شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– تشکر از شما برای مصرف سیگار و سگ را بجنبان، دو فیلمی هستند که به عنوان آینه ای برای صنعت روابط عمومی در بهترین و بدترین حالت آن، مورد علاقه در میان متخصصین ارتباطات می باشند.
به گزارش شارا، یک نظرسنجی که توسط پی آر ویک (PRWeek Global Power Book) انجام شده این نتایج بدست آمده است.
در عصر اخبار جعلی و بی توجهی فزاینده به حقیقت و شفافیت در سیاست و کسب و کار، فیلم تشکر از شما برای مصرف سیگار، یک نمونه ترسناک از هنر تقلید زندگیست.
دبرا فورمن، رئیس دیجیتال کچام می گوید: این فیلم نشان می دهد که همه کسب و کارها چقدر شکننده هستند و این اشراف و قدرتیست که رسانه های اجتماعی بر آن ها دارند.
متخصصان روابط عمومی می گویند، فیلم سگ را بجنبان، که یک کمدی سیاه 20 ساله است، نیز از آزمون زمان سربلند بیرون آمده است. در این فیلم یک اسپین داکتر سیاسی به تصویر کشیده می شود که در صدد است بر رسوایی جنسی ریاست جمهوری از طریق ساخت یک جنگ جعلی با آلبانی سرپوش بگذارد.
الکس آیکن، مدیر اجرایی شرکت ارتباطات دولتی بریتانیا، HM Government، می گوید: “فیلم سگ را بجنبان یک کمدی سیاه درخشان در استفاده و سوء استفاده از روابط عمومی می باشد”.
گفتنی است فیلم سینمایی سگ را بجنبان به کارگردانی بری لوینسون فیلمی سیاسی و محصول کشور آمریکاست.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: 11 روز مانده به انتخابات آمریکا یک دختر 17 سال از گروه پیشاهنگانی که از کاخ سفید دیدن کرده اند مدعی می شود توسط شخص رییس جمهور در دفترش مورد تعرض قرار گرفته است. همه رسانه ها این خبر را پخش کرده و مردم خواستار پاسخی روشن به این رسوایی اخلاقی هستند. مشاوران رییس جمهور برای نجات او از این بحران نقشه می کشند تا با به راه انداختن جنگی در آلبانی افکار عمومی را درگیر قضیه دیگری کنند. جنگ در آلبانی رخ می دهد و رییس جمهور که تلاش می کرد بار دیگر به یک قهرمان ملی تبدیل شود با همه این نقشه ها به هدفش نمی رسد./ دایانا برادلی
|
نظر بدهید