درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 10:36   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد
  روابط‌عمومی داده
  ریاکاری را با نبوغ اشتباه نگیرید
  مرگ عکاسی استوک؟
  اسرائیل الجزیره را ممنوع می‌کند، آمریکا تیک‌تاک را. ما می‌دانیم چرا
  چت‌بات قدرتمند هوش مصنوعی جدید به طور مرموزی در نیمه شب بازگشته است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1660صفحه نخست » گفتگویکشنبه، 9 مهر 1391 - 08:38
کنگره کارگزاران مسلمان و ارائه الگوی اسلامی از روابط عمومی
شارا - کنگره کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی این ظرفیت را دارد که بر مبنای اصول اسلامی با توسعه‌ ارتباط با سایر کارگزاران، دانش، بینش و مهارت‌های آنان را توسعه بخشد.
  

شارا- کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی با تبادل تجربیات و همگرایی در فعالیت‌های حرفه‌ای می‌توانند برای مقابله و رویارویی با موانع و بحران‌های موجود، راهی عاقلانه و آگاهانه و مردم گرایانه را در پیش گرفته و به الگو و نقشه راهی مشترک برای تحقق اهداف دست یابند و کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی بستر مناسبی برای عملی ساختن این مهم است.

محمد امامی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در گفتگو با شارا گفت: در شرایط پرهیاهو و پیچیده‌ دنیای امروز، ایجاد همگرایی در فعالیت‌های حرفه‌ای مبتنی بر دانش یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها محسوب می‌شود و کنگره کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی این ظرفیت را دارد که بر مبنای اصول اسلامی با توسعه‌ ارتباط و تعامل با کارگزاران مسلمان روابط عمومی‌ دنیای اسلام، دانش، بینش و مهارت‌های آنان را توسعه بخشیده و کارگزاران مسلمان روابط عمومی را در جهان اسلام برای تحقق آرمان‌های اسلامی و دستیابی به آن، همدل و همراه سازد و یاری بخشد.

وی افزود: برای روابط عمومی‌ها در هر شرایطی اولویتی بالاتر از خدامحوری، مردم‌داری و مردم مداری نیست، روابط عمومی‌ها در هر شرایطی باید بکوشند تا با ایجاد همدلی در جوامع اسلامی آنان را در دستیابی به خواسته‌هایشان یاری رسانند. از طرفی ایجاد همدلی در جوامع بین مردم و همچنین بین مردم و حکومت‌ها مستلزم ایجاد توانایی‌های لازم برای درک متقابل است، و برای ایجاد این توانایی راهی جز گفت و گوهای فعال مبتنی بر احترام متقابل است و هنگامی که روابط بین مردم ویرانگر و حاکمان به انفعال می‌گراید و زیان‌بار می‌شود.

امامی اظهار داشت: مردم و حاکمان باید یکدیگر را بشناسند، درک کنند و به نیازهای یکدیگر آگاهانه و به موقع پاسخ دهند. همدلی مردم و حاکمان و درک و شناخت از نیازهای متقابل و پاسخگویی مناسب و به موقع به این نیازها می‌تواند فرصت‌های بی‌بدیلی را برای رشد و پیشرفت جوامع پدید آورد. پیداست که روابط‌عمومی‌های جهان اسلام با توجه به رسالت‌های حرفه‌ای خویش از یک سو و اصول اخلاقی و آرمان‌های اسلام از سوی دیگر، در این میان نقشی بارز و انکارناپذیر دارند تا ابتدا با ایجاد همدلی در جوامع خود و سپس ایجاد همگرایی در جهان اسلام، برای ایجاد امت واحده‌ اسلامی تلاش نمایند؛ تلاشی که بی‌تردید باید مبتنی بر صداقت و خالی از هرگونه دورنگی و ریا باشد.

وی یادآور شد: توسعه فضای آزاد گفت و گو و امکان شنیده شدن صدای مسلمانان در دنیای امروزی یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای غلبه بر بحران‌سازی‌های کاذب دنیای استکبار است و شفاف‌سازی مرز بین آزادی و اهانت در گفت و گو، می‌تواند جامعه‌ جهانی را به‌طور عام و جهان اسلام را به طور خاص واکسینه سازد و خیانت‌پیشگان و مزدوران استکبار و اهانتگران را رسوا سازد و زمینه‌ تلاش‌های مذبوحانه‌ آنان را پیش از وقوع از میان بردارد. کارگزاران مسلمان روابط عمومی با تاسی از اصول اسلامی باید برای اجرای این اصول از جمله اصل امربه معروف و نهی از منکر که مترقی‌ترین روش نظارت اجتماعی است زمینه‌سازی کرده و با خلق موجی از آگاهی و بصیرت، جوامع اسلامی را در برابر چنین اقدامات پلیدی توانمند سازند.

وی ضمن اشار ه به این که یکی از اساسی ترین پیش نیازها برای توفیق جامعه روابط عمومی هم  در سطح ملی و هم در سطح جهان اسلام، یکپارچگی از درون است، گفت: برای تحقق این مهم لازم است بزرگان، استادان و مسئولان نهادهای مختلف روابط عمومی هم در کشور و هم در جهان اسلام، از جزءنگری و شیفتگی صرف نسبت به اهداف و روش های سازمان، انجمن، گروه، نهاد یا کشور خود دست بردارند و اهداف خدامحورانه و مردم مدارانه‌  روابط عمومی را به عنوان راهنمای خود در تلاش های شان فرا راه قرار دهند و بدون تردید کارگزاران مسلمان روابط عمومی نمی توانند سربلندی و اعتبار خود را حفظ کنند در حالی که مسئولان و بزرگان انجمن ها و نهادهای روابط عمومی، هرکدام به دنبال اهداف بخشی و گروهی و منافع خود بوده و منافع و اهداف روابط عمومی در سطح ملی و جهان اسلام  را مد نظر نداشته باشند. از این رو باید بین سازمان ها، انجمن ها و نهادهای روابط عمومی و اهداف شان از یک سو  با اهداف ملی  روابط عمومی و از سوی دیگر با اهداف جهان اسلام پیوند زده شود و آن اهداف، سرلوحه فعالیت هر نهاد قرار گیرد.

  امامی تصریح کرد: تا زمانی که در تشکل‌های کارگزاران مسلمان روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی وجود نداشته باشد، هیچگونه پاسخگویی از سوی آن تشکل در برابر جامعه روابط عمومی و اجتماع مسلمانان وجود ندارد و در یک کلام، «مسئولیت اجتماعی»، پیش فرض «پاسخگویی اجتماعی» است، یعنی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به ویژه نهادها و تشکل‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، ابتدا باید مسئولیت اجتماعی خویش را بشناسند، سپس در جهت آن اقدام کنند.

وی در پایان بیان داشت: مسئولیت اجتماعی، با مورد توجه قرار دادن ضوابط اخلاقی و تمرکز روی اهداف و نتایج، عملی می‌شود. لیکن پاسخگویی اجتماعی، بدون توجه به برنامه های عملی و تمرکز بر ابزار و وسایل محقق نخواهد شد و کنگره در صورتی می‌تواند به توفیق دست یابد که بتواند ضمن توسعه‌ دانش و بینش، مهارت‌های کاربردی و عملی کارگزاران مسلمان روابط عمومی را برای پاسخگویی اجتماعی آنان توسعه بخشد. همچنین از آن‌جا که الگوسازی یکی از مهم‌ترین روش‌ها در توسعه‌ فرهنگی است، کنگره می‌تواند با برداشت صحیح از منابع محکم اسلامی و سیره‌ معصومان علیهم‌السلام به ویژه کلام مولای متقیان امام علی (ع) و به طور خاص فرمان آن حضرت به مالک اشتر، برای ارائه‌ یک مدل و الگوی اسلامی از روابط عمومی ملی و جهانی تلاش نماید.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی و صداقت


  ده فیلم سینمایی برای مدیران روابط‌عمومی


  ۹ راه برای ایجاد احترام بدون گفتن یک کلمه


  معرفی کتاب: مدیریت مستندسازی در روابط‌عمومی


  چشم‌انداز جستجوی مدرن


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  اضطراب اطلاعاتی


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد