شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| هدف از تولید یک مستند کوتاه معمولاً پرورش یک خبر یا دیدگاه دارای ارزش خبری به منظور بهرهبرداری از آن برای به شهرت رساندن غیرمستقیم مشتری است.
مستند کوتاه نباید یک پیام بیش از حد بازرگانی باشد. کارشناسان حوزه سخنپراکنی میگویند در اکثر فیلمهای مستند کوتاه، درصورتیکه بخواهیم به اعتبار پیام آسیبی وارد نیاید، یک یا حداکثر دوبار میتوان مستقیماً به مسایل مشتری پرداخت و آشکارا برای وی «تبلیغ» کرد. تنها در مواردی استثنایی که پای علایق انسانی در میان است میتوان مستند کوتاهی را منحصراً به بحث درباره سازمان مشتری اختصاص داد.
اگرچه اکنون کنفرانسهای مطبوعاتی موضوعهای قابل قبولی برای مستندهای کوتاه هستند. (زیرا که قطعه فیلمهای مفیدی در اختیار ایستگاههای رادیو تلویزیونی غایب در کنفرانس میگذارند) اما ایستگاههای رادیو تلویزیونی پیش از استفاده از این قطعه فیلم معمولاً آنها را مونتاژ یا ویرایش میکنند.
برای دستیافتن به یک زاویه خبری قابل انتشار که درخور فیلم کوتاه مستند باشد به این بیندیشید که از چه راههایی میتوانید مشتریتان را با یک رویداد تازه، یک روند جدید یا مسئله همگانی مرتبط سازید. سپس گزارشی تهیه کنید که نخست به معرفی مسئله مهم روز بپردازد و آنگاه مشتری را بهطور غیرمستقیم به آن پیوند دهد. تهیه مستندهای کوتاه تلویزیونی در حقیقت گران تمام میشوند. اگر بودجه کافی در اختیار نداشتید، بهتر است مستند رادیویی را که میتواند با هزینه بسیار کمتری تهیه شود، انتخاب کنید.
|
نظر بدهید