فرصت بزرگ ایاسجی برای روابطعمومی
«ایاسجی» (ESG) چارچوبی است که به ذینفعان هر شرکت و سازمانی کمک میکند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسکها و فرصتهای مرتبط با محیطزیست، جامعه و اقدامهای حاکمیتی است. «ایاسجی به ما یادآور میشود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوعهای زیستمحیطی محدود نمیشود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیطزیست و جامعه به موضوعها و دغدغههای رایج بین مشتریان، تامینکنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا میکند»
|
جمعه، 26 خرداد 1402 - 18:55
|
راهکارهای مسئولیت اجتماعی
با توجه به کاستیهای پنجگانه سیستم سرمایهداری که آثار آن به برنامههای مسئولیت اجتماعی هم رسیده است، میتوان راهکارهای جایگزینی معرفی کرد:
|
جمعه، 19 اسفند 1401 - 20:47
|
رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدمقطعیت
رهبران سازمانی پایدار میتوانند به ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. هنگامی که هر کس یک صدا و سهم در آینده داشته باشد، بیشتر احتمال دارد بتوان جامعه یا سازمانی ایجاد کرد که برای همه کار میکند. یادمان باشد رهبری سازمانی پایدار در همه شرایط بهویژه در زمان بحران و عدماطمینان ضروری است. آنها میتوانند به ما در ایجاد اعتماد، ترویج نوآوری و ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. اگر میخواهیم آیندهای بهتر برای همه ایجاد کنیم، باید با توسعه رهبران سازمانی پایدار شروع کنیم.
|
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 - 21:00
|
شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ایاسجی
صنعت ما دارای بهترین دستورالعملها در جهان برای محیطزیست، بهداشت و ایمنی است. اما ESG آن را یک گام دیگر جلو میبرد. در این ویدیو، بنیانگذار ما، دان ریس، گامهای عملی و قابل اجرا را معرفی میکند که شما و سازمانتان میتوانید در مسیر اجرای ESG طی کنید. ما به طور خلاصه درباره ESG توضیح خواهیم داد. اینکه چه معنایی دارد، چرا مهم است و از کجا شروع کنید. امیدواریم این ویدیو برایتان مفید باشد.
|
دوشنبه، 21 اسفند 1402 - 22:42
|
صنعت روابطعمومی در مقابله با شستشوی سبز ناکام مانده است
این گزارش به وضوح نشان میدهد که صنعت روابطعمومی در مقابله با بحران آب و هوا کوتاهی میکند. این موضوع نه تنها به ضرر محیط زیست است، بلکه به اعتبار و آینده این صنعت نیز آسیب میرساند.
|
جمعه، 17 فروردین 1403 - 21:51
|
سیستان و بلوچستان، مسئولیت اجتماعی و همافزایی ملی
وظیفه انسانی و میهنی همه ما این است که در شرایطی که در آستانه فصل بهار قرار داریم با همافزایی و تصمیم گریهای به هنگام شرایطی را فراهم کنیم که مردم این استان با کمترین کمبود سال جدید را آغاز کنند. این در حالی است که امسال آغاز فصل بهار با ماه مبارک رمضان نیز همراه شده و به همین دلیل وظیفه دینی و انسانی ما حکم میکند توجه ویژهای به وضعیت زندگی مردم سیلزده در این استان داشته باشیم.
|
یکشنبه، 27 اسفند 1402 - 02:29
|
نقش روابطعمومی و ارتباطات در گسترش ایاسجی
جنبش ایاسجی و پایداری برای تبدیل شدن به یک عامل مهم در تصمیمگیریها به برنامهریزی، تشویق همکاری باز و اعتمادسازی نیاز دارد. با این وجود، دیدن این که متخصصان روابطعمومی در حال برداشتن گامهای مهمی برای تعریف و تنظیم یک استراتژی ارتباطی یکپارچه هستند، دلگرم کننده است.
|
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 - 00:55
|
روابطعمومی ها واسطه سازمان و جامعه در زمینه مسئولیت اجتماعی
همراهی و همگرایی در سازمانها از طریق روابطعمومی های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان و ذینفعان و گروه مرجع از مهم ترین وظایف روابطعمومی سازمانهاست.
|
سه شنبه، 17 مرداد 1402 - 19:02
|
گزارش نشست علمی بسط مفهومی و نظری مسئولیت اجتماعی
در فضای کنونی که بر حوزه مسئولیت اجتماعی در کشور حاکم شده است، توجه و شناخت بیشتر و دقیقتر بسترهای شکل گیری مبانی تئوریک مسئولیت اجتماعی، بسط مفهومی آن، امری مهم و ضروری است. د
|
یکشنبه، 1 مرداد 1402 - 01:21
|
مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال ذینفعـان
مسئولیت اجتماعی شـرکت ها (CSR) به ارائه روش هایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد چرا که سازمانها مسئولیت های بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و سایر ذینفعان خود بر عهده دارند.
|
دوشنبه، 29 خرداد 1402 - 23:39
|
اوبر ایتس: نماینده جدید تغییر در مسوولیت اجتماعی شرکتی
بازیگران موجود باید به دنبال روشهای جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان خود باشند. مسائل و مشکلات سیستمی مثل ضایعات مواد غذایی، در صورت عدممشارکت و مسوولیتپذیری طرفهای درگیر مثل پلتفرمهای شخص سوم، شدیدتر و بدتر میشوند. نمونههایی مثل مشارکت اوبر ایتس با کرنرشاپ، این پلتفرمها را در موقعیت منحصر به فردی قرار میدهد تا برنامه توزیع مجدد غذا را با همکاری خواربارفروشیها پیش ببرند و حسن نیت این شرکتها را در پایبندی به مسوولیت اجتماعی شرکتی به اثبات برسانند.
|
یکشنبه، 14 خرداد 1402 - 22:09
|
رابطه بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکتها
در عصر کنونی بازاریابی بر اساس برخی ملاحظات محیطی و اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت های تولید کالا و خدمات مطرح است و یکی از حیطه های بازاریابی که در مسائل محیطی مباحث زیادی به این موضوع اختصاص یافته، بازاریابی سبز یا بازاریابی اجتماعی است. بازاریابی سبز در واقع به معنای بازاریابی برای کالاها و خدماتی است که استفاده از آنها از نظر سازگاری با محیط زیست مطلوب تر است.
|
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 - 05:40
|
مسئولیت اجتماعی شرکتی در سال 2023
آمارها اهمیت فزاینده مسئولیت اجتماعی شرکتی را نشان میدهد که بدون شک با شیوع همهگیری تسریع شده است. 77 درصد از مصرفکنندگان انگیزه بیشتری برای خرید از شرکتهایی دارند که متعهد به مسئولیت اجتماعی هستند. بهعلاوه، اکثریت سرمایهگذاران (73%) تایید میکنند که تلاش برای بهبود محیط زیست و جامعه بر تصمیمات سرمایهگذاری آنها تاثیر دارد.
|
پنجشنبه، 3 فروردین 1402 - 11:21
|
مراحل مدیریت مسئولیت اجتماعی
با توجه به شاخصهای بهدستآمده، نتایج حاصل از پروژه ها اندازه گیری شده و با خط مشی مسئولیت اجتماعی تطبیق داده میشود و در نهایت میتوان با ارزیابی آن با استانداردهای موجود جهانی از صحت حرکت در این مسیر اطمینان حاصل نمود.»
|
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 - 18:52
|
موقعیت شغلی و مسئولیت اجتماعی
اعتماد عمومی به موسسات و شرکتها هرگز پایین نبوده است. با کاهش ذخایر "سرمایه شهرت" شرکت، برآورده ساختن انتظارات ذینفعان در مورد مسئولیت اجتماعی برای بسیاری از شرکتها به مهمترین هدف کسبوکار تبدیل شده که به شرکت این امکان را میدهد تا در کسبوکار باقی مانده، مستقل باشد یا سهم بازار را حفظ کند.
|
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 19:50
|
رد نظاممند و سیستماتیک اقدامات نادرست
«یک تناقض مربوط به مسأله تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت، مسأله «رد و طرد» است. هیچ مدیر امور شرکتی اعتراف نمیکند که شرکتش از نظر اجتماعی غیرمتعهد و مسئولیتناپذیر است. شرکتی که نمیتواند بپذیرد که هر چیزی که انجام میدهد بدتر و کمتر از عملکرد یک شهروند شرکتی خوب است و اینکه وقتی قوانین رفتاری خود را نقض میکند به آنها اعتراف نمیکند، نمیتواند از مکانیسمهای لازم برای یادگیری، آموختن و پیشرفت برخوردار باشد.
|
دوشنبه، 10 بهمن 1401 - 20:48
|
روابطعمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکت برابر است با «اقدامات شرکت به منظور توسعه اقتصادی پایدار، مشارکت و همکاری با پرسنل، خانواده آنها و جامعه محلی و کل جامعه برای بهبود کیفیت زندگی
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 22:47
|
روابطعمومی و مسئولیت سازمانی
مسئولیت اجتماعی شرکتی توسط یکی از سه راه انجام میشود: انتشار اطلاعات، رویکرد پاسخدهی و رویکرد تعاملی. هم تکنولوژیهای جدید ارتباطی و هم بازاریابی مسئولیت اجتماعی شرکتی به عنوان یک معنا برای ترویج شفافیت و پاسخگویی، ایجاد اعتماد میان سازمان و عموم مردم کلیدی شرح داده شدهاند.
|
شنبه، 8 بهمن 1401 - 20:45
|
کسبوکارها باید مسئولیتاجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند
تغییر عملیات کسبوکار بهمنظور واکنش به گرایشهای مسئولیت اجتماعی، میتواند یک فرایند زمانبر، غیرمتداول و هزینهبر باشد. بسیاری از کسبوکارهای سنتی، آن را همچون یک چالش ساختاری میدانند اما با افزایش ضرورت دستورالعملهای زیستمحیطی، کارکنان و مشتریان و سرمایهگذاران، اهمیت بیشتری را برای این مسأله قایل میشوند. هماکنون هم تاثیر این موضوع در جذب سرمایه شرکتها را مشاهده میکنیم.
|
شنبه، 8 بهمن 1401 - 09:44
|
موفقیت در مسئولیت اجتماعی را بخشی از ذات شرکت تان کنید
پژوهش های ما در این حوزه نشان می دهد که کلید این کار، ارتباط فعالیت مسئولیت اجتماعی شرکت با کسب و کار اصلی شرکت است- این مساله باید برای ذینفعان؛ کارکنان و مصرفت کنندگان؛ دولت و سازمان های غیر اقتصادی و غیر سیاسی؛ رقبا و جفت های صنعتی طنین انداز شود.
|
سه شنبه، 20 خرداد 1393 - 16:45
|
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی باعث افزایش شهرت برند می شود؟
مصرف کنندگان و کارمندان به طور یکسان سازمانهایی را ترجیح می دهند که مأموریت های آنها، ارزش های خود را منعکس کند: "با انجام کارهای خوب"
یک بررسی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی شرکت نشان داد که تقریباً سه چهارم مردم احتمالاً با سازمانی درگیر هستند که از موضوعی که به آن اعتقاد دارند پشتیبانی می کند.
|
شنبه، 2 فروردین 1399 - 02:09
|
هنر گوش کردن
متخصصان ارتباطات در شناسایی تحولات واقعی صورت گرفته در عقاید مصرف کنندگان و راهنمایی شرکت ها در خصوص اتخاذ موانع مناسب با توجه به هر موضوع نقشی اساسی ایفا می کنند. لازم است متخصصان روابط عمومی در اسرع وقت قادر به شناسایی مسایل زیان بار حقیقی و بالقوه بوده و به مشتریان خود کمک کنند به محض بروز مسایلی از این قبیل، به جای حیرت کردن، نظام هایی را برای پرداختن به مشکلات ایجاد کنند.
|
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1391 - 17:08
|
مسئولیت اجتماعی در شرکتها
بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمانها، مسئولیت اجتماعی شرکتها را به عنوان یکی از ارزشهای هشتگانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نهگانه خود را برای ارزیابی شرکتها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.
|
جمعه، 13 تیر 1399 - 08:18
|
ایده منتخب/ پیاده سازی سیستم مدیریت مسئولیت اجتماعی
روابطعمومی و نقش موثر و فعال آن، پیشران این تغییر و تحولات بنیادین است تا در کنار مدیران استراتژیست و کارکنان تلاشگر شرکت، برای درونی کردن پایه های اصلی مکتب یادگیری مدیریت در تفکر و رفتار منابع انسانی سازمان (شامل تفکر سیستمی، مدلهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و قابلیتهای شخصی)، به عنوان زمینه اصلی برای تجلی قابلیتهای بالقوه نامحدود ایشان، همت خود را مصروف نماید.
|
چهارشنبه، 7 اسفند 1398 - 22:02
|
مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی
نتیجه خوب از کار خوب ضرب المثل مسئولیت اجتماعی است.بیش از 30 است که مسئولیت اجتماعی با روابط عمومی در جهان گره خورده است.روابط عمومی با ترغیب آگاهانه تر بر اساس شناخت بهتر از انتظارات وتوقعات جامعه منجر به افزایش شهرت سازمان خواهد شد.
|
شنبه، 12 خرداد 1397 - 08:05
|
مسئولیت اجتماعی شرکت ها
مسئولیت اجتماعی نه به معنای اقدامات خیرخواهانه است و نه فعالیتهای روابط عمومی، در واقع به معنای سرمایه گذاری هوشمندی است که هم برای شرکت و هم برای جامعه سودمند است.
|
سه شنبه، 30 خرداد 1396 - 12:57
|
افزایش امکان مشارکت روابط عمومی ها در تصمیم گیری های مدیریتی
یکی از منافع چشمگیر ارتقاء مسولیت پذیری اجتماعی و تصمیم گیری اخلاقی در بین دست اندرکاران روابط عمومی آن است که این امور به تقویت اعتبار و افزایش مشارکت آنان در تصمیم گیری های مدیریت منجر می شود.
|
چهارشنبه، 19 آبان 1395 - 20:08
|
رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو هیئت علمی معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواستار برگزاری آزمون سواد رسانهای از کارمندان دولت شد و گفت: رژیم اطلاعات و ارتباطات هر کشوری متناسب با فرهنگ بومی آن کشور باید درنظر گرفته شود.
|
پنجشنبه، 18 شهریور 1395 - 23:29
|
مسئولیت اجتماعی، مهمترین مسئولیت روابطعمومی صنعتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو کمیته علمی پنجمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، مسئولیت اجتماعی را مهمترین مسئولیت روابطعمومی صنعتی دانست.
|
چهارشنبه، 25 فروردین 1395 - 10:04
|
حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت بانکداری کشور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می¬تواند با الزام صدور گزارش عملکرد مسئولانۀ سالانه توسط بانک های کشور یا وضع مقررات مرتبط با سرمایه¬گذاری و نحوۀ اعطای تسهیلات مالی به بنگاهها توسط بانکها بر اساس تاثیرات اجتماعی فعالیت مورد نظر، بنگاهها را به سمت فعالیت مسئولانه سوق دهد.
|
پنجشنبه، 22 مرداد 1394 - 10:42
|
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی بانک ها
توجه به مسئولیت اجتماعی، تأثیرات قابل توجهی در جلب نظر ذینفعان کلیدی هر سازمان دارد، به شرط آنکه آن سازمان در تعریف مسئولیت اجتماعی خود دقیق، مسئولانه و با خلاقیت عمل کرده باشد. مجموعه این نکات باعث شده است که سازمانهای بزرگ به اهمیت مسئولیت اجتماعی پی ببرند و کم کم آن را در فعالیتهای خود لحاظ کنند. این چنین است که سازمانی پایدار در جامعهای پایدار خواهیم داشت.
|
جمعه، 23 مرداد 1394 - 22:25
|
مسئولیت پذیری اجتماعی در صنعت بانکداری
روابط عمومی ها درعین حال، نمایندگان افکارعمومی در سازمان و سفیران آن برای پاسخگویی به ذینفعان در فضای عمومی هستند تا بکوشند تدوین سیاست ها، راهبردها و برنامه های موسسات و سازمان ها، همراستا با منافع عمومی بوده و تصمیمات به گونه ای اتخاذ شود که منافع عمومی لحاظ شده و خواسته های مشتریان و عامه مردم مدنظر قرارگیرند.
|
جمعه، 23 مرداد 1394 - 21:16
|
اهمیت پژوهش در مسوولیت اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسوولیت اجتماعی شرکتها یا CSR که در زمره مفاهیم اخلاق کسبوکار مطرح میشود، موضوع حساسیتبرانگیز سالهای اخیر بوده است.
|
جمعه، 1 اسفند 1393 - 13:35
|
استاندارد جهانی برای مسئولیت اجتماعی
زمینه تدوین استاندارد بین المللی مسئولیت اجتماعی SR ازکنگره جهانی محیط زیست آغاز می شود که در سال 1992 در ریودوژانیرو برگزار شد. در این کنگره ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و پایداری سازمان ها مطرح گردید، سپس این موضوع در کنگره جهانی توسعه پایدار که در سال 2002 در آفریقای جنوبی برگزار شد نیز مورد بحث قرارگرفت
|
یکشنبه، 19 بهمن 1393 - 07:33
|
آشنایی با مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مرکز ترویج مسئولیت و حاکمیت شرکتی موسسه ای است غیر دولتی، غیر انتفاعی که با هدف ترویج مفهوم حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها تسهیل فضای کسب و کار مسئولانه در سال 1385 تشکیل شده است.
|
یکشنبه، 19 بهمن 1393 - 07:30
|
موردکاوی مسوولیت اجتماعی متفاوت دو شرکت در رفتار با کارگران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دنیای پرهیاهوی خردهفروشیها، تقریبا هیچ شرکتی نتوانسته به اندازه شرکت کاستکو (Costco) به شایستگی و محبوبیت برسد. این شرکت میانگین دستمزد بیش از 20 دلار در هر ساعت را به کارمندان خود میپردازد.
|
یکشنبه، 12 بهمن 1393 - 23:06
|
کسب اعتبار با گزارشهای عملکرد اجتماعی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کنترل استراتژیک بهعنوان یکی از کارکردهای مدیریت و پنجمین گام در فرآیند مدیریت استراتژیک درپی حصول اطمینان از این است که سازمان تحت کنترل باقی میماند و به اهداف، مأموریتها و استراتژیهای خود دست مییابد. برنامهریزی بدون کنترل کامل نیست؛ زیرا کارکرد کنترل تلاش میکند که فعالیتهای مدیریت را در انطباق با برنامه نگاه دارد.
|
شنبه، 27 دی 1393 - 05:14
|
مسئولیت اجتماعی در موسسه بانکی FINANS BANK
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- FINANS BANK پنجمین بانک بزرگ ترکیه از لحاظ دارایی می باشد این بانک تصمیم گرفت در فعالیت های مسئولانه بر مبنای توسعه پایدار مشارکت داشته باشد.
|
سه شنبه، 18 آذر 1393 - 02:47
|
اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها در فضای مجازی
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها برگرفته از نظریه هنجاری سیبرت و همکارانش در سال 1956م است. در نظریه هنجاری سیبرت که در حوزه رسانه ها قرار دارد شامل نظریه اقتدارگرا یا استبدادی، نظریه آزادی رسانه ای، نظریه مسئولیت اجتماعی رسانه ها و نظریه مسلکی (رسانه های شوروی سابق) است.
|
چهارشنبه، 30 مهر 1393 - 09:33
|
از «ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» تا «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط عمومی» در ایران و «روز جهانی جامعه اطلاعاتی» در همه جهان است.
|
شنبه، 27 اردیبهشت 1393 - 23:30
|
توجه به مسئولیتهای اجتماعی روابطعمومیها در هفته روابطعمومی
در هفته روابطعمومی سال 1393 مسؤولیتهای اجتماعی روابطعمومیها مورد توجه قرار خواهد گرفت.
|
چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 21:20
|
سرمایه های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت ها
امروزه از شرکتهای بینالمللی انتظار میرود در عرصههای غیر تجاری مانند حقوق بشر, اصناف بازرگانی, سیاستهای زیست محیطی, کمکهای عام المنفعه, توسعه اجتماعی, حاکمیت شرکتی و مسایل محیط کار نقش فعالی ایفا کنند.
|
چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 18:23
|
نقش روابط عمومی در مسئولیتاجتماعی سازمانی
«توسعه»؛ واژهای است که برای همه کشورها، دولتها، سازمانها و شرکتها با اهمیت و جدی است. در درون این توسعه، بیش از هر عبارت دیگر، در رسانهها و اطرافمان، واژههای توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و توسعه اجتماعی را میشنویم.
|
سه شنبه، 26 فروردین 1393 - 17:33
|
رسالت روابط عمومی ها در گذرگاه مسئولیت اجتماعی
اشاره:
از منظر توسعه، همواره سرمایه اجتماعی و به نوعی منابع انسانی کارآمد به عنوان مهمترین عامل پیشرفت هر جامعهای محسوب میشوند. که در این میان نخبگان، اندیشمندان و روشنفکران و به عبارتی رهبران فکری، سرمایههای اجتماعی ارزشمندی بوده که میتوانند پایهگذار حرکت رو به رشد و جلوی هر جامعهای را از ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی رقم زنند.
|
یکشنبه، 24 فروردین 1393 - 18:08
|
باور مسئولیتپذیری اجتماعی، تعالیبخش سازمانها
باید توجه داشت که برای تقویت مسئولیت اجتماعی لازم است یک تصویر روشن و شفاف از مفهوم مسئولیت اجتماعی بانک ها داشته باشیم و بتوانیم معیارهایی برای اندازه گیری رعایت این مسئولیت ارایه کنیم.
|
سه شنبه، 19 فروردین 1393 - 13:37
|
روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی
گنجاندن موضوع مسئولیت های اجتماعی در حیطه وظایف روابط عمومی نشان دهنده مشارکت بالای سازمانی و روابط دو سویه بین سازمان و جامعه می باشد. یکی از وظایف مهم روابط عمومی در جامعه ای که می خواهد به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت کند، توسعه مسئولیت های روابط عمومی در حیطه اجتماع می باشد.
|
شنبه، 16 فروردین 1393 - 08:32
|
مسئولیت های اجتماعی بزرگترین خودروساز خاورمیانه
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی بهوجود میآید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارائه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان میتواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه میتواند بدون سازمان زندگی کند.
|
پنجشنبه، 14 فروردین 1393 - 20:48
|
پیوند میان روابط عمومی و مقوله مسئولیت اجتماعی
اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی بهوجود میآید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارایه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان میتواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه میتواند بدون سازمان زندگی کند. از نتایج این رابطه لاینفک این است که هر تصمیم و عمل سازمان به نحوی روی جامعه تأثیر میگذارد. تأثیرگذاری فوق باعث میشود که آحاد جامعه، خود را در عملکرد سازمان سهیم دانسته و از سازمان مسئولیت خواسته و حسابرسی کنند.
|
دوشنبه، 11 فروردین 1393 - 16:48
|
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی که از او می خواهند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چه در عرصه های داخلی و حتی در عرصه های بین الملل، نیازمندی هایی که ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نه تنها نهاد روابط عمومی بلکه تمامی اجزای شکل دهنده اجتماع در حال حاضر کشور ایران را استمداد می طلبد و چه بسا که دست اندرکاران حرفه روابط عمومی نیز خود در دایره نیازمندی ها و کانون خواسته های بی شمار باشد. اما چه می توان کرد؟
|
شنبه، 9 فروردین 1393 - 08:14
|
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی، رسالتی فرا سازمانی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی، به عنوان دو کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و رشد فرهنگی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارند؛
|
شنبه، 9 فروردین 1393 - 08:06
|
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولیت اجتماعی از جمله مقولاتی است که سالهاست توسط صاحبنظران مسایل ارتباطی و یونسکو در حوزه مطبوعات و رسانه ها با تا کید بر اخبار توسعه مطرح شده است ولی متاسفانه این مفهوم در حوزه روابط عمومی تاکنون بکار گرفته نشده است که در این یادداشت به بخشی از ابعاد مفهومی مسئولیت اجتماعی روابط عمومی بر اساس نظام های حاکم بر رسانه ها پرداخته می شود.
|
دوشنبه، 19 اسفند 1392 - 05:33
|
اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر رفتار مصرف کنندگان در ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مفهوم مسئولیت اجتماعی هر روز بیشتر به عنوان یکی از مسئولیتهای سازمان جایگاه خود را پیدا میکند.این مفهوم اکنون نه به عنوان بخشی از مسئولیتهای قانونی سازمانها بلکه به عنوان یک رسم یا سنت مورد توجه قرار میگیرد.
|
شنبه، 7 دی 1392 - 19:30
|
بررسی اثرات فردی و سازمانی مسئولیت اجتماعی شرکت ها
چکیده:
مسئولیت اجتماعی سازمان ها مسئله جدی و مورد توجه شرکت ها در سالهای اخیر بوده و نیز یکی از رکن های اصلی و دلیل پیشرفت سارمانها بوده است.که این مسئولیت ها برای آنها فواید دوجانبه ای در بر خواهد داشت به طوری که هم سازمان از عملکرد مسئولیت پذیر و منسجم خود بهره می برد و هم جامعه و افراد ذینفع برداشت مثبت تری از عملکرد و نقاط قوت سازمان خواهند داشت.
|
دوشنبه، 25 آذر 1392 - 19:42
|
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی شرکتهای بیمه
کارشناسان و اساتید علوم اجتماعی، در خصوص مسئولیت اجتماعی روابط عمومی معتقدند، روابط عمومی نه تنها نسبت به سیستم مدیریتی سازمان و یا شرکت خود، بلکه باید در قبال کلیه ارکان و ذینفعان شرکت پاسخگو باشد.
|
دوشنبه، 25 آذر 1392 - 05:28
|
شناسایی و تبیین مولفه های مسئولیت اجتماعی بازاریابی شرکت
شناسایی و تبیین مولفه های مسئولیت اجتماعی بازاریابی شرکت
|
سه شنبه، 5 آذر 1392 - 07:27
|
روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی
مفهوم مسئولیت اجتماعی روابط عمومی یعنی چگونه از طریق روابط عمومی می توان به کار مسئولانه و ایجاد ارزش افزوده که این مسئولیت شامل کارکنان و مشتریان و محیط زیست نیز می شود.
|
یکشنبه، 1 اردیبهشت 1392 - 22:32
|
مسئولیت اجتماعی در پست بانک
مسئولیت اجتماعی همواره بر مسئولیت و پاسخگویی به عنوان اساس رفتار آن در اجتماع تاکید دارد. حرکت در مسیر مسئولیت اجتماعی یک عامل ضروری است که منجر به تداوم فعالیت سازمان در بلندمدت می گردد.
|
شنبه، 21 بهمن 1391 - 23:36
|
مسئولیت اجتماعی
با خبر رسانی در مورد این جوان شجاع و از جان گذشته، ما هم به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم!
|
شنبه، 20 خرداد 1391 - 20:59
|
مسئولیت اجتماعی شرکتی
مسئولیت اجتماعی شرکتها یعنی مسئولیت شرکت در پاسخگویی به پیامدهای فعالیتهای که جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد و در برگیرنده همه ذینفعان شرکت است.
|
پنجشنبه، 14 اردیبهشت 1391 - 06:37
|