پنج مزیت استفاده از روابط‌عمومی‌ و نقش آن در کسب و کار شما

روابط‌عمومی‌ نیاز به رویکرد مناسب در زمان مناسب دارد، اما وقتی به درستی انجام شود، واقعاً می تواند به کسب و کار شما در راستای اهداف‌تان کمک کند. بهره مندی از منابع خبری معتبر، با افزایش آگاهی از برند، به رشد کسب و کار شما کمک می کند. علاوه بر این، مشتریانی که از برند شما تصور مثبتی دارند در نهایت به افزایش فروش نیز کمک می کنند که نتیجه بسیار خوبی است.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)|| در اینجا به پنج روش اشاره شده که روابط‌عمومی‌ می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند:


1. افزایش اعتبار


صادق و قابل اعتماد بودن از نظر مشتریان یک مزیت بزرگ است. روابط‌عمومی‌ یک مولفه اساسی برای ساخت یک برند معتبر است که می تواند مورد اعتماد مصرف کنندگان قرار گیرد. روابط‌عمومی‌ برای شما این امکان را فراهم می آورد که بتوانید گفتگوی واقعی تری با مصرف کنندگان داشته باشید، که در نهایت موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود.


2. کم هزینه بودن


روابط‌عمومی‌ یک گزینه مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ است. با راه اندازی کمپین روابط‌عمومی‌، بدون پرداخت هزینه می توانید برای کسب و کار خود اعتماد و اعتبار کسب کنید. روابط‌عمومی‌ برای افزایش آگاهی و تقاضای محصولات شرکت از پوشش رسانه ای رایگان استفاده می کند. با این کار می توانید دامنه کسب و کار خود را گسترش دهید. از آنجایی که روابط‌عمومی‌ به جای پرداخت هزینه تبلیغات، می تواند به روش های رایگان دامنه خود را گسترش دهد، یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی است. چند روش که می توانید از روابط‌عمومی‌ به روشی مقرون به صرفه استفاده کنید شامل مشارکت در گفتگو و مکالمات، انتخاب اینفلوئنسر و رهبری فکری است.


3. سئو خود را ارتقا دهید


با پیشرفت فناوری، اهمیت سئو روز به روز بیشتر می شود. روابط‌عمومی‌ موثر می تواند حضور آنلاین شرکت شما را از طریق نمایش در انواع وب سایت های معروف و سایر پلتفرم های رسانه ای تقویت کند. این کار می تواند سئو شرکت شما را تقویت کند و به شما کمک می کند تا رنکینگ اول موتور جستجو شوید. محتوای مناسب و نام شما در موتورهای جستجو باعث می شود بیشتر دیده شوید، و در نهایت تعداد افرادی که پیام برند شما را دریافت می کند، بیشتر می شود.


4. برند خود را به عنوان رهبر گروه قرار دهید


روابط‌عمومی‌ می تواند برای محتوای شما ارزش آفرینی کند و شرکت شما را از سایر رقبا متمایز می کند. از طریق روابط‌عمومی‌ این عبارت مطرح می شود “که چرا باید محصول شما را بخرند و چرا مشتریان باید به شرکت یا عقیده شما اعتماد کنند”. این امر باعث می شود در حوزه خود متخصص شوید و مهارت و تخصص خود را به مصرف کنندگان نشان دهید.


5. دسترسی بیشتر از طریق روابط‌عمومی‌


روابط‌عمومی‌ روشی عالی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان بیشتر بهره ببرید، که اغلب در سطح بین المللی نیز مورد توجه قرار می گیرد. روابط‌عمومی‌ بهترین روش برای شرکتی است که می خواهد آگاهی مصرف کنندگان را نسبت به برند، محصولات یا خدمات خود افزایش دهد.


روابط‌عمومی‌ نیاز به رویکرد مناسب در زمان مناسب دارد، اما وقتی به درستی انجام شود، واقعاً می تواند به کسب و کار شما در راستای اهداف‌تان کمک کند. بهره مندی از منابع خبری معتبر، با افزایش آگاهی از برند، به رشد کسب و کار شما کمک می کند. علاوه بر این، مشتریانی که از برند شما تصور مثبتی دارند در نهایت به افزایش فروش نیز کمک می کنند که نتیجه بسیار خوبی است.

 

نویسنده: Adrian Falk- Forbes Councils Member

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
منبع انگلیسی:  www.forbes.com

زمان انتشار: Jul 6, 2021