بیانیه مدیریت

سعی کنید پاسخ‌هاتان حول محور پیام اصلی شما باشد. هر بار که سخن می‌گویید سعی کنید همه ماجرا را از سر تا ته شرح دهید تا مبادا از موضوع اصلی مورد بحث دور شوید. چنان ارتباطی با رسانه‌ها برقرار کنید و چنان اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهید تا آن‌ها نتوانند سراغ کسی بروند که اطلاعات کمتری نسبت به شما دارند.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| این بیانیه به این جهت تهیه می‌گردد تا از هرگونه رابطه منفی و دردسرساز پرهیز شود.


بیانیه مدیریت- بایدها


همه اطلاعات موجود را جمع آوری کنید. متنی را برای پاسخ گویی آماه کنید. سریع پاسخ ندهید و تنها درباره حقایق و واقعیت‌ها سخن بگویید.

 

سعی کنید پاسخ‌هاتان حول محور پیام اصلی شما باشد. هر بار که سخن می‌گویید سعی کنید همه ماجرا را از سر تا ته شرح دهید تا مبادا از موضوع اصلی مورد بحث دور شوید. چنان ارتباطی با رسانه‌ها برقرار کنید و چنان اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهید تا آن‌ها نتوانند سراغ کسی بروند که اطلاعات کمتری نسبت به شما دارند.

 

خبرهای بدی هم که در مورد شما وجود دارد خودتان بگویید و اجازه ندهید دیگران این اخبار را از جای دیگری بشنوند. زیرا اگر رسانه‌ها به گزارش کردن خبرهای بد مربوط به شما اقدام کنند، اوضاع برای شما وخیم خواهد شد.

بیانیه مدیریت- نبایدها


هرگز در خبرهاتان نگویید «بدون شرح». از ارایه نظریه‌های شخصی پرهیز کنید. تنها به ارایه گزارش‌های تایید شده بپردازید. هرگز بدون مستندات گزارش نکنید و هرگز مخالف جریانات عمومی و واقعی گزارش ارایه ندهید.

 

مثلاً یک دفعه بگویید «اصلاً چنین بحرانی وجود ندارد». هرگز به سوالاتی که درباره شایعات از شما می‌پرسند پاسخ ندهید- بلکه به خبرنگار بگویید بنا به تصمیماتی که دارید ترجیح می‌دهید تا به سوالات مربوط به شایعات پاسخ نگویید.

 

هرگز از جملات منفی و دردسرساز استفاده نکنید. حتی ممکن است شما را در شرایطی قرار دهند که ناگزیر به انجام چنین کاری شوید. از اصطلاحاتی که میان کارکنان صنایع متداول است استفاده نکنید.

 

در رابطه با وضعیت زخمی‌های حوادث هیچ گونه اطلاعاتی ارایه ندهید. این گونه اطلاعات باید از طریق پلیس و یا پزشکان رسمی به آگاهی عموم برسند.
 

منبع: فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی، 1398، شماره52