درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 14:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تکنیک شش کلاه تفکر
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  ارتباطات شرکتی
  گناه جهـــل من
  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3623صفحه نخست » فروشگاه آنلاین کتاب‌های روابط‌عمومیدوشنبه، 20 خرداد 1392 - 02:52
نسخه الکترونیکی کتاب روزنامه نگاران ایران و آموزش روزنامه نگاری
دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها نسخه دیجیتال کتاب روزنامه نگاران ایران و آموزش روزنامه نگاری را بر روی وب سایت رسانه قرار داد.
  

 فاطمه کیهان مدیر انتشارات دفتر با اعلام این خبر گفت: دومین بخش از نتایج طرح تحقیقی وضعیت نیروی متخصص مطبوعات و آموزش روزنامه نگاری در ایران بر روی وب سایت رسانه قرار گرفت .
وی افزود : نتایج این تحقیق که توسط
دکتر محسنیان راد و همکاران در کتابی با عنوان « روزنامه نگاران ایران و آموزش روزنامه نگاری » آمده است برای اولین بار در سال 1373 از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها منتشر شد.
نتایج تحقیق یاد شده نشان می دهد که روزنامه نگاری در ایران از لحاظ جنبه های تخصصی و فنی نتوانسته همگام با پیشرفت های تخصصی و روزنامه نگاری در جهان حرکت کند . از اینرو ضرورت پرداختن به آموزش روزنامه نگاری با تکیه بر فنونی که متناسب با نیازها و شرایط کنونی کشورمان باشد برای روزنامه نگاران ایران ضروری است . مهم تر اینکه فعالیت مطبوعاتی در ایران نیاز به بستری دارد که نیروهای آموزش دیده بتوانند با حرکت در آن به وظیفه خویش عمل کنند.

 

مقدمة مولف

«روزنامه‌نگاران ایران و آموزش روزنامه‌نگاری»بخشی مستقل از تحقیقی است با عنوان «وضعیت نیروی متخصص مطبوعات و آموزش روزنامه‌نگاری در ایران» که به خواست و سفارش مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها، وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به وسیله من و همکارانم، ظرف مدت یک سال دنبال شده است. بخش مستقل دیگری از این طرح با عنوان «پیام‌آفرینان مطبوعات ایران» اسفند 1371 به پایان رسید و آخرین بخش مستقل که مربوط به تحلیل محتوای متون چهل سال گذشته آموزش روزنامه‌نگاری است، در دست اجرا می‌باشد.
هدف از اجرای چنین طرحی، برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلن مدت به منظور افزایش تخصص روزنامه‌نگاران ایران است. کاری که همت بسیار می‌خواهد و بی‌شک مرکز مطالعات و تحقیقات مذکور، با پیگیری طرح‌های تحقیقاتی از این دست، جایگاه والایی در میان صاحبان این همت پیدا خواهد کرد.
برای اجرای عملیات میدانی این بخش از طرح، جمع‌آوری چهارگروه از اطلاعات مدنظر بود. 1. نظرسنجی از روزنامه‌نگاران شاغل در مطبوعات که تحصیلات دانشگاهی «ارتباطات» دارند، 2. نظرسنجی از سایر روزنامه‌نگاران شاغل در مطبوعات، 3. کسب‌نظر از استادان، صاحبنظران و روزنامه‌نگارانی از 20 کشور در حال توسعه و 4. نظرسنجی از نمونه کوچکی از فارغ‌التحصیلان 22 سال گذشته رشته ارتباطات که در مطبوعات شاغل نیستند. عملیات میدانی از پانزده آبان 1371 آغاز و پس از جمع‌آوری، کدگزاری و پانچ اطلاعات، جداول نهایی در خرداد 1372 تهیه و تنظیم...


برای مطالعه متن کامل درسنامه روابط عمومی پیوست زیر را بارگذاری کنید.

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
اسماعیل محمدی
| 1392/7/23 - 23:28 |     1     0     |
خدمات خوب علمی و خبررسانی دارد و اگر کتابهای جدید به زبان انگلیسی هم ارائه شود مطلوب تر خواهد بود. با تشکر


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  جادوی تنوع


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد