روابط عمومی را ویترین هر سازمان قلمداد می کنند.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– روابط عمومی را ویترین هر سازمان قلمداد می کنند. نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یکی از مبانی توسعه سازمانی و نقش بی بدیل و سازنده آن در تبیین و انعکاس دیدگاه ها و انتظارات حوزه های اجرایی به مخاطبین ضرورت دارد کلیه دستگاه ها در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی با استناد به قوانین و مقررات مرتبط اقدام مقتضی و معمول به عمل آورند:
1- انتصاب مدیران روابط عمومی بر اساس تخصص،تعهد،خلاقیت و نوع آوری و از میان افراد با صلاحیت های علمی و دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی.
2- به کار گیری نیروی انسانی ماهر،متخصص،کارآفرین و خلّاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی.
3- به منظور ایجاد ساختار مناسب روابط عمومی،دستگاه ها و سازمان ها موظفند جذب ظرفیت سازمانی مصوب روابط عمومی را از میان دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی روابط عمومی و رشته های مرتبط با روابط عمومی را در اولویت قرار داده و جهت ارتقای پست های حوزه روابط عمومی اقدام نمایند.
امروزه در سازمان ها و دستگاه ها نیروهای بکار گرفته شده کمتر در رشته روابط عمومی تحصیلات دانشگاهی داشته و متاسفانه رشته ها و تخصص های غیر مرتبط درآن واحد به وفور مشغول به کار می باشند. با این اوضاع و احوال روابط عمومی نمی تواند آن چنان موفق عمل نموده و نمی تواند در معرفی آن دستگاه و سازمان کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته و سخنگوی مناسبی برای آن دستگاه و سازمان باشد.
بیان نمودن این نکته نیز ضروری است که تنزل جایگاه روابط عمومی در برخی از استانداریها و سازمانهای دولتی به معنای فاصله انداختن بین مردم و مسئولان تلقی می شود و این اقدام به معنای آنست که نمی خواهیم با افکار عمومی شفاف باشیم …
|
نظر بدهید