شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| برای متخصصان روابطعمومی و ارتباطات بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند پیامهایی که مدیران در هنگام صحبت در ملاء عام با مخاطبان به اشتراک می گذارند، مطابق با نام تجاری سازمان آنهاست:
تمرین، تمرین، تمرین
تماس چشمی با مخاطبان بسیار مهم است. سخنرانان احساس اطمینان بیشتری نسبت به حفظ ارتباط چشمی با مخاطبان خواهند داشت، هنگامی که سخنرانی خود را تمرین کرده و نکات مهم را به خاطر سپردند. در حین تمرین، او می تواند سعی در تقلید خصوصیاتی داشته باشد که تأثیر ماندگاری بر مخاطبان خواهد گذاشت. تمرین همچنین به خلاص شدن از شر کلمات زائد از قبیل “مانند” یا “در واقع” کمک می کند.
قوام برند را در سخنان خود حفظ کنید
مدیران اجرایی غالباً به عنوان چهره یک شرکت شناخته می شوند و مهم است که آنها در هر گونه اظهارنظر عمومی، از ارزش های اصلی سازمان، شعار و اصطلاحات برجسته سازمان خود استفاده کنند. مطمئن شوید که پیام برند شما با علاقه مخاطبان مطابقت دارد.
از تکنیک های اثبات شده برای غلبه بر ترس خود در سخنرانی عمومی استفاده کنید
در این مرحله، شما مدیر اجرایی را برای تمرین آماده کرده اید و به هموار کردن مسیرهای برند تجاری برای پوشش در هنگام سخنرانی کمک کرده اید.
سخنرانی خود را مرور کنید
همه سخنرانان باید سخنرانی خود را مرور کنند و سؤالاتی را که ممکن است بعد از ارائه دریافت نمایند، آماده کنند. سخنرانی خود را با همکاران و دوستان خود به اشتراک بگذارید و ببینید چه سؤالاتی ممکن است وجود داشته باشد.
خلاصه این که تعامل اجرایی با مخاطبان چگونه می تواند اعتبار برند را افزایش دهد، این می تواند شنوندگان را تحت تأثیر قرار داده تا اقدامی انجام دهند و ببینند برند شما چه چیز دیگری دارد.
|
نظر بدهید