شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ترزا کلی- به عنوان رئیس روابط عمومی برای باشگاه انگلیسی و رئیس برای مجله ادبی دیدالوس، من با اهمیت تبلیغات و روابط عمومی برای رویدادها و مجموعه سازمانی آگاهم.
اگر سازمان شما جویای افراد جدیدی است با برگزاری یک رویداد ساده، مهم است که برای آن تبلیغ کنید. در اینجا یک سری پیشنهادات ارائه می شود که می تواند بهترین بازخوردها را در برگزاری رویدادها برای سازمان و شرکت شما به همراه داشته باشد.
1. آگهی
آگهی شرکتی به نظر بسیار واضح است، اما شما متعجب خواهید شد که چگونه بسیاری از شرکت ها از آگهی استفاده نمی کنند. مهم است که آگهی خودتان را تا حد امکان در قالب PDF ایجاد کنید تا بتوانید آن را برای دیگران ایمیل کرده و همه آنها بتوانند آن را مشاهده کنند.
وقتی آگهی را ایجاد می کنید، می توانید پرینتی از آن بگیرید تا در میان دانشگاهیان و محل اقامت تان توزیع کنید. اگر شما دفتر مسکنی در پردیس در طبقه دوم سالن … هستید، می توانید آگهی خودتان را در میان خوابگاهیان توزیع کنید.
هشت نسخه برای خوابگاه ها، و سه تای دیگر برای تابلوهای اعلانات به همراه داشته باشید. آنها به شما مهر می دهند که آگهی شما تایید است و آنگاه می توانید در سه آگهی مختلف در نقاط مختلفی که برای این منظور در نظر گرفته است آن را درج کنید.
شما می توانید سه نسخه از بروشور خود را به میز اطلاعات در انجمن صنفی دانشگاه بدهید. آنها نیز آگهی شما را در کنار سایکس آویزان می کنند.
شما همچنین می توانید آگهی را در نقاط مختلف دانشگاه از قبیل: سالن اصلی، سالن مطالعه، و … نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که یک ماشین دوخت برای نصب آگهی ها آورده باشید.
آگهی های اصلی می توانند در کتابخانه نصب شوند، هرچند شما نیاز به دریافت تایید شده دارید. در پشت میز می توانید از متصدی آن بخواهید که به شما تاییدیه بدهد.
آویزان کردن آگهی ها می تواند کار زیادی باشد، اما به شدت بر میزان «ثبت نامی ها»ی شما تاثیر می گذارد. شما اعضایی از سازمان خود را دارید که مسئول نصب آگهی ها در مکان های مشخص هستند.
آگهی ها می توانند به ویژه در حالتی که شما بتوانید افراد را تحت تاثیر قرار دهید موثر باشند. این کار را با استفاده از اطلاعات جانبی انجام می دهید که افراد می توانند در کلوب شما انجام دهند. امکاناتی بیشتر یا یک سری تشویق ها می تواند به این مساله کمک کند مضاف بر اینکه حتما از اطلاعات تماس نیز استفاده کنید.
داشتن پرینتی از این اطلاعیه ها برای تعامل منصفانه در پاییز و بهار بسیار اهمیت دارد. افراد احتمال بیشتری دارد که سازمان شما را به خاطر بیاورند اگر نکته ای کلیدی را در آگهی شما پیدا کنند.
2. ایمیل
انفجار ایمیل نیز برای تبلیغات بسیار مهم است. اینکه شما باید به ندرت بر رویداد خود متکی باشید، اما می توانید برای دریافت اطلاعات تماس از اساتید و سازمان های مورد نظرتان از سایت های orgsync.com و wcupa.edu استفاده کنید.
اساتید معمولا جویای رویدادهایی هستند که بتوانند در آن شرکت کنند و یا در مورد آن به دانشجویان خود بگویند، بنابراین آنها از این قبیل ایمیل ها خوشنود می شوند.
در نهایت شما می توانید به quad@wcupa.edu ایمیل کنید. سردبیر خبری برای مقاله ها می تواند آن را در تقویم هفتگی که با نام «The Quad» شناخته می شود قرار دهد.
3. صفحه خانه دانشگاه و رسانه اجتماعی
شما همچنین می توانید رویدادهای مربوط به حوادث را از طریق صفحه اصلی دانشگاه و حساب رسانه اجتماعی تبلیغ کنید.
اگر نگاهی به بخش رویدادها بیاندازید، می توانید بخش «ارائه یک رویداد» را انتخاب کنید. شما می توانید جزئیاتی را برای رویداد خودتان تقدیم کنید، و آنها سپس برایتان ایمیلی ارسال می کنند که تایید شده است و در تقویم صفحه اصلی قرار می گیرد.
ایمیلی که باید برایشان ارسال کنید اغلب رویدادهای تبلیغاتی را در صفحه فیسبوک دانشگاه و توییتر نیز قرار می دهند.
4. روزنامه
ایمیل یکی از سردبیران را داشته باشید و اگر می خواهید مقاله ای ارسال کنید، پیش از ساعت 3:00 آن را برایشان ارسال نمایید. بسیاری از مقالات در سازمان ها برای بخش ویژگی ها مناسب تر هستند، شما می توانید این موارد را با ایمیل اطلاع رسانی کنید.
اگر مقاله شما در قالب خبری نوشته شده است و درباره چیزی است که دارای ارزش خبری می باشد، می توانید از بخش اخبار نیز استفاده کنید.
شما می توانید مقالاتی را پیش از یک رویداد بنویسید، اطلاعیه هایی را تنظیم کنید که مردم بدانند که چه چیزی را باید انتظار داشته باشند. شما می توانید مقالاتی را پیگیری کنید، درباره رویداد گفتگو کنید و اینکه چگونه می خواهد برگزار شود را مورد بحث قرار دهید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید