درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 04:58   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تکنیک شش کلاه تفکر
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  ارتباطات شرکتی
  گناه جهـــل من
  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3619صفحه نخست » فروشگاه آنلاین کتاب‌های روابط‌عمومیدوشنبه، 20 خرداد 1392 - 02:19
نسخه دیجیتال کتاب درسنامه روابط عمومی
دفتر مطالعات و توسعه رسانه‏ها به ‏منظور تداوم و گسترش آموزش‏های الکترونیک، کتاب درسنامه روابط عمومی را به‏ صورت دیجیتال منتشر کرد.
  

روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‏ها در توضیح این کتاب اعلام کرد: در عصر حاضر تلاش می‏شود همزمان با رشد و توسعه روابط عمومی در سطح جهان، آموزش‏های لازم نیز به موازات آن افزایش یابد. کتاب درسنامه روابط عمومی اثری است از پائولا مارانتز کوهن که توسط سید محمود خاموشی و میرسعید قاضی ترجمه شده است. این کتاب برای اولین بار در سال 1376 منتشر شد.
نویسنده در این کتاب تلاش نموده تا با استفاده از تجربیات ارزنده خود در زمینه‏های علمی و عملی روابط عمومی، خوانندگان را با نحوه کار در روابط عمومی و مشکلات مربوط به آن آشنا سازد و با ارائه راه‏حل‏های عملی و مفید آن‏ها را در مسیر این حرفه یاری دهد.
شیوه‏های آموزشی روشن و قابل اجرا، تمرین‏ها، تکالیف و ارائه راهکارهای عملی از مزایای برجسته این کتاب به شمار می‏رود.
درسنامه روابط عمومی با یک مقدمه و یک پیشگفتار در ده فصل به شرح زیر تدوین یافته است

فهرست مطالب کتاب درسنامه روابط عمومی
فصل اول ـ روابط عمومی چیست؟
فصل دوم ـ آموزش مهارت‏های ارتباطات پایه: ارتباطات داخلی
فصل سوم ـ پژوهش و ارزیابی برای تدوین یک برنامه روابط عمومی
فصل چهارم ـ تدوین یک برنامه روابط عمومی
فصل پنجم ـ ارتقای جنبه‏های مشهود و ملموس (1): جلب علایق رسانه‏ها
فصل ششم ـ ارتقای جنبه‏های مشهود و ملموس (2): برنامه‏ریزی یک رویداد روابط عمومی
فصل هفتم ـ ارتقای جنبه‏های مشهود و ملموس (3): کنترل پیام
فصل هشتم ـ پرداختن به مسائل
فصل نهم ـ ایجاد کسب و کار جدید
فصل دهم ـ ورود به قلمرو روابط عمومی
واژه
‏نامه


مقدمه کتاب درسنامه روابط عمومی
بی‌گمان‌ یکی‌ از چهره‌های‌ «انقلاب‌ ارتباطات‌» را باید در تحولی‌ که‌ شاهد وقوع‌ آن‌ در عرصه‌ «روابط‌ عمومی‌» هستیم‌ جست‌وجو کرد. گرچه‌ برخی‌ خواسته‌اند پیشینه‌ تاریخی‌ روابط‌ عمومی‌ را تا روزهای‌ آغازین‌ پیدایش‌ زندگی‌ انسان‌، این‌ موجود اجتماعی‌ و متعالی‌، گسترش‌ دهند اما سرگذشت‌ آن‌، به‌ ویژه‌ در سده‌ اخیر، حکایتی‌ دیگر است‌. روابط‌ عمومی‌ به‌ موازات‌ دیگر شاخه‌های‌ ارتباطات‌ انسانی‌، در دهه‌های‌ گذشته‌ شاهد تغییر چشمگیری‌ بوده‌ و توانسته‌ است‌ از مفهوم‌ ساده‌ و سنّتی‌ خود به‌ یکی‌ از پیچیده‌ترین‌ و رایج‌ترین‌ علوم‌ بشری‌ تبدیل‌ گردد و بسیاری‌ از دیگر شعبه‌های‌ علوم‌ انسانی‌ را به‌ خدمت‌ گزیند. این‌ تحول‌ و پذیرا شدن‌ کارکردهای‌ گوناگون‌ چنان‌ پرشتاب‌ و همه‌ جانبه‌ صورت‌ گرفته‌ که‌ حتی‌ ارائه‌ تعریفی‌ علمی‌ و منطبق‌ بر معیارهای‌ منطقی‌ از آن‌ را سخت‌ دشوار نموده‌ است‌.

چالش‌های‌ علمی‌ و گفت‌وگوهای‌ دامنه‌داری‌ که‌ میان‌ استادان‌، پژوهشگران‌ و نویسندگان‌ نامدار بر سر تعیین‌ عناصر ماهوی‌ و وظایف‌ بنیادین‌ روابط‌ عمومی‌ درگرفته‌ گویای‌ آن‌ است‌ که‌ برای‌ به‌ ثمر نشستن‌ این‌ نهال‌ هنوز راهی‌ طولانی‌ در پیش‌ داریم‌، امّا، به‌ رغم‌ طولانی‌ و دشوار بودن‌ این‌ راه‌ ناگزیر از پیمودن‌ آنیم‌ زیرا از سویی‌ کشور ما نیز بی‌تأثیر از این‌ جهش‌ شتابناک‌ و گام‌های‌ بلند نیست‌ و از سوی‌ دیگر توجه‌ ویژه‌ به‌ تمام‌ چهره‌های‌ ارتباطات‌ انسانی‌، و از جمله‌ روابط‌ عمومی‌، ضرورت‌ انکار ناپذیر توسعه‌ و تمدنی‌ است‌ که‌ اینک‌ سرلوحه‌ اهداف‌ کشور است‌
روابط‌ عمومی‌ در کشور ما، به‌ مفهوم‌ و معنای‌ کنونی‌ آن‌، عمر چندانی‌ را پشت‌ سرنگذاشته‌ است‌، امّا پویاییِ قابل‌ ستایشی‌ که‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ شکوهمند اسلامی‌ و خصوصاً پس‌ از پایان‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و آغاز عصر سازندگی‌ در کشور پدید آمده‌ ضرورت‌ توسعة‌ این‌ فعالیت‌ را افزون‌ نموده‌ است‌
بر همین‌ اساس‌ دفتر مطالعات‌ و توسعه‌ رسانه‌ها، که‌ عهده‌دار ساماندهی‌ این‌گونه‌ تلاش‌هاست‌، تاکنون‌ توانسته‌ است‌ گام‌هایی‌، متناسب‌ با توان‌ و امکانات‌ خویش‌، در این‌ زمینه‌ بر دارد که‌ ترجمه‌ و انتشار کتاب‌ حاضر، از جملة‌ آنهاست
«درسنــامــه‌ روابـط‌ عمـومی‌» کــه‌ بـرگـردانـی‌ اسـت‌ از کتـابی‌ کـاربـردی‌ بـا عنــوان‌ "A PUBLIC RELATIONS PRIMER"
، حاصل‌ سال‌ها کاوش‌ علمی‌ و تجربه‌ عملی‌ است‌ که‌ نویسندة‌ زبردست‌ و کاردان‌ آن‌ توانسته‌ است‌ به‌عنوان‌ مقدمه‌ای‌ بر این‌ علمِ آمیخته‌ با فن‌ و هنر به‌ رشته‌ تحریر در آورد
تجربة‌ کار در یک‌ بنگاه‌ بزرگ‌ روابط‌ عمومی‌ و نیز تدریس‌ این‌ رشته‌ در دانشگاه‌، امکان‌ خوبی‌ برای‌ نگارنده‌ فراهم‌ ساخته‌ تا با آشنایی‌ دقیق‌ نسبت‌ به‌ جزئیات‌، مشکلات‌ عملی‌، راه‌حل‌های‌ اجرایی‌ و همچنین‌ زوایای‌ علمی‌ این‌ بحث‌، اثری‌ درخور تحسین‌ و قابل‌ استفاده‌ از خود برجای‌ گذارد
افزون‌ بر اینها، توجه‌ به‌ تخصصی‌ شدن‌ کارهای‌ روابط‌ عمومی‌، تأکید بر رعایت‌ اخلاق‌ حرفه‌ای‌، ارایه‌ شیوه‌های‌ روشن‌ و قابل‌ اجرا، تعیین‌ تکلیف‌ها و تمرین‌های‌ عملی‌ و اهتمام‌ به‌ جزئی‌ترین‌ مسائل‌ مورد ابتلا نظیر چگونگی‌ تهیه‌ دفترچه‌ راهنما (بروشور) یا ‌نمایش‌های‌ مستند را باید از مزایای‌ مهم‌تر این‌ کتاب‌ بر شمرد
در پایان‌ ضمن‌ آرزوی‌ سودمندی‌ هر چه‌ بیشتر این‌ اثر، لازم‌ است‌ از مترجمان‌ محترم‌ و نیز از همه‌ همکاران‌ و کارشناسان‌ مرکز، به‌ ویژه‌ آقای‌ محمدهادی‌ عاصمی‌ که‌ به‌ واقع‌ نقشی‌ مؤثر در ویراستن‌ و پیرایش‌ این‌ اثر از خود نشان‌ داده‌ و پیدایش‌ سریع‌ آن‌ به‌ شکل‌ کنونی‌ را موجب‌ شده‌اند، تشکر و قدردانی‌ گردد
.

 

برای مطالعه متن کامل درسنامه روابط عمومی پیوست زیر را بارگذاری کنید.

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد