنایی نمی شود و در خصوص مسایل روابط عمومی دولت و مدیران ارشد سازمان های دولتی و خصوصی به شکل دوجانبه و به هر گونه که خود می خواهند تصمیم گیری می کنند و به همین دلیل حضور و مشارکت فعالان و صاحب نظران روابط عمومی در تصمیم گیری ها کمرنگ شده است و عملا می توان گفت هیچ گونه ارتباطی بین حوزه های تصمیم گیری، اجرایی و حرفه ای وجود ندارد.

این کارشناس روابط عمومی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص سطح سازمانی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در وزارت خانه‌ها و معاونت‌های رییس‌جمهور به "مرکز" گفت: در این زمینه با هیچ یک از فعالان و صاحب نظران روابط عمومی مشورت نشده و مسئولان دست اندرکار بدون توجه به هزینه های انجام شده در زمینه مدیریت برند و اعتبار واژه «روابط عمومی» در 60 سال اخیر، رای به ارتقا آن هم با چنین عنوانی عجیب دادند.

وی گفت: چسباندن یکی از وظایف اصلی روابط عمومی به روابط عمومی، کمک چندانی به ارتقای جایگاه هنر هشتم نمی کند همان طور که آیین نامه جامع فعالیت های روابط عمومی در این زمینه مشکل گشا و کارساز نبود.

باقریان افزود: نتیجه چنین تصمیم گیری های یک جانبه، علاوه بر تسری و تعمیق برداشت سلیقه ای، موجب دور شدن فعالان روابط عمومی از حوزه تصمیم گیری امور مربوط به خود نیز می شود.

سردبیر شبکه خبری اطلاع رسانی روابط عمومی تصریح کرد: هم اکنون فعالان صاحب نظر روابط عمومی به شیوه اعمال مدیریت در امور کلان روابط عمومی کشور معترض هستند و خواستار رعایت اصل سه جانبه گرایی در این حوزه بسیار مهم هستند.

دبیر دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی گفت: اگر تعارف را کنار بگذاریم و مسایل حوزه روابط عمومی را از منظر حرفه ای نگاه کنیم، می بینیم که شرایط موجود، شرایط خوبی نیست و روز به روز از هدف فلسفی و تاسیسی خود دور می شویم.

باقریان با اشاره به خواست دلسوزان و مسئولان کشور نسبت به اعتلا و ارتقای جایگاه روابط عمومی در کشور گفت: مسولان بلند مرتبه کشور قطعا خواستار جایگاه بسیار رفیع تر از موجود برای روابط عمومی کشور هستند و همه از شرایط فعلی ناراضی هستند.

باقریان در پایان در مورد چالش های موجود در روابط عمومی گفت: «کمی گرایی» و «نفع گرایی شخصی» دو چالش عمده روابط عمومی امروز ایران است. همچنین فقدان شرایط انتصاب مدیران روابط عمومی از جمله ضعف های مهم در این حوزه است. در این راستا اگر صلاحیت های حرفه ای لازم برای انتصاب مدیران روابط عمومی تعیین شود، برخی از مشکلات موجود نیز رفع خواهد شد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عسکرنیا
| 1391/2/31 - 01:05 |     0     0     |
امیدوارم در آینده ی نزدیک شاهد تغییرات رو به رشدی درعرصه ی روابط عمومی و ارتباطات در راستای خواست کارشناسان روابط عمومی باشیم .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد