درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 06:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تکنیک شش کلاه تفکر
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  ارتباطات شرکتی
  گناه جهـــل من
  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54786صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 10 فروردین 1403 - 22:16
کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
مدل هوش مصنوعی کلود ۳ اوپوس از شرکت انتروپیک در رتبه‌بندی چت‌بات آرنا رتبه اول را کسب کرده و جی‌پی‌تی-4 اوپن‌ای‌آی را به رتبه دوم رسانده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدل هوش مصنوعی کلود ۳ اوپوس (Claude 3 Opus) از شرکت انتروپیک (Anthropic) در رتبه‌بندی چت‌بات آرنا (Chatbot Arena) رتبه اول را کسب کرده و جی‌پی‌تی-4 اوپن‌ای‌آی (GPT-4 OpenAI) را به رتبه دوم رسانده است.


به گزارش شارا به نقل از تامز گاید، این اولین بار از زمان عرضه جی‌پی‌تی-۴ در سال گذشته است که از رتبه اول سقوط کرده است.

هر سه نسخه کلود ۳ در ده رتبه اول قرار دارند. کلود ۳ هایکو (Claude 3 Haiku) با وجود اینکه مدل "سایز محلی" است، عملکردی مشابه جی‌پی‌تی-۴ دارد. این نشان می‌دهد که مدل‌های هوش مصنوعی بسته می‌توانند با مدل‌های منبع باز رقابت کنند.

متا انتظار می‌رود لاما ۳ (Llama 3) را در چند ماه آینده منتشر کند که احتمالاً در رتبه‌بندی ده برتر قرار خواهد گرفت.

کلود ۳ اوپوس از سیستم رتبه‌بندی الو (Elo) استفاده می‌کند که در بازی‌هایی مانند شطرنج برای محاسبه سطح مهارت استفاده می‌شود.

کلود ۳ هایکو به اندازه اوپوس یا سونت (Sonnet) هوشمند نیست، اما ارزان‌تر، سریع‌تر و در تست‌های کور به اندازه مدل‌های بزرگ‌تر عمل می‌کند.

۱۷ از ۲۰ مدل زبان بزرگ برتر در جدول امتیازات، مدل‌های بسته هستند.

صعود کلود ۳ اوپوس به رتبه اول نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در هوش مصنوعی بسته است.

انتظار می‌رود رقابت بین مدل‌های هوش مصنوعی بسته و منبع باز در سال‌های آینده افزایش یابد.

تمرکز بر هوش مصنوعی توزیع‌شده‌تر و در دسترس‌تر می‌تواند به دموکراتیک کردن هوش مصنوعی کمک کند.

 

 

چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
چت‌بات آرنا میدانی برای رقابت مدل‌های زبان بزرگ (LLM) است که توسط LMSys، سازمان سیستم‌های مدل بزرگ، برگزار می‌شود. در این میدان، LLMها در نبردهایی تصادفی و ناشناس با یکدیگر روبرو می‌شوند و مهارت‌های خود را به چالش می‌کشند.

این رقابت از ماه می سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 400 هزار رای از کاربران جمع‌آوری کرده است. در این مدت، مدل‌های شرکت‌های اوپن‌ای‌آی، آنتروپیک و گوگل در رتبه‌های برتر قرار داشته‌اند.

اما به‌تازگی، مدل‌های جدیدی از شرکت‌های نوپا مانند میسترال (Mistral) در فرانسه و شرکت‌های چینی مانند علی‌بابا به جمع مدعیان پیوسته‌اند و سهم بیشتری از رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند. همچنین، حضور مدل‌های متن‌باز (open-source) نیز در حال افزایش است.

برای محاسبه سطح مهارت مدل‌های زبان بزرگ در چت‌بات آرنا، از سیستم رتبه‌بندی Elo استفاده می‌شود که در بازی‌هایی مانند شطرنج نیز به کار می‌رود. اما برخلاف شطرنج، رتبه‌بندی در این رقابت به جای کاربر، به خود چت‌بات تعلق می‌گیرد.

 


 رایان موریسون
منبع انگلیسی: Tom's Guide
منبع فارسی: شارا


 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد