شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: توليد محتوا و كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 - 12:21     کد خبر: 50534

پلتفرم هايي مختلفي مانند اينستاگرام، توييتر، يوتيوب، پينترست، تيك تاك، اسنپ چت، لينكدين و غيره، به سازندگان محتواي خود امكان كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي را ميدهند. در حال حاضر سي و دو هزار كسب و كار اينترنتي در ايران در شبكه هاي مختلف اجتماعي فعاليت دارند. در ادامه برخي از شبكه هاي اجتماعي براي كسب درآمد معرفي شده اند.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| امروزه با گسترش اينترنت و پديدار شدن اپليكيشن ها و شبكه‌هاي اجتماعي مختلف و متنوع، راه هاي بسياري براي كسب درآمد به وجود آمده است، و اين شبكه هاي اجتماعي به بستري براي كسب درآمد كاربران از طريق انتشار و به اشتراك گذاشتن محتوا و افزايش مخاطبان تبديل شده اند.

براي توليد كنندگان محتوايي كه به دنبال كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي هستند، پلتفرم هاي مختلفي متناسب با نوع محتوا، مخاطبان هدف و فرصت هاي بازار وجود دارد. امروزه كسب و كارهايي مي توانند به موفقيت برسند كه به طور فعال در شبكه هاي اجتماعي حضور داشته و توليد محتوا كنند.

 

پلتفرم هايي مختلفي مانند اينستاگرام، توييتر، يوتيوب، پينترست، تيك تاك، اسنپ چت، لينكدين و غيره، به سازندگان محتواي خود امكان كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي را ميدهند. در حال حاضر سي و دو هزار كسب و كار اينترنتي در ايران در شبكه هاي مختلف اجتماعي فعاليت دارند. در ادامه برخي از شبكه هاي اجتماعي براي كسب درآمد معرفي شده اند.
 

توييتر

توييتر در سال ۲۰۰۶ توسط جك دورسي ساخته شده و در حال حاضر بيش از ۲۰۰ ميليون كاربر در سراسر جهان از آن استفاده مي كنند. توييتر در صدر فهرست پلتفرم هاي اجتماعي پولساز است. با اين پلتفرم مي توانيد از راه هاي مختلفي شروع به كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي كنيد. به اين صورت كه مي توان با تبديل شدن به يك اينفلونسر و تبليغ محصولات يا خدمات، شروع به فعاليت كرده و درآمد كسب كرد. اولين قدم جهت كسب درآمد به وسيله توييتر اين است كه از آماده بودن حساب توييتر براي بازاريابي اطمينان حاصل شود.

 

اگر قصد كسب درآمد در توييتر را داريد، داشتن يك پروفايل توييتر حرفه اي مي تواند كمك بزرگي به شما بكند. در مرحله بعد، مي توانيد شروع به افزايش دنبال كنندگان توييتر خود كنيد تا توييت هاي شما بتوانند در دسترس افراد بيشتري قرار بگيرند. اگر بتوانيد تعداد زيادي دنبال كننده داشته باشيد، كسب درآمد نيز آسان تر خواهد بود. چرا كه در اين صورت مي توانيد تبليغات انجام داده و برندهاي زيادي به دليل بالا بودن فالوور و بازخورد پيج، مايل به همكاري خواهند بود و با استفاده از بازاريابي يا اينفلوئنسر ماركتينگ، از محصولاتي كه تبليغ مي كنيد، كميسيون دريافت خواهيد كرد.

 

علاوه بر اين، گزينه Tip Jar توييتر راهي براي دريافت و نشان دادن پشتيباني برنامه با استفاده از پرداخت هزينه است. توييتر Tip Jar در حال حاضر تنها براي كاربران انگليسي زبان در دسترس است. زماني كه بر روي نماد Tip Jar كليك مي كنيد، مي توانيد به خدمات پرداختي مانند درگاه پرداخت و پلتفرم هايي مانند PayPal، Patreon، Cash App و غيره دسترسي داشته باشيد.

يوتيوب

پلتفرم YouTube به سازندگاني كه هر ماه بيشترين بازديد و تعامل را دارند، براي ويديوهايشان هزينه پرداخت مي كند. در صورت داشتن يك كانال يوتيوب با تعداد فالوور بالا و همچنين ويديوهايي كه بازديدهاي زيادي دارند، مي توان از يوتيوب درآمد كسب كرد. امروزه اين روش كسب درآمد در ميان اينفلونسرها و فعالان اينترنتي بسيار رايج است و افراد زيادي با توليد محتوا در يوتيوب در زمينه هاي مختلف سعي مي كنند به بازديد و فالوور بالايي دست يافته و كسب درآمد كنند.

 

در حال حاضر يوتيوب بيش از ۱.۵ ميليارد نفر كاربر دارد كه عددي بسيار بالا مي باشد. براي كسب درآمد از يوتيوب، مي توان يك كانال در يوتيوب ايجاد كرده و با توليد محتواي جذاب و فعاليت مداوم به صورت ويديو به مدت زمان هاي كوتاه و طولاني، به درآمد رسيد. همچنين مي توان با ايجاد كانال هاي يوتيوبي و ارتقاي آن، به امر تبليغات نيز پرداخته و با برند هاي مختلف براي معرفي محصولاتشان همكاري كرد.

اينستاگرام

ايجاد اكانت اينستاگرام و فروش محصول يا ارائه خدمات در اين پلتفرم نيز يكي از روش هاي محبوب كسب درآمد از شبكه هاي اجتماعي است. اينستاگرام را مي توان از پرطرفدارترين و بهترين شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كار معرفي كرد. اين اپليكيشن محبوب ترين شبكه اجتماعي حال حاضر ايران است و مي توان گفت كه اغلب افراد يك اكانت در اينستاگرام دارند. بنابراين كسب و كارها مي توانند از اين محبوبيت استفاده كرده و كسب درآمد كنند. در سال 2021، اينستاگرام دومين اپليكيشن پر دانلود در جهان بود.

 

اين اپليكيشن هفتمين وب سايت پربازديد در سراسر جهان و چهارمين پلتفرم پركاربرد رسانه اجتماعي است و هر ماه 1.22 ميليارد كاربر دارد. راه هاي مختلفي براي كسب درآمد از اينستاگرام وجود دارد. براي نمونه، كسب و كارهايي كه تا به امروز به صورت حضوري و يا از طريق سايت هاي اينترنتي محصولات خود را عرضه مي كردند، مي توانند به صورت رايگان يك اكانت اينستاگرام ايجاد كرده و محصولات خود را در اينستاگرام نيز عرضه كرده و به فروش برسانند.

همكاري با برندها احتمالاً شناخته شده ترين روشي است كه افراد مي توانند در اينستاگرام از آن كسب درآمد كنند. براي اين كار مي توان به عنوان يك بلاگر و يا اينفلونسر، برند هاي مختلف را كه با محتواي صفحه همسو هستند را پيدا كرده و به روش هاي مختلفي مانند ايجاد يك پست اينستاگرامي كه به معرفي محصول مورد نظر مي پردازد، از آن برند هزينه دريافت كرد و يا در ازاي محتوا، محصولات رايگان به آن ها ارائه شود. امروزه فعالين اينستاگرامي با اين روش، به درآمدهاي بسيار بالايي دست يافته اند.

 

علاوه بر اين، براي كسب و كارهايي كه امكان دريافت درگاه مستقيم براي پرداخت هزينه ها وجود ندارد، مي توان از فرم پرداخت استفاده كرد. به اين صورت كه لينك پرداخت در قسمت بايو اينستاگرام قرار داده مي شود و مشتريان مي توانند از طريق آن لينك، هزينه مورد نظر را پرداخت كنند. فريلنسرها و فعالان اينستاگرامي نيز مي توانند با ارائه فرم پرداخت به كارفرما، هزينه هاي مربوطه را دريافت كنند.

تلگرام

تلگرام نيز از محبوب ترين و پرطرفدارترين شبكه هاي اجتماعي و پيامرسان ها مي باشد كه متاسفانه در ايران فيلتر بوده و دسترسي به آن نيازمند اتصال به فيلتر شكن است. در ايران بيش از ۴۲ ميليون اكانت تلگرامي وجود دارد كه اين نشان از محبوبيت بالاي اين اپليكيشن است. تلگرام علاوه بر قابليت پيام رساني كه دارد، مي تواند بستري براي كسب درآمد نيز باشد. به اين صورت كه مي توان كانال هايي را در آن ايجاد كرده، توليد محتوا كرد و سپس با قبول و انجام تبليغات، درآمد كسب كرد.

 

از ويژگي هايي كه منجر به محبوبيت تلگرام و استفاده از آن به عنوان بستري براي كسب درآمد شده است مي توان به سرعت بسيار بالاي آن، امكان برقراري ارتباط به شيوه هاي مختلف مانند چت، تماس تصويري، تماس صوتي و … و همچنين امنيت بالاي آن اشاره كرد. تلگرام يكي از پلتفرم ها و پيام رسان هاي اجتماعي است كه سريع ترين رشد را داشته و تا سال 2020 بيش از 400 ميليون كاربر فعال در سراسر جهان داشته است. از طريق ربات هاي تلگرامي نيز مي توان درآمد كسب كرد. با ساخت ربات هاي تلگرامي مي توان فالوورهاي زيادي را به كانال ها جذب كرد و همچنين از طريق فروش ربات ها نيز درآمد كسب كرد.


منبع : tabnak
 

 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها