چرا اینترنت آخرین ابزار روابط عمومی محسوب می شود؟

اینترنت، آخرین انقلاب ارتباطی محسوب می شود. در حال حاضر به جای استفاده از نمونه های قدیمی و خطی رسانه های گروهی، در جهانی فعالیت می کنیم که مکالمات افراد به وسیله شبکه ای از سیم های مرتبط با یکدیگر انجام می شود.

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) از آنجا که روابط عمومی، اینترنت را به عنوان رسانه خود انتخاب کرده است، در نتیجه باید در اینترنت هم به فعالیت بپردازد.


اینترنت، آخرین انقلاب ارتباطی محسوب می شود. در حال حاضر به جای استفاده از نمونه های قدیمی و خطی رسانه های گروهی، در جهانی فعالیت می کنیم که مکالمات افراد به وسیله شبکه ای از سیم های مرتبط با یکدیگر انجام می شود.


سرنخ این مساله در همین جاست. روابط عمومی یا مجبور است که پیشرفت کند، یعنی دنبال یک راه حل باشد یا اینکه عقب بماند.


روابط عمومی ابزاری است که باعث ایجاد و تقویت برندها می شود. مطالعاتی همچون مطالعات انجام شده به وسیله IAB، رابطه میان ارزش برندها و نتایج پژوهش را به وضوح نشان می دهند.
ال و لورا رایز (AL and Laura Ries)، اینترنت را یک مکانیسم شگفت انگیز و brand building می دانند. شما با هر کلیکی که می کنید برند خود را ایجاد می کنید یا با ورود هر بازدید کننده به وب سایت شما این برند از بین می رود.

پس اینترنت کجا وارد چنین عرصه هایی می شود؟
77 درصد از کاربران اینترنت، اخبار خود را از موتورهای خبری دریافت می کنند. خبرنگاران فعال و کنجکاو وارد بلاگ ها می شوند.


بلاگ ها واسطه های ویروسی مناسب و روش بسیار خوبی برای تبلیغ یک محصول یا ترویج یک پیام محسوب می شوند. بلاگ ها تاثیرگذارند.


امروزه، یک استراتژی مناسب روابط عمومی می بایست شامل کنترل بلاگ ها برای معرفی و تولیدات، تنظیم سایر بلاگرها بر اساس قواعد قدیمی صورت می گیرد. بلاگ آن ها را بخوانید. با آن ها سرگرم گفتگو شوید و هیچ وقت چیزی را که مناسب بلاگ آن ها نیست برایشان تنظیم نکنید.


از بلاگ خودتان استفاده کنید تا بتوانید مطالب فراوانی را به دست آورده و در مورد برند، آگاهی بیشتری به دست بیاورید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)