شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: نتايج يك مطالعه: روابط‌عمومي تأثير قابل توجهي بر رشد كسب‌وكار دارد
چهارشنبه، 8 فروردین 1403 - 11:09     کد خبر: 54434

اين مطالعه نشان مي‌دهد كه روابط‌عمومي يك ابزار قدرتمند براي رشد كسب‌وكار است. كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، چهار برابر بيشتر از همتايان خود سهم بيشتري از صداي خود را در گروه خود ايجاد مي‌كنند. اين امر به دليل تأثير مثبت روابط‌عمومي بر ويژگي‌هاي كليدي كسب‌وكار مانند اعتماد، قابل توجه بودن و مرتبط بودن است.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || يك مطالعه اخير توسط شركت روابط‌عمومي Good Relations نشان مي‌دهد كه روابط‌عمومي تأثير قابل توجهي بر رشد كسب‌وكار دارد. اين مطالعه نشان داد كه كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، چهار برابر بيشتر از همتايان خود سهم بيشتري از صداي خود را در گروه خود ايجاد مي‌كنند.


اين مطالعه بر روي بيش از 4500 پاسخ دهنده انجام شد و از تحليل رگرسيون براي شناسايي و محك زدن بيش از 140 كسب‌وكار در برابر ويژگي‌هاي كليدي كه تأثيرگذارترين دلايلي هستند كه مردم محتوا و داستان‌هاي يك كسب‌وكار را به اشتراك مي‌گذارند، استفاده كرد.
 

نتايج كليدي
نتايج كليدي مطالعه عبارتند از:
روابط‌عمومي تأثير مثبتي بر رشد كسب‌وكار دارد.
كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، چهار برابر بيشتر از همتايان خود سهم بيشتري از صداي خود را در گروه خود ايجاد مي‌كنند.


كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، از ويژگي‌هاي كليدي زير برخوردار هستند:
- اعتماد
- قابل توجه بودن
- مرتبط بودن
- تأثيرگذاري
 

كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، تأثير بيشتري از كانال‌هاي كسب شده و متعلق به خود نسبت به رقباي خود بدست مي‌آورند.


درس‌هايي از رهبران كسب‌وكار
در بين دسته‌ها، ويژگي‌هاي مشتركي در بين رهبران يافت مي‌شود كه به وضوح آنها را متمايز مي‌كند. همه از ويژگي‌هاي اعتماد، قابل توجه بودن و مرتبط بودن امتياز قوي مي‌دهند. مهمتر از همه آنها تأثير بيشتري از كانال‌هاي كسب شده و متعلق به خود نسبت به رقباي خود بدست مي‌آورند.
روابط‌عمومي كم ارزش است


نقشي كه روابط‌عمومي در ساخت كسب‌وكارها ايفا مي‌كند، با توجه به دشواري اندازه‌گيري آن، اغلب نامشخص است. اين مطالعه نشان مي‌دهد كه براي بسياري از كسب‌وكارهايي كه ما تحسين مي‌كنيم، روابط‌عمومي در قلب موفقيت آنها قرار دارد و نقش آن به طور كلي در بازاريابي كمتر نشان داده شده است. اين يافته‌ها اميدوارند اكنون تيم‌هاي روابط‌عمومي و ارتباطات را با شواهدي كه براي كمك به كسب‌وكارها در آزادسازي كامل پتانسيل اين رشته نياز دارند، مجهز كند.


نتيجه گيري
اين مطالعه نشان مي‌دهد كه روابط‌عمومي يك ابزار قدرتمند براي رشد كسب‌وكار است. كسب‌وكارهايي كه از روابط‌عمومي موثري برخوردار هستند، چهار برابر بيشتر از همتايان خود سهم بيشتري از صداي خود را در گروه خود ايجاد مي‌كنند. اين امر به دليل تأثير مثبت روابط‌عمومي بر ويژگي‌هاي كليدي كسب‌وكار مانند اعتماد، قابل توجه بودن و مرتبط بودن است.
 

منبع انگليسي: prmoment

منبع فارسي: شارا

 

انتهاي پيام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها