درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 04:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 22283صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 15 فروردین 1395 - 19:48
نقش مدیریت فروش و روابط عمومی در دفاتر کارگزاری و نمایندگی بیمه
حمید رضا حاجی اشرفی کارشناس بیمه - سوالی که مطرح می شود اینست که برای جلب توجه مردم به سمت یک دفتر فروش بیمه بخصوص در زمانیکه آن دفتر جدیدا افتتاح شده و یا اینکه دفتر بیمه وابسته به یک شرکت بیمه جدید است که تازه وارد بازار شده و هیچ جایگاه ذهنی در اذهان مردم در جامعه ندارد! در این شرایط چگونه می توان در بازار موضع یابی کرد و مشتریانی بدست آورد؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر به دقت در درون یک دفتر نمایندگی و کارگزاری بیمه نگاهی بیاندازیم متوجه میزان سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس آن می گردیم. چند دستگاه رایانه، چندین میز و صندلی، فایل و ....همین!

این نوع وسایل در همه دفاتر مشاغل دیگر هم دیده می شود!

پس مثلا فرق بین دفتر نمایندگی یا کارگزاری بیمه با یک دفتر وکالت دادگستری در چیست!؟

بله، تفاوت این دو در نوع تخصص و خدمات آن ها به مراجعین است.

اکنون سوال دیگری که مطرح می شود اینست که برای جلب توجه مردم به سمت یک دفتر فروش بیمه بخصوص در زمانیکه آن دفتر جدیدا افتتاح شده و یا اینکه دفتر بیمه وابسته به یک شرکت بیمه جدید است که تازه وارد بازار شده و هیچ جایگاه ذهنی در اذهان مردم در جامعه ندارد! در این شرایط چگونه می توان در بازار موضع یابی کرد و مشتریانی بدست آورد؟

البته همه بازاریابان حرفه ای می دانند که روش های مختلف و راههای متنوعی برای معرفی نمودن و جایگاه یابی وجود دارد که بدیهی است هرکدام از روش های بازاریابی و فروش نیاز به سرمایه گذاری مالی و زمانی دارد تا به نتیجه برسد. بدون سرمایه گذاری هیچ راهی برای توفیق وجود ندارد .

اولین و اساسی ترین گام برای معرفی و جایگاه یابی در اذهان بیمه گذاران احتمالی، ایجاد یک سیستم کوچک اما موثر برای یک فعالیت مستمرو مداوم فروش و روابط عمومی در درون دفاتر بیمه است که باانجام یکسری وظایف محوله تخصصی به آن همواره به معرفی خدمات تخصصی و مزیت برتر دفتر نمایندگی و یا کارگزاری به بیمه گذاران احتمالی در بازار هدف از قبل تعیین شده بپردازد. اسم این واحد را می توان بنامهای مختلف نامید اما هرچه آن را بنامیم و هر روشی که این واحد برای ایجاد ارتباط و معرفی مدام دفتر فروش بیمه انتخاب نماید یک موضوع قابل تغییر نیست و آن ضرورت تشکیل یک واحد مستقل فروش و روابط عمومی در درون یک دفتر کارگزاری و نمایندگی بیمه است.

بیاییم بپذیریم که یک نماینده بیمه و یا کارگزار به تنهایی و یا حتی با کمک یک همکار دستیار نمی تواند با توجه به حجم زیاد فعالیت ها و کارها در یک دفتر که انجام آن ها برای نتیجه رسیدن امور لازم است موفق به فروش و جذب منظم بیمه گذاران جدید شود و از سوی دیگر بطور مستمر توانمندی ها و مزایای تخصصی خود را به افراد متقاضی آن معرفی نماید. پس راه چاره چیست!؟

راه چاره همانطوریکه گفته شد تشکیل واحد مستقل فروش و روابط عمومی است که توسط آن می توان به موفقیت های شگرفی در شغل فروشندگی بیمه دست یافت.

تحلیل شما در این خصوص چیست؟

چگونه می توان به این موفقیت ها با تشکیل چنین واحد مستقل کوچک در درون یک دفتر بیمه دست یافت؟

منبع: آیین

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد