درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 22:24   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4258صفحه نخست » اخبار بانک و بیمهشنبه، 5 مرداد 1392 - 19:46
دارایی های بانک ملی از یک هزار تریلیون ریال گذشت
  

شارا - در مجمع عمومی سالانه بانکی ملی که با حضور وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع، دکتر محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان اعضای مجمع در ساختمان موزه بانک برگزار شد، صورت های مالی سال 1391 بانک ملی ایران مورد بررسی و تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

به گزارش شارا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه ضمن تقدیر از مدیران و کارکنان بانک ملی ایران در اقصی نقاط کشور گفت: سیستم بانکی صف مقدم مقابله با تحریم اقتصادی است و بخش قابل توجهی از حماسه اقتصادی مربوط به سیستم بانکی و به ویژه بانک ملی ایران می باشد.
حسینی افزود: سیستم بانکی تاکنون تلاش های موفقی داشته و امسال نیز سال منحصر به فردی است که تلاش ها باید مضاعف باشد . همکاران در سیستم بانکی بویژه بانک ملی ایران سهم ویژه و برجسته ای در خلق حماسه اقتصادی دارند و مطمئناً امسال را هم به سال دشمن شکنی تبدیل خواهند کرد.
وی افزایش سرمایه بانک ملی ایران از مبلغ 22 هزار و 400 میلیارد ریال به حدود 100 هزار میلیارد ریال را جزو نقاط قوت این بانک دانست و تصریح کرد: امروز بانک ملی ایران بزرگترین بانک کشور از نظر سرمایه است که این سرمایه به میزان قابل توجهی ،آسیب پذیری آن را کاهش می دهد.
رئیس مجمع عمومی بانک ملی ایران، رشد 26 درصدی منابع بانک ملی ایران را نشانگر اعتماد مردم به این بانک عنوان کرد و ادامه داد: کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات از تاکیدات مجمع بوده که این نسبت از 21/15 درصد سال 90 به 13/13 درصد در سال 91 رسیده که نشانگر اهتمام کارکنان شریف بانک ملی ایران به این موضوع است.
به گفته وی افزایش میزان کفایت سرمایه، اقدامی میمون در بانک ملی ایران محسوب می شود.
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی، تکمیل corebanking ( سیستم بانکداری یکپارچه)، ادامه اصلاح ساختار مالی، تقویت سرمایه از محل سمت و سود دهی دارایی های غیر مولد به مولد ، جانمایی مناسب شعب و ادامه برنامه ساماندهی شرکت های زیر مجموعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: خوشبختانه در بانک ملی ایران اقدام خوبی در جهت ساماندهی شرکت های زیرمجموعه صورت گرفته که بازدهی و شفافیت را افزایش داده است و لازم است در جهت بهبود بازدهی سرمایه ها و خروج از بنگاه داری، همین جهت گیری ادامه یابد.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه با تقدیر از همکاران بانک ملی ایران ، تقویت اعتبار سنجی، کنترل ها و بازرسی های داخلی را مهم عنوان و از بهبود توزیع بخشی تسهیلات در بانک ملی ایران قدردانی کرد.
مدیر عامل بانک ملی ایران نیز در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک با تقدیر از اعضای محترم مجمع و سازمان حسابرسی ضمن ارائه گزارش عملکرد بانک برای سال 1391 ابراز داشت: در آستانه سالگرد 85 سالگی بانک ملی ایران، شاهد تغییرات عمده ای در سال 91 از جمله افزایش دارایی های بانک ملی ایران ، به بیش از یک هزار تریلیون ریال بودیم.
فرشاد حیدری گفت: با تلاش همه جانبه همکاران گرامی در بانک ملی ایران، سرمایه بانک از 22 هزار و 400 میلیارد ریال به 99 هزار و 65 میلیارد ریال افزایش یافت که 900 میلیارد ریال از آن از محل افزایش سرمایه نقدی و مابقی از محل تجدید ارزیابی عرصه ساختمان های بانک ملی ایران بود.
وی با اشاره به وضعیت منابع انسانی بانک ملی ایران بیان داشت: ارتقای کیفیت منابع انسانی ، کاهش تعداد نیروهای ستادی و افزایش کارکنان شعب به منظور تسریع در خدمت­رسانی به مشتریان در دستور کار بانک قرار دارد.
مدیر عامل بانک ملی ایران سهم مجموع سپرده های موثر و تسهیلات بانک ملی ایران در میان بانک های تجاری را به ترتیب 7/27 و 8/26 درصد عنوان کرد و گفت: از نظر شعب، 7/25 درصد از شعب بانک های تجاری متعلق به این بانک است . در عین حال 95/31 درصد از خودپردازها و 3/21 درصد از کارت های بانکی شبکه بانک های تجاری نیز در اختیار بانک ملی ایران است.
وی با اشاره به ترکیب منابع سپرده ای بانک ملی ایران اظهار داشت: جمع کل سپرده های بلند مدت بانک ملی ایران در پایان سال 91 نسبت به سال 90، 57/24 درصد رشد داشته که نشانگر اعتماد عمومی به این بانک است.
به گفته حیدری جمع کل سپرده های پس انداز و کوتاه مدت این بانک نیز در دوره زمانی مذکور به ترتیب 64/30 و 85/53 درصد رشد نشان می دهد.
وی میزان سپرده های بانک ملی ایران در پایان اسفند ماه 91 را، مبلغ 820 هزار و 611 میلیارد ریال عنوان کرد که در مقایسه با مبلغ 650 هزار و 343 میلیارد ریال سال گذشته، 18/26 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل بانک ملی ایران جمع کل تسهیلات اعطایی و مطالبات از بخش خصوصی را در پایان سال 91، 526 هزار و 831 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 90 با 86/5 درصد رشد همراه بوده است.
به گفته وی میزان سرمایه گذاری ها و مشارکت های بانک ملی ایران در سال 91، به میزان 26 هزار و 929 میلیارد ریال بوده که رشد 96/5 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته است.
حیدری به ترکیب تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های مختلف اقتصادی در پایان سال 91 اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در پایان سال 1391، مربوط به بخش صنعت و معدن به ارزش 110 هزار و 759 میلیارد ریال بوده است.
وی جمع کل تسهیلات پرداختی طی سال 91 به بخش های مختلف اقتصادی را رقم 242 هزار و 428 میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن با 8/13 درصد رشد همراه بوده است.
حیدری ترکیب دارایی های بانک ملی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: در پایان سال گذشته 44/19 درصد از دارایی های بانک ملی ایران مربوط به دارایی ها نقدی، مطالبات از بانک مرکزی ، بانک ها و موسسات اعتباری ، 7/62 درصد مربوط به تسهیلات اعطایی، 83/0 درصد مربوط به بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی و بروات مدت دار ، 53/2 درصد مربوط به سرمایه گذاری ها و مشارکت ها و 13/15 درصد مربوط به دارایی ثابت و سایر دارایی ها بوده است.
وی نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات را به عنوان یکی از شاخص های کارایی عملیات این بانک قلمداد کرد و گفت: این نسبت از 21/15 درصد سال 90 به 13/13 درصد در پایان سال 91 رسیده است.
مدیر عامل بانک ملی ایران با تشریح شاخص های کارایی عوامل بانک ملی ایران ابراز داشت: در پایان سال 91 ، سرانه سپرده کارکنان به 21 میلیارد رسید که در مقایسه با رقم 16 میلیارد ریال سال 90، رشد 92/28 درصدی داشته است.
وی در خصوص سرانه سپرده شعب بانک ملی ایران در پایان سال 91 ابراز داشت: سرانه سپرده شعب این بانک در مدت مذکور در مقایسه با رقم 187 میلیارد ریال سال 90 به رقم 237 میلیارد ریال رسیده است که نشانگر ارتقای بهره وری شعب بانک ملی ایران است.
حیدری میزان کفایت سرمایه این بانک در پایان سال 91 را 89/5 درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این نسبت در پایان سال 90، 82/3 درصد بوده است.
وی در پایان از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی ، رئیس کل محترم بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه و اعضای محترم مجمع به لحاظ تصویب صورت های مالی بانک ملی ایران و همچنین از اعتماد عمومی ملت شریف ایران به این بانک و از یکایک کارکنان شریف ، صدیق و پر تلاش بانک ملی ایران در جای جای میهن اسلامی و شعب و واحدهای خارج از کشور قدردانی کرد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد