درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 18:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
  یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۴ برای متخصصان روابط‌عمومی
  اگر می خواهیم بهترین خود در عرصه روابط‌عمومی باشیم باید به استقبال چالش ها و کارهای نو برویم
  اخبار منفی را دنبال کنیم یا نه؟
  چشم‌انداز جستجوی مدرن
  5 مرحله ایجاد انگیزه در یک محیط حرفه‌‌‌ای
  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی
  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29818صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 12 خرداد 1396 - 07:54
مزایای تأسیس سازمان نظام روابط عمومی
مدرس دانشگاه سوره گفت: به یاری سازمان نظام روابط عمومی، هر فرد می تواند صاحب یک شناسنامه ارتباطی و حرفه ای در طول فعالیت تحصیلی و شغلی خود شود. همچنین افراد به مدد آن می توانند مجوز فعالیت حرفه ای یافته و از حمایتهای آموزشی و شغلی و… برخوردار شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدرس دانشگاه سوره گفت: به یاری سازمان نظام روابط عمومی، هر فرد می تواند صاحب یک شناسنامه ارتباطی و حرفه ای در طول فعالیت تحصیلی و شغلی خود شود. همچنین افراد به مدد آن می توانند مجوز فعالیت حرفه ای یافته و از حمایتهای آموزشی و شغلی و… برخوردار شوند.

به گزارش شارا از جامعه مجازی روابط عمومی، مریم سلیمی مدرس دانشکده های هنر و ارتباطات دانشگاه سوره است که دارای ۲۱ سال سابقه کار در مطبوعات و ۱۸ سال سابقه کار در روابط عمومی است.

نظرات وی را خصوص وضعیت روابط عمومی در کشور و چگونگی بهبود این وضعیت جویا شده ایم که در ادامه می خوانید.

* لازمه بهبود وضعیت فعلی روابط عمومی ایجاد واحد تحقیق و توسعه ارتباطی است

⭕️ به نظر شما روابط عمومی در کشورمان در زمان فعلی چه وضعیتی دارد؟
به اعتقاد من روابط عمومی در ایران هنوز در عصر سنتی به سرمی برد و علی رغم مباحث تئوریک مدرنی که توسط روابط عمومی ها، کنفرانسهای روابط عمومی و انجمنهای فعال و نیمه فعال در این بخش بیان می شود ، نتوانسته خود را ارتقا دهد.

چارچوب و ساختار و شرح وظایف روابط عمومی ها در کشور تغییر چندانی نکرده و حتی روابط عمومی برخی سازمانها از زیر نظر مستقیم مدیرعامل خارج و زیر نظر سایر مدیران ارشد سازمان در آمده است.

کمتر واحد روابط عمومی را می توان دید که از وجود واحد تحقیق و توسعه ارتباطی بهره مند باشد و بتواند با پژوهش و آینده نگری خود و سازمانش را مهیای آینده ارتباطی کند.

به اعتقاد من سونامی تکنولوژیهای نوین ارتباطی فراخواهد رسید و برای جامعه به ویژه جامعه ارتباطی که فقط دارای آمادگی ذهنی است نه عملی، آسیب آفرین خواهد بود.

مثَل روابط عمومی های کشور در برابر سونامی ارتباطی آتی، َمثَل فردی است که در ساحل و رو به دریا نشسته و با خود زمزمه می کند «سونامی در راه است».

به اعتقاد من روابط عمومی در ایران باید باز تعریف مجدد شود. با اتفاقاتی همچون اینترنت همه اشیا و… در آینده شکل فعالیت و انتظاراتی که از یک روابط عمومی خواهد رفت دگرگون خواهد شد.

روابط عمومی ها نیازمند یک موتور محرکه علمی و پژوهشی در خود به نام «واحد تحقیق و توسعه ارتباطی» برای ارتقاء و رشدشان هستند، البته به شرط آنکه یافته های علمی و آینده پژوهشی، آنها را وارد فاز عملیاتی کند.

عاری از نگاه آینده، بحث لزوم همگامی با تحولات روز است که در این حوزه نیز روابط عمومی ها چندان موفق عمل نمی کنند. بروز بحرانها و عدم عملکرد مناسب و قوی روابط عمومی ها، از این مهم حکایت دارد.

به نظر من هوشیاری ارتباطی روابط عمومی ها می تواند سرعت تحولات ارتباطی را در سازمانها افزایش دهد.

⭕️ آیا با تدریس روابط عمومی به صورت آکادمیک می توانیم به سطح مطلوب برسیم؟
مباحث آکادمیک و فعالیتهای پژوهشی گرچه لازم برای رسیدن به سطح مطلوب هستند ولی کافی نیستند. چراکه تئوری و عمل است که می تواند به عنوان دو بال، روابط عمومی را به سطح مطلوب سوق و ارتقاء دهد.

⭕️ به نظر شما فعالان روابط عمومی چه نقشی در ارتقای روابط عمومی دارند؟
فعالان روابط عمومی قطعا قادر خواهند بود با علم و عمل، سرنوشت حوزه ارتباطی کشور را تغییر دهند. بعضا فعالان حوزه ارتباطی تجربه دارند ولی با حوزه علمی و اکادمیک و پژوهشی بیگانه اند. باید علم و عمل را با عشق در هم بیامیزند تا قادر باشند شرایط روابط عمومی را در سازمان خود و در جامعه ارتباطی بهبود بخشند.

⭕️ نقش تشکل های صنفی ، تخصصی و علمی روابط عمومی را در استاندارد سازی و ارتقای علمی روابط عمومی را چگونه می بینید؟
چنانچه این تشکلها گرفتار برخی حاشیه ها نباشند و به طور علمی و سالم فعالیت کنند قطعا خواهند توانست در استاندارد سازی و ارتقای علمی روابط عمومی ها در کشور کمک کننده باشند. حوزه روابط عمومی در کشور کارهای آغاز نشده و نیمه تمام بسیاری دارد که فعالیت این تشکل ها می تواند به آنها سمت و سوی مثبت و سرعت بخشد.

ان جی اوها می توانند حلقه واسط بین مردم (به ویژه قشر تخصصی مربوطه) با حکومت باشند. از سویی می توانند موجبات شکل گیری ارتباط موثر بین افراد فعال در این جامعه با یکدیگر را فراهم کرده و از سوی دیگر به هم افزایی در مسیر تدوین استراتژیهای ارتباطی و تحقق آنها منجر شوند. کمک به اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه، کمک به شناسایی استعدادها و پرورش آنها و… از جمله آثاری که این تشکلها می توانند داشته باشند.

ارائه نگاه آینده نگرانه و نیز کمک به بهبود شرایط موجود نیز از دیگر آثار فعالیت سالم آنها خواهد بود.

کمک به ارتقای جایگاه روابط عمومی و بهبود ساختارها و وظایف و نیز کمک به تأمین نیازها و خواستهای جامعه ارتباطی در برابر دولت و… نیز از دیگر آثاری است که از فعالیت تشکلها انتظار می رود.

⭕️ آیا تأسیس سازمان نظام روابط عمومی می تواند به ارتقای کمی و کیفی روابط عمومی بیانجامد؟
قطعا. سازمان نظام روابط عمومی مانند نظام پزشکی، ساختمان و… می تواند به حوزه روابط عمومی و فعالیت کارشناسان این حوزه سامان بهتری دهد. در حال حاضر به درستی مشخص نیست چند فعال حوزه روابط عمومی در سراسر کشور وجود دارد. سرانجام فارغ التحصیلان این حوزه چه می شود؟ اینکه چه کسانی با چه میزان سابقه و تحصیلات مرتبطی پستهای مدیریتی را به خود اختصاص می دهند؟ همه این موارد در کنار مشکلات اشتغال و کارورزی و…همگی به یاری این سازمان می تواند قابل حل تر شود.

به یاری این سازمان، هر فرد می تواند صاحب یک شناسنامه ارتباطی و حرفه ای در طول فعالیت تحصیلی و شغلی خود شود. همچنین افراد می توانند به مدد آن، مجوز فعالیت حرفه ای یافته و از حمایتهای آموزشی و شغلی و… برخوردار شوند.

در کنار آن نیز فعالیتهای تشکلها و سازمانهای مردم نهاد ضروری است. چراکه تنوع این فعالیتها می تواند به ایجاد یک گفتمان علمی در این حوزه منجر شود که در نهایت ثمرات آن می تواند به ارتقای کمی و کیفی روابط عمومی بیانجامد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  معرفی کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط‌عمومی


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  اضطراب اطلاعاتی


  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


  روابط‌عمومی در عصر ابهام


  ادغام رسانه‌های اجتماعی و روابط‌عمومی‌: چند نکته


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد