درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 23:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 21617صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 27 بهمن 1394 - 07:25
چشم‌ انداز بیمه‌ گرها در پساتحریم از سرمایه‌ گذاری مشترک تا بازارهای هدف
سیدمرتضی علوی - شرکت‌ ها در سال‌های اخیر زیاد در این حوزه فعال نبودند هرچند محدود شرکت هایی همچون شرکت بیمه "ما" توانستند برای زائران اربعین و دیگر مسافران زیارتی بیمه گری داشته باشند اما به‌ عنوان سرمایه‌ گذاری در کشورهای دیگر فعالیت وسیعی نداشتند و در کشورهایی که ریسک سرمایه‌گذاری پایین است ورود کنند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صنعت بیمه در همه کشورها به‌ عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ یافتگی تلقی شده و دردرجه اهمیت بالا قرار دارد و در حال حاضر به یک تجارت بزرگ جهانی تبدیل‌ شده است. ازسوی دیگر همه فعالان اقتصادی جهان به دلیل پوشش ریسک،به صنعت بیمه نیاز دارند و این صنعت را از ضروریات دنیای امروز ساخته است.

 

در ایران بعد از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها این امیدواری وجود دارد که شرکت‌های بیمه‌گر از وضعیت گذشته خارج شده و با پویایی بیشتری فعالیت کنند. اما در سال‌های قبل از تحریم صنعت بیمه در ایران وسعت حال حاضر را نداشت و در سال‌های اخیر شرکت‌ های بیمه‌ای جدیدی توسط فعالان این صنعت و به‌ واسطه خصوصی‌ سازی‌ های صورت گرفته ایجاد شده‌اند.

 

در گذشته بیمه‌ گرها تمام سعی خود را معطوف به فضای داخلی داشتند و این مسئله در دوران تحریم‌ ها عمیق‌ تر شد و شرکت‌ های بیمه‌ گر توانستند خود را در عرصه‌های اقتصادی کشور تثبیت کنند. در حال حاضر و پس از مرتفع شدن مشکلات بین‌المللی اقتصادی، رقابت در داخل جابجا شده و به سمت مرزهای خارج از ایران کشیده خواهد شد.در دوران پسابرجام و پساتحریم، بیمه‌ گرها می‌ توانند در دو حوزه فعالیت کنند.

 

 بخش اول سرمایه‌ گذاری مشترک با شرکت‌ های بزرگ دنیاست وبخش دوم شناخت کشورهای هدف برای یافتن بازارجدید است.در بخش سرمایه‌ گذاری مشترک و تعامل شرکت‌ های بیمه‌ گر ایرانی با بیمه‌ گرهای بزرگ جهان پیچیدگی‌ های وجود دارد، زیرا در روزهای اخیر و پس از اجرایی شدن برجام به دلیل وابستگی اغلب بیمه‌ گرهای بزرگ دنیا به اقتصاد آمریکا و تردید سرمایه‌ گذاران آمریکایی در مشارکت در اقتصاد ایران، ورود بیمه‌ گرهای بزرگ دنیا به اقتصاد ایران با اما و اگرهای زیادی روبرو شده است.

 

وال‌استریت ژورنال روزنامه معروف آمریکایی اخیراً گزارش داده که تحریم‌ های آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای لغو شده است اما مواردی که در خارج از برنامه‌های هسته‌ای وجود دارد موجب شده تا موارد اختلاف ایران و غرب باقی بماند و بر این اساس پوشش بیمه نفت‌ کشها برای بیمه گران سخت شده است.

 

رویترز نیز خبر داده است که با وجود اعلام رسمی لغو تحریم‌ها خیلی از بیمه‌ گرهای بزرگ تمایلی برای ورود به بازار ایران ندارند.بنا به بر این گزارش و به گفته دبیرکل اتحادیه بین‌المللی بیمه دریایی (IUMI) پوشش بیمه‌ های مربوط به ایران به علت مشخص نشدن جزئیات رفع تحریم‌ ها توسط واشنگتن و ترس از دامن‌ گیر شدن جریمه‌ های سنگین با مشکلاتی روبرو شده و شرکت‌ های بیمه بین‌ المللی در حال حاضر تمایلی برای پوشش بیمه‌ ای محموله‌ های نفتی ایران ندارند.

 

اما این وضعیت دوامی نخواهد داشت زیرا دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید به دنیا نشان داده است که ایران به تعهدات خود پایبند بوده و بر سر قراردادهایی که با کشورهای دنیا بسته ثابت‌ قدم است و در آینده‌ ای نزدیک این تردیدها از بین خواهد رفت بنابراین شرکت‌ های بیمه‌ گر می‌توانند در حوزه بیمه اتکایی ورود قدرتمندی داشته باشند.بیمه‌ گرهای داخلی می‌توانند خود را از ضررها مصون نگهدارند.

 

در اکثر کشورها شرکت‌ هایی که بیمه مستقیم انجام می دهند باید با عقد قراردادهای بیمه اتکایی منافع خود و مشتریان خود را حفظ کنند و می‌ توانند با بیمه‌ گرهای بزرگ دنیا این قراردادها را منعقد کرده و ریسک خود را به حداقل برسانند، بنابراین شرکت‌ های بیمه‌ گر می‌توانند با استفاده از این روش به سراغ پروژه‌ های بزرگ رفته و بازار داخلی را حفظ کنند.از سوی دیگر در هفته‌ های آینده برخی از قراردادهای قدیمی با شرکت‌ های بیمه‌ ای رو به پایان بوده و شرکت‌های بزرگی چون آلیانز، هانور آی ایی و آر اس ای و دیگر بیمه‌گرهای بزرگ دنیا اظهار تمایل کرده‌اند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

 

بسیاری از کارشناسان بازار بیمه ایران را نزدیک به ٨ میلیارد دلار ارزیابی میکنند. این بازار بزرگی برای هر بیمه‌ گر خارجی است و بیمه‌ گرهای داخلی می‌ توانند با طرح‌ های چون سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک یا به‌ اصطلاح جوینت فینچر کار کنند و شرکت‌ های بیمه گری را وارد بازار ایران کرده و خود نیز از این فضا سود ببرند.اما بخش مهم‌ تری که تاکنون مغفول مانده و محدود به چند شرکت بیمه گری بوده پیدا کردن کشورهای هدف و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزهای ایران است.

 

شرکت‌ ها در سال‌های اخیر زیاد در این حوزه فعال نبودند هرچند محدود شرکت هایی همچون شرکت بیمه "ما" توانستند برای زائران اربعین و دیگر مسافران زیارتی بیمه گری داشته باشند اما به‌ عنوان سرمایه‌ گذاری در کشورهای دیگر فعالیت وسیعی نداشتند و در کشورهایی که ریسک سرمایه‌گذاری پایین است ورود کنند. امید است با برداشته شدن قفل ظالمانه تحریم ها شاهد ورود به حوزه های فوق الذکر را شاهد باشیم.
 

مشاورمدیرعامل ومدیر روابط عمومی شرکت بیمه "ما"

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  جادوی تنوع


  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد