درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 12:21   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33286صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 - 11:26
کوچه روابط عمومی در صنعت بیمه بن بست است
ایمان ایزدی مقدم دانشجوی دکترای ارتباطات - مدیر اسبق روابط عمومی - هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند. صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سالهاست از ساختار و جایگاه روابط عمومی ها سخن گفته می شود ، سالهاست هزاران فارغ التحصیل رشته روابط عمومی وارد بازار نیروی انسانی کشور می شوند اینک همگان به این اصل رسیده اند که "روابط عمومی، هنر است " و کارگزاران روابط عمومی، با هنرمندی رابطه یک سویه سازمان و مخاطبین را به جاده رابطه دو سویه سوق می دهند.

هر چند در این مسیر در برخی نهادها و صنایع، روابط عمومی و اهمیت آن پذیرفته شده اما هنوز صنایعی در کشور هستند، اهمیت این هنر را درک نکرده اند.
صنعت بیمه در ایران بالغ بر 80 سال قدمت دارد. در این صنعت شعار این است بیمه خریدنی نیست بلکه فروختنی است.

برای فروش خدمات شما به ابزار نیاز داری، فن روابط عمومی و سنجش نیاز مشتری.

ماجرا از همین جا آغاز می گردد که طی این 80 سال جایگاه روابط عمومی در چارت سازمانی صنعت بیمه تبیین نشده است. در یک جا مسئول دفتر مدیرعامل متصدی روابط عمومی است و در یکجا روابط عمومی از کثرت نیرو در حالت خمودگی است.

هنوز جایگاه ستادی روابط عمومی در شرکتهای بیمه استاندارد سازی نشده است. یعنی الگوی مشخصی نیست که مدیر مافوق روابط عمومی کیست؟ مدیرعامل یا برخی معاونت ها!  البته استثنائاتی وجود دارند که آن هم سرچشمه از کاریزما و قدرت خود مدیر روابط عمومی می گیرد.

تا اینجا مطلب ذکر مصیبت بود و بقول معروف طرح مشکلات، چه باید کرد و راهکار برون رفت از این حالت چیست؟
چند پیشنهاد عملیاتی پیش روی صنعت بیمه وجود دارد:
1- تدوین آیین نامه مستقل درباره تبلیغات و روابط عمومی در صنعت بیمه توسط شورای عالی بیمه
2- ابلاغ چارت سازمانی و تشکیلاتی روابط عمومی شرکت بیمه از سوی بیمه مرکزی بنحوی که همه شرکت ها مدیر مافوق مدیر روابط عمومی مدیرعامل باشد
3- ایجاد سازوکار برای فعالیت در بخش روابط عمومی صنعت بیمه بدین معنا که مدیر یا کارکنان باید دارای چه ویژگی و تحصیلاتی باشند.

دقیقا مانند مدیران فنی دیگر بخشهای صنعت بیمه که کاملا تخصصی منصوب می شوند .

روابط عمومی در صنعت بیمه، بعلت آنکه حجم مراجعات مردمی به شرکت بیمه بالاست می تواند نقطه قوت یا پاشنه آشیل شرکت باشد.

پاسخگویی، تولید محتوای اطلاع رسانیT ایجاد بستر مناسب عرضه خدمات سه عنصری هستند که یک روابط عمومی شرکت بیمه باید داشته باشد و بجای خلاصه کردن امور روابط عمومی به بحث " تبلیغات" گامی فراتر از آن بعنوان حلقه وصل درون و برون سازمان بردارد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد