درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 04:09   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4786صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهدوشنبه، 4 شهریور 1392 - 07:49
استودیو بورس، رسانه شنیداری فعالان بورس
  

شارا- مدیر روابط عمومی سازمان بورس با بیان اینکه کاربران تالار مجازی بورس از 155 هزار نفر گذشت، گفت: در نظرسنجی از 2300 کاربر، بیش از 75 درصد تأثیر بورس مجازی در ارتقای آگاهی و شیوه‌های سرمایه‌گذاری را عالی و یا بسیار خوب ارزیابی کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان با بیان اینکه هم اکنون، پروژه‌ای ملی در راستای پایش سطح سواد مالی در کشور به‌منظور توسعه راهکارهای بهینه ارتقای فرهنگ سهامداری در حال انجام است، به سرمایه‌گذاران غیرمتخصص توصیه کرد قبل از شروع فعالیت در بورس، خرید و فروش سهام از طریق تالار مجازی بورس را تجربه کننـد.

به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران (سنـا)، سعید مستشار با بیان اینکه تالار مجازی بورس ایران با گذشت حدود دو سال و نیم از عمر فعالیت خود، توانسته است به یکی از پرمخاطب‌ترین ابزارهای آموزشی در حوزه بازار سرمایه تبدیل شده است، افزود: ارائه رایگان بیش‌از 4 هزار دقیقه برنامه متنوع آموزشی در کنار فراهم‌ آوردن محیط شبیه‌سازی شده برای خرید و فروش سهام در فضای مجازی، تالار مجازی بورس ایران را با اقبال گسترده علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس مواجه کرده است، به نحوی که شاهد رشد فزآینده تعداد کاربران بورس مجازی هستیم.

وی به افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بورس، بویژه افراد مبتدی و تازه‌وارد توصیه کرد قبل از ورود به بازار سرمایه، عضو تالار مجازی بورس شوند تا شرایط واقعی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ازطریق فضای شبیه‌سازی شده، بدون کمترین ریسک و یا نیاز به صرف هزینه، تجربه کنند.

 

* گام بعدی، آموزش‌ تخصصی ازطریق تالار مجازی

وی افزود: درحال حاضر، حجم قابل قبولی محصولات آموزشی عمومی درخصوص اصول و مفاهیم سرمایه‌گذاری در بورس، در قالب فیلم، صوت، تصویر و متن تولید و در بخش آموزش تالار مجازی بورس بارگذاری شده است و بزودی نیز برنامه‌های آموزشی تخصصی بصورت چند‌رسانه‌ای با هدف معرفی هرچه بیشتر شیوه‌های تحلیل در بازار سرمایه، ابزارها و نهادهای مالی و همچنین قوانین و مقررات کلیدی بازار ازطریق تالار مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهـد گرفت.

وی همچنین به تولید مجموعه برنامه‌های آموزشی الفبای بورس اشاره کرد و گفت: با تولید و پخش مجموعه 80 قسمتی الفبای بورس ازطریق شبکه‌های دوم سیما، شبکه آموزش، شبکه مستند و شبکه بازار، برای نخستین‌بار مفاهیم پایه‌ای بورس و اصول سرمایه‌گذاری در آن بصورت جامـع و در عین حال با بیان و شیوه‌ای ساده و جذاب، به عموم مردم معرفی می‌شـود.

 

* راه‌اندازی رسمی مرکز ارتباط بورس، بزودی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس همچنین از راه‌اندازی مرکز تماس بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز با هدف پاسخگویی به سوالات سرمایه‌گذاران و همچنین علاقه‌مندان به ورود به بورس، راه‌اندازی و از این طریق، پاسخگویی درخصوص مواردی همچون توقف و بازگشایی نمادها، سازوکار رسیدگی به دعاوی حقوقی سرمایه‌گذاران، اصول و مبانی اولیه سرمایه‌گذاری در بورس و سایر موارد مورد نیاز سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ورود به این بازار، نظام‌مند خواهد شد، به علاوه زمینه مناسبی برای تعامل دو سویه مسئولان بازار سرمایه با فعالان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌گردد.

 

* صدور 37 موافقت اصولی و 200مجوز برگزاری دوره آموزشی در کمیته راهبری آموزش

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس در ادامه به تصویب دستورالعمل برگزاری دوره‌های آموزشی در بازار سرمایه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل مصوب هیئت مدیره سازمان بورس، دبیرخانه کمیته راهبری آموزشی بازار سرمایه سال گذشته با حضور نمایندگان بورس‌ها و کانون‌ها در شرکت اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شد که تاکنون موافقت اصولی برای 37 موسسه صادر و 200 دوره آموزشی نیز مجوز برگزاری از کمیته راهبری آموزش دریافت کرده‌انـد.

وی طراحی و راه‌اندازی دوره MBA بازار سرمایـه و همچنین دوره‌های کاردانی و کارشناسی بورس در دانشگاه جامع علمی – کاربردی را از دیگر اقدامات شرکت اطلاع‌رسانی برشمرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبـی از دوره‌های MBA بازار سرمایه صورت گرفته است، به نحوی که علاوه‌بر دانشگاه علوم اقتصادی و سازمان مدیریت صنعتی، هم‌اکنون برخی دانشگاه‌های دیگر نیز برای برگزاری این دوره، درخواست خود را به شرکت ارائه کرده‌اند که این موضوع، در حال بررسی است.

 

* انتشار بیش‌از 35 عنوان کتاب توسط انتشارات بورس/ فراخوان جذب آثار در حوزه مالی

مستشار به تأسیس انتشارات بورس (وابسته به شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس) نیز اشاره و خاطرنشان کرد انتشارات بورس در مدت یکسال و نیم فعالیت رسمی خود، 35 کتاب تخصصی در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری منتشر کرده است و هم‌اکنون نیز بیش‌از 20 اثر فرآیند انتشار را طی می‌کنند که بزودی عرضه خواهند شد.

وی تبدیل شدن به مرجع انتشار کتب مالی را هدف انتشارات بورس عنوان کرد و گفت: از همه اساتید دانشگاه و صاحبان قلم در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم درصورت تمایل، آثار خود را مطابق با اولویت‌های انتشارات بورس که در سایت انتشارات بورس به نشانی www.bourseshop.ir منتشر شده است، در اختیار انتشارات بورس قرار دهند تا منتشر گردد.

 

* استودیو بورس، رسانه شنیداری فعالان بورس

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس پخش روزانه یک ساعت برنامه زنده تحت عنوان استودیو بورس از رادیو اقتصاد اشاره کرد و گفت: برنامه رادیویی استودیو بورس که هر روز از ساعت 10 الی 11 در رادیو اقتصاد پخش می‌شود، بعد از گذشت بیش ‌از دو سال و نیم فعالیت مستمر، به رسانه شنیداری فعالان بازار تبدیل شده و به دلیل ساختـار جذاب، متنوع، به‌روز، یکی‌از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو اقتصاد از دید شنوندگان به شمار می‌رود که توانسته است در پاسخگویی به نیازهای آموزشی و اطلاع‌رسانی مخاطبان، بسیار موفق ظاهر شود.

 

* سطح سواد مالی در کشور پایش می‌شود

مستشار در پایان، از اجرای طرح سنجش میزان سواد مالی در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح ملی که از ابتدای سال آغاز شده است، ضمن ارزیابی جامع میزان آشنایی قشرهای مختلف مردم در شهرهای کشور با مفاهیم مالی و سرمایه‌گذاری، راهکارهای ارتقاء دانش مالـی با محوریت بازار سرمایه و همچنین ابزارهای آموزشی و فرهنگ‌سازی مناسب در این خصوص شناسایـی خواهد شد تا تداوم برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی سازمان براساس نتایج حاصل از این طرح پیگیری شود.

وی اقدامات صورت‌گرفته توسط سازمان بورس در راستای ارتقاء سواد مالی در کشور را گسترده و بسیار موثر دانست و گفت: کومسک (COMCEC) که زیرمجموعه اقتصادی سازمان کنفرانس اسلامی است، با ارزیابـی برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگ‌سازی که در سال‌های اخیر توسط سازمان بورس اجرا شده، سازمان را به‌عنوان رئیس کارگروه سواد مالی انتخاب کرد که این موضوع، حاکی از اثربخشی برنامه‌های فرهنگ‌سازی سازمان دارد، به‌علاوه امروز شاهد افزایش بسیار چشمگیر تعداد سهامداران در بورس هستیم که توسعه برنامه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در کنار ارتقاء زیرساخت‌های مقرراتی، نرم‌افزاری و ایجاد ابزارها و نهادهای مالی جدید، بدون شک در افزایش چشمگیر اقبال مردم به بورس موثر بوده است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد