4 نکته خلاقانه روابط‌عمومی برای مشاغل کوچک

برای بسیاری از مشاغل کوچک، اجرای کمپین های طولانی و عمیق روابط‌عمومی دشوار، هزینه‌بر و نیاز به تخصص دارد. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد که می‌توانند روابط‌عمومی خوبی داشته باشند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| برای بسیاری از مشاغل کوچک، اجرای کمپین های طولانی و عمیق روابط‌عمومی دشوار، هزینه‌بر و نیاز به تخصص دارد. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد که می‌توانند روابط‌عمومی خوبی داشته باشند.

 

در اینجا چند نکته برای استفاده از روابط‌عمومی برای کسب و کارهای کوچک به روش های خلاقانه آورده شده است:


1. یک داستان جالب بگویید

اگر هدف شما جلب توجه بیشتر وبلاگ‌های صنعتی، وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی است، ایجاد یک روایت قانع‌کننده بهترین کاری است که می‌توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. حتی اگر کسب و کار شما موفق بوده است، یا واقعا منحصر به فرد یا مبتکر است، تنها با بیان این حقایق، به نتایج چندانی دست نخواهید یافت. درعوض، روی چیزی تمرکز کنید که کسب و کار شما را از سایر مشاغل به ظاهر یکسان متمایز می کند.

آیا در وهله اول پیشینه واقعاً جالبی در مورد نحوه ورودتان به این صنعت دارید؟ آیا دفتر شما دارای فرهنگ منحصر به فردی است که سایر مشاغل بخواهند درباره آن بیشتر بشنوند؟

یا در رویدادهای محلی یا خیریه شرکت می کنید که می تواند کسب و کار شما را به گزینه ای جذاب تبدیل کند؟ رویدادهای سالانه مانند روز زمین می تواند فرصتی برای شما باشد تا نحوه استفاده کسب و کارتان از انرژی خورشیدی را تبلیغ کنید. هر چیزی که کسب و کار شما را متفاوت می کند، باید در وب سایت و رسانه‌های اجتماعی‌تان نمایش داده شود.


2. ایجاد روابط صنعتی

یکی از راه‌های جدید محبوب به دست آوردن روابط‌عمومی رایگان یا ارزان، مشارکت با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب‌برها، وبلاگ‌نویسان و خبرنگارانی است که اخبار صنعت شما را پوشش می‌دهند. شما هرگز نمی دانید چه زمانی محصول یا پروژه شما می تواند توجه آنها را جلب می کند.


3. متخصص شوید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، این احتمال وجود دارد که در برخی از زمینه های کسب و کار یا صنعت خود متخصص باشید. جایگاه شما هر چه که باشد، وقت آن است که خود را در آن زمینه متخصص معرفی کنید و شروع به گسترش معرفی خود کنید. می‌توانید این کار را با قرار دادن پست‌های وبلاگ مهمان در وب‌سایت‌های مرتبط، یا با تولید و انتشار محتوای خود در وب‌سایت کسب‌وکارتان انجام دهید. این همچنین یک راه عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه است زیرا آنها شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار با دانش واقعی در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهید می بینند.

4. پیشرفت خود را بررسی کنید

یکی از سخت‌ترین بخش‌های ایجاد روابط‌عمومی ندانستن این است که آیا تلاش‌های شما نتیجه می‌دهد یا خیر؟ اگر این نکات و سایر نکات مفید دیگر را مدنظر قرار دهید قطعا در این زمینه به پیشرفت قابل توجهی دست خواهید یافت.

هنگامی که شرایط خود را تا حد امکان دقیق انتخاب کردید، می‌توانید ردیابی کنید که افراد چقدر به دنبال اطلاعات درباره شما یا کسب و کار شما هستند بنابراین از این نکات استفاده کنید تا از همین امروز علاقه بیشتری به کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید.

 

 

 

والتر بودل | 13 دسامبر 2021 |

منبع انگلیسی:
publicrelationstoday

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران