رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی: حوزه روابط عمومی فاقد خلاقیت و نوآوری است

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در پایان اظهار داشت: باید یک مهندسی مجددی در روابط عمومی داشته باشیم تا تغییرات لازم ایجاد شود. حوزه روابط عمومی نسبت به گذشته بسیبار بهتر شده است و اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) در ابتدای این مراسم دکتر هادی کمره‌ای رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شداظهار داشت: با چالس ها و مسائل بسیاری در حوزه روابط عمومی مواجه هستیم..

دکتر کمره ای با بیان اینکه در حوزه روابط عمومی مسئولیت های خطیر به افرادی واگذار شده که تخصص و مهارت لازم را ندارند، افزود: ما با چالس ها و مسائل بسیاری در حوزه روابط عمومی مواجه هستیم و از منظر قانونی در ارتباط با روابط عمومی هیچگونه قانونی نداریم.

وی اظهار کرد:در این راستا آیین نامه ای در این خصوص ابلاغ شد ، اما ضمانت اجرایی پیدا نکرد.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: عوامل بیرونی، فرهنگی و دیدگاه مدیران به روابط عمومی از چالش های اصلی این حوزه است. مدیران ارشد سازمان نگاه حمایتی و عمیق را به صورت تمام و کمال درک نکرده اند و ما باید سعی کنیم نگاه مدیران را تغییر دهیم. بایستی تغییر نگرشی در نگاه مدیران ارشد، مدیران عرصه روابط عمومی و درون سازمانی شکل بگیرد.

وی افزود: مشکل دیگر این است که بسیاری از روابط عمومی ها با حوزه های دیگر تلفیق شده است که فعالیت ها و وظایف آنها کاملا متفاوت است.

کمره ای معتقد است که در حوزه روابط عمومی هنوز بسیاری از افراد تخصص و مهارت لازم را ندارند و مسئولیت خطیر روابط عمومی به آنها سپرده شده و نمی توانند وظایف خود را درست انجام دهند.

وی افزود: چالش دیگر در این مقوله عدم نوآوری و خلاقیت در حوزه روابط عمومی است. اگر روابط عمومی بتواند کار کارشناسی را درست انجام دهد بالاترین مدیران نیز نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند و مجبور است بر اساس این کارشناسی عمل کند.

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در پایان اظهار داشت: باید یک مهندسی مجددی در روابط عمومی داشته باشیم تا تغییرات لازم ایجاد شود. حوزه روابط عمومی نسبت به گذشته بسیبار بهتر شده است و اما هنوز برای رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.