درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 04:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  گوگل خواستار به‌روزرسانی قوانین مهاجرت ایالات متحده برای جذب استعدادهای بیشتر در هوش مصنوعی است
  مدیر عامل بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان هدف کلاهبرداری دیپ‌فیک قرار گرفت
  دبیر اجرایی دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19862صفحه نخست » چهارشنبه، 4 آذر 1394 - 02:05
بررسی اثرات اقتصادی برگزاری رویدادهای بزرگ، بامروری بر 4 المپیک گذشته
هدف از این تحقیق بررسی اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ با محوریت بازیهای المپیک است. روش تحقیق تحلیلی و از نوع مطالعات مروری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، هدف از این تحقیق بررسی اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ با محوریت بازیهای المپیک است. روش تحقیق تحلیلی و از نوع مطالعات مروری است. نتایج مطالعات نشان داد، میزبانی بازیهای المپیک تأثیرات اقتصادی زیادی برای کشورهای میزبان در بر دارد، که توسط به وجود آمدن شغل‌های جدید و ارتقاء منطقه در سرتاسر جهان به وجود می آید. همچنین انتظار می رود به جذب توریست کمک کند. به همین دلیل نیز کشورها برای میزبانی حادثه های بزرگ ورزشی مانند المپیک و جام جهانی در پیکار و رقابتند. طبق یافته ها اثرات اقتصادی برای بازی ها برشمرده شده که برای کشورها سود به همراه داشته ،در مقابل اثرات منفی این رویدادها و هزینه های غیر اقتصادی در این کشورها زیاد بوده است.

واژگان کلیدی: اثرات مالی و اقتصادی، هزینه و سود، رویدادهای بزرگ، المپیک.


مقدمه:
از دهه ۱۹۶۰ به بعد IOC به تدریج قدرت خود را بر منابع اصلی تامین‌کننده هزینه المپیک افزایش دادو توانست کنترل تلویزیون و بازاریابی بین‌المللی را به‌طور کامل در اختیار گیرد. با این اقدام ۶۸ درصد کل درآمدها به دست جنبش المپیک افتاد. در آن زمان IOC درآمد مذکور را بین OCOG (کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک) ۱۹۹۸ ناگانو و ۲۰۰۰ سیدنی تقسیم کرد. هزینه‌های المپیک در گذشته به وسیله منابع محلی تامین می‌شد، اما امروزه از طریق فرآیندی جهانی تامین می‌شود. سه منبع بزرگ درآمدزایی المپیک یعنی حق پخش تلویزیونی، اسپانسر مالی و فروش بلیت باعث شده که از اواخر دهه ۸۰ به بعد همواره کشورهای زیادی برای دریافت میزبانی تلاش کنند. به همین دلیل نیز کشورها برای میزبانی حادثه های بزرگ ورزشی مانند المپیک و جام جهانی در پیکار و رقابتند. برای مثال موسسه SBG انگلستان ارزش میزبانی رقابت های جام جهانی سال 2018 یا 2022 را برابر 5 میلیارد دلار برآورد نموده است. این به این معنی است که اگر کشوری امروز چنین مبلغی را پرداخت نماید تا این امتیاز را احراز کند، سرمایه گذاری ای مطمئن نموده و بازگشت پول و سود آن برایش تضمین شده خواهد بود (1). در این مقاله سعی شده اثرات اقتصادی رویدادهای بزرگ شناسایی و مزایا و معایب  آن در کشور میزبان بررسی شود

 

نویسندگان:
رسول آزادی،دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
دکترحسین عیدی، استادیار دانشگاه رازی

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

منبع: TMBA

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  روابط‌عمومی


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد