3 نکته روابط‌عمومی برای کارآفرینان جدید

گتی ایماژ – وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید، روابط عمومی یک ماراتن است، نه دوی سرعت. این نکات به من کمک کرده تا چندین کسب و کار را به صورت آنلاین رشد دهم و آنها هنوز هم راهبردهای روابط عمومی من برای یک کسب و کار جدید هستند. آنها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید و رشد نام تجاری خود را به صورت تصاعدی مشاهده کنید.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| جدا از ایجاد یا انتخاب بهترین استراتژی روابط‌عمومی برای کسب و کارتان، این نگرانی نیز وجود دارد که چگونه می توانید بودجه خود را به بهترین نحو خرج کنید. و اغلب مسئله این است که تصمیم بگیرید آیا صرف زمان، پول یا هر دو بهترین راه برای بهبود روابط‌عمومی برای سرمایه گذاری جدید شماست.

اما با توجه به تجربه من، این فراتر از فکر کردن از نظر زمان و هزینه است. در اینجا برخی از بهترین نکات روابط‌عمومی برای کارآفرینان جدید آورده شده است.


1. با برندهای بزرگتر شریک شوید

“برندهای بزرگتر” در اینجا لزوماً به 100، 500 یا 1000 شرکت Fortune اشاره نمی کند. وقتی تازه کار هستید، کسب‌وکارهایی که درآمدشان در بازه شش رقمی متوسط ​​تا هفت رقم پایین است، ماهی‌های بزرگ هستند.

اگر خدماتی را ارائه می‌دهید که برندهای پیشرو به آن نیاز دارند، می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای به آن مراجعه کرده و آن را انجام دهید. بسیاری از برندها پیشنهادات مستقیم برای کار رایگان را رد می کنند. بنابراین کار را از قبل انجام دهید و نتیجه نهایی را برای آنها ارسال کنید. اگر تاثیرگذار باشد، نه نمی گویند، زیرا هیچ هزینه ای ندارد.

به راه هایی فکر کنید که می توانید فوراً به یک برند بزرگتر ارزش بیافزایید، سپس بهترین ایده خود را اجرا کنید. به‌عنوان یک کارآفرین جدید، این کار معمولاً بیشتر از هزینه برای شما وقت دارد، اما ارزش آن را دارد که برای بهبود روابط‌عمومی کسب‌وکارتان زحمت بکشید.


2. برای دیگران بنویسید

با ابزارهایی مانند Alexa، Ahrefs، SEMRush یا مشابه آن به دنبال انتشارات ارزشمند در جایگاه خود باشید و موضوعات مرتبط با مخاطبان خود را مطرح کنید.

تحقیقات اخیر توسط EstablishCred نشان داده است که کمتر از 10 درصد از همه انتشارات سطح یک پاسخ دریافت می کنند.

از طرف دیگر، می‌توانید در فهرست سایت‌هایی که می‌خواهید برایشان بنویسید، راه خود را طی کنید. هر چه اعتبار نویسنده شما علاوه بر آهنگ شما بیشتر باشد، دریافت پست های مهمان بیشتر آسان تر خواهد بود.

اولین پست شما شانس شما را برای نوشتن دوباره برای آن نشریه افزایش می دهد و ممکن است شما را برای یک ستون همیشگی آماده کند.


3. مسابقات برگزار کنید

مسابقات یک روش قدیمی اما مهم برای به دست آوردن روابط‌عمومی بیشتر برای کسب و کار شماست. یکی از اشتباهاتی که در بین کارآفرینان جدید می بینم، اهدای جوایز غیر مرتبط با محصول یا خدمات آنهاست.

به عنوان مثال، اگر به عنوان یک آژانس طراحی مسابقه ای برگزار می کنید، ارائه یک بسته برندسازی به برنده (برندگان) پیشنهاد بهتری نسبت به دادن یک گوشی هوشمند به آنهاست. هرچه تعداد برندگان بیشتری بتوانید انتخاب کنید، برای تبلیغات بهتر است.

 

سیگنال های اجتماعی مسابقه خود را افزایش دهید تا دامنه آن گسترش یابد. یک راه آسان برای انجام این کار، پاداش دادن به شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاشتن مسابقه با دیگران یا دادن وظایفی به آنها برای افزایش امتیاز ورود به مسابقه است.

با برنامه ریزی دقیق، برگزاری یک مسابقه ویروسی و ایجاد تبلیغات برای کسب و کارتان امکان پذیر است. اگر دسترسی اجتماعی شما نسبتاً کم است، روی تبلیغات اجتماعی سرمایه گذاری کنید تا چشمان بیشتری را به صفحه مسابقه خود بفرستید. این یک سرمایه گذاری ارزشمند و نسبتا ارزان برای تلاش های روابط عمومی شما خواهد بود.

وقتی کسب و کار خود را شروع می کنید، روابط عمومی یک ماراتن است، نه دوی سرعت. این نکات به من کمک کرده تا چندین کسب و کار را به صورت آنلاین رشد دهم و آنها هنوز هم راهبردهای روابط عمومی من برای یک کسب و کار جدید هستند. آنها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید و رشد نام تجاری خود را به صورت تصاعدی مشاهده کنید.

 

منبع انگلیسی: www.inc.com

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

4 نوامبر 2021