درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 23:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 2349صفحه نخست » گفتگوسه شنبه، 26 دی 1391 - 08:52
چگونه به ایده‌ها حیات ببخشیم؟
مترجم: مریم رضایی - من در محیطی کارآفرینانه بزرگ شدم. پدر من یک کارآفرین در حوزه تکنولوژی بود و همیشه در مورد کسب وکارش صحبت می‌کردیم. فکر می‌کنم این موضوع تا حدی در خون من است.
  

چه معیارهایی یک کارآفرین را توانا می‌سازند؟ کیت‌کریگ‌وود، یکی از معدود زنان کارآفرین در حوزه تکنولوژی در انگلستان که اخیرا به عنوان بیستمین فرد تاثیرگذار در صنعت IT انگلستان از سوی مجله کامپیوتر ویکلی معرفی شده، در این زمینه ایده‌پرداز است. ده سال پیش، او و برادرش در اتاقی کوچک و تنها با 3000 پوند سرمایه، شرکت کوچک Memset را راه‌اندازی کردند.
 

این شرکت اکنون به یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های انگلستان در حوزه یارانش ابری تبدیل شده است. شرکت Memset در حال حاضر 24 پرسنل دارد و در سال 2011 به درآمدی 8/2 میلیون دلاری دست یافته و مشتریان مهمی مانند مجموعه هتل‌های هیلتون دارد.
کریگ وود پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی پزشکی، به عنوان برنامه‌نویس در سیستم‌های MBA، سپس به عنوان مشاور مدیریت در شرکت آرتور آندرسون و سپس قبل از راه‌اندازی شرکت Memset در سال 2002، به عنوان مدیر توسعه کسب وکار در شرکت Easyspace کار کرده است.
وی در مصاحبه باBusiness Magazine، موفقیت در کسب وکارش را مدیون یک تجربه منحصر به فرد می‌داند.


• هدفتان از راه‌اندازی شرکت Memset چه بود؟ چه چیزی باعث شد این ایده به شما الهام شود؟
من در محیطی کارآفرینانه بزرگ شدم. پدر من یک کارآفرین در حوزه تکنولوژی بود و همیشه در مورد کسب وکارش صحبت می‌کردیم. فکر می‌کنم این موضوع تا حدی در خون من است.
من همیشه به تکنولوژی علاقه داشته‌ام و به فکر راه‌اندازی شرکتی برای خودم بودم؛ بنابراین به محض اینکه کمی تجربه در دنیای واقعی به دست آوردم و فرصت مناسب پیش آمد، سریع وارد عمل شدم. از اینکه همیشه یک رییس داشته باشم خسته شده بودم. به علاوه، در بازار تکنولوژی به شکافی دائمی بین خدمات میزبان وب قدیمی و سرورهای اختصاصی پی‌برده بودم. تکنولوژی مجازی سازی تازه در حال شکل گیری بود و من تصمیم گرفتم خودم شرکتی که ارائه دهنده خدمات سرورهای اختصاصی مجازی باشد، راه‌اندازی کنم.
برادرم شریک بسیار حمایت‌کننده‌ای بود و ما دو سال بدون اینکه خودمان حقوقی دریافت کنیم، کار کردیم. من در مورد موانع کارآفرینی چیزهای زیادی شنیده بودم و شاید بخشی از آن را به چشم خودم دیدم، اما من کسب‌وکاری را تنها با 3000 پوند، یک لپ‌تاپ و AdWords گوگل (سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل) شروع کرده بودم و توانستم مشتریانی را برای پیش خرید محصولاتم بیابم و شرکت از همین راه رشد کرد.


• ممکن است در مورد روند رشد و موفقیت شرکت توضیح دهید؟
چند سال اول، رشد قابل توجهی داشتیم. از آن زمان رشد شرکت روند کندی را آغاز کرد، اما هنوز رشد سالانه ترکیبی 30 درصد را داریم و بر این اساس قصد داریم در سالی که پیش رو است، 500 هزار پوند رشد داشته باشیم. سرو کار داشتن با تکنولوژی در سن کم مزیت بزرگی برای من بود و من علمم را در این حوزه افزایش دادم و این رویکرد سیستماتیک و علمی را وارد کسب وکارم کردم. یکی از مزیت‌های واقعی من این بوده که به جز نکته‌هایی که از پدرم آموخته بودم، رویکرد عملی و درک مناسبی از محصولات شرکت، هیچ‌گاه آموزشی رسمی در کسب وکار ندیدم.
قطعا، در مراحل اولیه کار، بسیاری از افراد برخی اقدامات ما را نامعقول می‌دانستند، اما، عملکرد ما در نهایت نتیجه بخش بود. مثلا اخیرا توافقنامه‌ای را امضا کردیم که بر اساس آن خدمات رایانش ابری به دولت ارائه می‌کنیم و من خودم کار زیادی در جنبه فنی این مساله انجام دادم. از طریق این توافقنامه، توانستیم با شرکت‌های دیگر برای ارائه خدمات زیرساخت ابری قرارداد ببندیم و در این مسیر به فرصت‌های زیادی دست پیدا کردیم.


• شما یکی از طرفداران فعال تکنولوژی سبز هستید، آیا فعالیت در این حوزه‌ها به اندازه فعالیت در مورد کسب و کارتان اهمیت دارد؟
کسب وکارم اولین حوزه علاقه‌مندی من است، اگرچه هدف فقط پول درآوردن نیست و حیات بخشیدن به ایده‌ها مهم‌تر است، اما بعد از آن تکنولوژی و محیط زیست نیز دو موضوع مورد علاقه من هستند. بشر به کره زمین آسیب رسانده و هر کاری که برای جلوگیری از آن و به حداقل رساندن اثر انسانی انجام شود، باارزش است. تکنولوژی پاسخگوی بیشتر این مشکلات است.


• به عنوان یک کارآفرین، آیا ایده‌های تازه بیشتری در ذهن خود دارید؟
مسلما همین طور است. ایده‌هایی دائما در ذهن من شکل می‌گیرند و حیات بخشیدن به این ایده‌ها حس بسیار خوشایندی به من می‌دهد. این حس یکی از بزرگ‌ترین محرکان ایده‌های من است. من امیدوارم از شرکت Memset به عنوان پایگاهی برای راه‌اندازی دیگر خدمات مشارکتی استفاده کنم. در حال حاضر این کار را شروع کرده‌ایم و یک سرویس پشتیبانی ابری شخصی ایجاد کرده‌ایم.
اما هیچ‌گاه قصد ندارم کسب‌وکاری را بفروشم تا کسب‌وکار دیگری راه‌اندازی کنم. قصد من این است که کسب‌وکارهای جدید را بر مبنای کسب‌وکارهای قدیمی با زیرساخت‌ها و نیروی انسانی که داشته‌ایم، اداره کنم و واحدهای کسب‌وکار چندگانه داشته باشم. در واقع، چنین چشم انداز بلند مدتی برای کارم تصویر کرده‌ام.
منبع: The Business Magazine    www.donya-e-eqtesad.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی و صداقت


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد