درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 06:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4890صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهیکشنبه، 10 شهریور 1392 - 21:54
معرفی اقدامات بانک رفاه در حوزۀ بانکداری اسلامی
با توجه به اینکه یکی از اهداف کلان درنظر گرفته شده در برنامه¬ریزی استراتژیک بانک (راه رفاه)، راهیابی به تحقق کامل بانکداری اسلامی بوده است، "گروه کارشناسی توسعه بانکداری اسلامی" با مصوّبۀ هیأت مدیرۀ بانک رفاه در اداره برنامه¬ریزی و تحقیقات تشکیل شدکه برخی از اهمّ وظایف این گروه عبارتند از:
  

شارا- با توجه به اینکه یکی از اهداف کلان درنظر گرفته شده در برنامه¬ریزی استراتژیک بانک (راه رفاه)، راهیابی به تحقق کامل بانکداری اسلامی بوده است، "گروه کارشناسی توسعه بانکداری اسلامی" با مصوّبۀ هیأت مدیرۀ بانک رفاه در اداره برنامه¬ریزی و تحقیقات تشکیل شدکه برخی از اهمّ وظایف این گروه عبارتند از:
 1- انجام مطالعات و بررسی¬های لازم در مورد مدل ها و ابزارهای رایج در بانکداری اسلامی
 2- استفاده از نقطه نظرات همکاران بانک و سایر مراجع ذیصلاح خارج از بانک در راستای بکارگیری و ابزارهای بانکداری اسلامی جهت جذب و افزایش توان مالی بانک و در نهایت افزایش عدالت
 3- همکاری با ادارات متولی طراحی خدمات به منظور طراحی خدمات جدید در حوزه بانکداری اسلامی
 4- همکاری با ادارات ذیربط در تهیه دستورالعمل¬های مورد نیاز به منظور رعایت الگوهای بانکداری اسلامی
 5- انجام اقدامات لازم برای افزایش کارآمدی ابزارهای مالی اسلامی و کاهش ریسک ناشی از آن
 بر این اساس، در راستای اجرایی کردن برنامه¬های فوق درخصوص تولید دانش و ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی، فعالیت¬های متنوعی انجام شده است که اهم آن به شرح زیر است :
 حوزه پژوهشی:
 با توجه به اینکه بسیاری از مباحث در حیطۀ بانکداری اسلامی در زمرۀ موضوعات جدید قرار داشته و اجرای صحیح آن نیازمند انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم بصورت بومی در بانک است، گروه کارشناسی توسعه بانکداری اسلامی با انجام مطالعه و بررسی موضوعات مرتبط با بانکداری اسلامی و صدور فراخوان و تجمیع مقالات همکاران در این زمینه، تاکنون بیش از 30 عنوان مقاله علمی و کاربردی تهیه و تدوین کرده است که عناوین برخی از آنان به شرح زیر است :
  آسیب¬شناسی بانکداری اسلامی و نیازسنجی تأمین مالی خُرد
  بررسی بانکداری بدون ربا در برخورد با جریمۀ تأخیرِ تأدیه
  بررسی موضوع اختلاف نرخ سود علی¬الحساب با قطعی و محاسبه سود سپرده¬های مدت¬دار در بانک رفاه
  تهیه دستورالعمل اجرایی بانکداری مشارکت در سود و زیان
  شناسایی شاخص¬های کمّیِ ارزیابی بانکداری اسلامی
  تعیین شاخص¬های سنجش عدالت در سیستم بانکی
  بررسی معضل صوری شدن معاملات در عملیات بانکی
  خدمات جدید بانکی قابل ارائه در چهارچوب بانکداری اسلامی
  ابزارهای تامین مالی در بانکداری اسلامی
 همچنین برگزاری نخستین همایش پژوهشی بانکداری اسلامی بانک رفاه، با عنوان شناسایی شاخص¬های ارزیابی کمّی در بانکداری اسلامی در سال 90 و انتشار کتاب مجموعه مقالات همایش مربوطه در سال91 و نیز اعلام موضوعات پژوهشی مرتبط با بانکداری اسلامی به عنوان اولویت¬های پژوهشی بانک در سالهای 90، 91 و 92 و به تبع آن، ارائۀ حمایت¬های مالی و علمی از پروژه¬های پژوهشی و پایان¬نامه¬های تحصیلی دانشجویان علاقه مند به تحقیق در زمینۀ بانکداری اسلامی، از دیگر تلاش های انجام شده در حوزۀ پژوهشی بوده است.
 حوزه ترویجی:
 با توجه به اینکه اجرای صحیح بانکداری اسلامی در نظام بانکی کشور و ایجاد انطباق با شریعت در سطحی قابل قبول، علاوه بر ضرورت فراهم شدن زمینه¬های قانونی و حقوقی لازم، نیازمند کار فرهنگی است. در این رابطه تلاش برای انجام فعالیت‌های ترویجی درخصوص دانش بانکداری اسلامی صورت پذیرفته است که بعضی از موارد انجام شده در این رابطه به شرح زیر است :
 - اختصاص دو صفحه از ماهنامه داخلی بانک، با عنوان بانکداری اسلامی و انتشار مقالات تهیه شده
 - راه اندازی پنجرۀ آموزشی و پژوهشی بانکداری اسلامی در وب سایت اصلی بانک، شامل بخش¬هایی چون مجموعه قوانین و آئین نامه های قانون عملیات بانکداری بدون ربا، معرفی و تشریح عقود بانکی، استفتائات بانکی و پاسخ به سوالات بانکداری اسلامی، کتابخانه الکترونیکی بانکداری اسلامی و ...
 - تدوین جزوۀ آموزشی مبانی بانکداری اسلامی، برای برگزاری دورۀ غیرحضوری جهت کلیه کارکنان بانک با هدف ارائۀ آموزش صحیح و همگانیِ موارد مرتبط با بانکداری اسلامی
 حوزه عملیاتی:
 حاصل بخشی از مطالعات صورت گرفته در زمینۀ شاخص¬های شناسایی شده درخصوص میزان انطباق عملیات بانکی در بانک رفاه با معیارهای بانکداری اسلامی، بر اساس اهداف برنامه استراتژی بانک به عنوان شاخص¬های سنجش و ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی بانک ابلاغ شده و از سوی ادارۀ برنامه ریزی و تحقیقات به منظور تاثیر در پرداخت های غیر مستمر کارکنان، به طور مداوم مورد پایش قرار می¬گیرد که نتیجه این امر، بهبود نسبی شاخص¬های فوق بوده است.
 
 کسب افتخارات:
 پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در جریان برگزاری بیست و سومین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی که در خرداد ماه سال جاری برگزار شد، برای نخستین بار، اقدام به برگزاری مسابقه انطباق با شریعت در بانکداری بدون ربا در سطح کلیه بانک های کشور کرد که بانک رفاه ضمن شرکت در این مسابقه و ارسال مستندات مربوط به اقدامات صورت گرفته درخصوص توسعه بانکداری اسلامی و اجرای موازین بانکداری بدون ربا در بانک، توانست به رتبه سومِ تحقیق و توسعه در حوزه بانکداری اسلامی و نیز رتبه دومِ رعایت اخلاق حرفه ای در فعالیت¬های بانکی در بین شبکه بانکی کشور نائل شود.
 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد