0
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا

رشد ۷.۴ درصدی هزینه تبلیغات جهانی در ۲۰۲۵ | سلطه آمازون، گوگل و متا بر بازار

۰۷ مهر ۱۴۰۴

تحول مهارت‌های بازاریابی با هوش مصنوعی مولد؛ ۶۹ درصد مشاغل در معرض تغییر

۰۷ مهر ۱۴۰۴

۷۰ سال ورلد پرس فوتو | بازاندیشی اخلاق عکاسی خبری در عصر هوش مصنوعی

۰۷ مهر ۱۴۰۴

چرا تیم برنرز-لی وب را رایگان کرد؟ درس‌هایی برای آینده هوش مصنوعی و اینترنت آزاد

۰۷ مهر ۱۴۰۴
شارا شارا
0
شارا شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0
شارا شارا
  • خانه
  • اخبار
    • جدیدترین مطالب روابط عمومی
    • اخبار روابط عمومی
    • جهان روابط عمومی
    • انتصابات روابط عمومی
    • اخبار بانک و بیمه
  • مقالات
    • روابط‌ عمومی
    • روابط عمومی ایرانی
    • ارتباطات و روزنامه نگاری
    • مسئولیت اجتماعی و ESG
    • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
    • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
    • فناوری نو و هوش مصنوعی
    • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
    • بزرگان و پیشکسوتان روابط عمومی
    • تبلیغات و بازاریابی
    • آیین نامه ها/ بخشنامه ها/ مقررات روابط عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • آخرین مقالات روابط عمومی
  • رویدادها
    • گردهمایی های روابط عمومی
    • برنامه‌ های کارگزار روابط‌ عمومی
    • دکتر نطقی کیست؟ | بنیان‌گذار روابط‌عمومی نوین در ایران
    • روز ملی روابط‌ عمومی
    • روز جهانی روابط عمومی
  • انتشارات
    • کتاب‌ های روابط‌ عمومی
    • نشریه ‌های روابط‌ عمومی
    • فروشگاه روابط‌ عمومی
    • نقل قول‌ها
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
0

ما چگونه ما شویم؟ | بررسی ریشه‌ها، خلقیات و راهکارهای تحول اجتماعی ایرانیان
کتاب «ما چگونه ما شویم؟» راهنمایی جامع برای درک ریشه‌های رفتاری و فرهنگی ایرانیان و ارائه راهکارهای عملی برای توسعه اجتماعی و فردی است.

4 دقیقه حداقل زمان مطالعه ۰۷ مهر ۱۴۰۴
پرینت

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || نگارش یا تالیف هر کتابی بر پایه یک دغدغه شکل می‌گیرد و زایش و جوشش اراده برای نوشتن این مصحف نیز از این مقوله جدا نیست. مشاهده و بررسی و حساسیت در بسیاری از رفتارهای اجتماعی مردم ایران در کوچه و خیابان و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و طبقه‌بندی مبنایی آنها مرا به یک‌سری کلان رفتارها رساند که ماهیت آن‌ها قابل ریشه‌یابی و شناسایی در گوشه و کنار تاریخ و سیاست و ادبیات و عرفان و فرهنگ و به کل احوالی است که در طول سالیان دراز بر این سرزمین و مردمانش رفته است.

به اعتقاد من آنچه امروز به‌عنوان رفتار اجتماعی فردی یا گروهی، نابهنجار و نکوهیده و ناهمگن با روح جمعی، یاد می‌شود و در نقدها و تحلیل‌های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد بی‌شک مبتنی بر یک‌سری اتفاقات تاریخی است که از بسیاری مسائل و پدیده‌های اجتماعی مثل جنگ، قحطی، سیل و زلزله، بیماری‌های واگیر عمومی، ساختارهای سیاسی، بینش‌های دینی مشترک و … از یک‌سو و موقعیت جغرافیایی ایران و عوامل اثرگذار بر آن از سوی دیگر حاصل شده است.

بررسی صدها کتاب و مقاله و سخنرانی در خصوص جامعه‌شناسی تاریخی ایران که آثار مشهور این حوزه همچون «جامعه‌شناسی خودمانی از حسن نراقی»، «ما چگونه ما شدیم؟ از صادق زیباکلام»، «چرا عقب مانده‌ایم؟ از علی‌محمد ایزدی»، «جامعه‌شناسی خودکامگی و جامعه‌شناسی نخبه‌کشی از علی رضاقلی»، «خلقیات ما ایرانیان از محمدعلی جمالزاده»، «استبداد در ایران از حسن قاضی‌مرادی» و … بر اثرگذاری مطلق، ثابت و پایدار آنچه خلقیات و ذهنیات خاص ایرانی نامیده می‌شود بر عدم پیشرفت و توسعه‌یافتگی تاکید دارند. بررسی تم روایی و بیانی غالب این آثار نشان می‌دهد رویکرد تحلیلی وضعیت موجود بیشتر با نگاه گذشته‌نگر و بررسی شرایط و ویژگی‌های دورانی تحلیل می‌شود که بافت تاریخی و اجتماعی ایران، شرایط خاص خود را تجربه کرده است اما واقعیت اینجاست که برای تحلیل و در نهایت ارایه راه‌کار برون‌رفت و اصلاح وضعیت زیست صحیح و اصولی فردی و گروهی در جامعه امروز، نیاز به مهندسی معکوس داریم؛ به سوالی که بتواند چه باید کرد را پاسخ دهد! نه بر ما چه گذشت را!

یعنی ضروری است وقتی از ایران امروز و چالش‌های رفتاری و فرهنگی آن که عامل جدی بازدارنده پیشرفت مادی و پویایی معنوی و روحی جامعه است صحبت می‌کنیم مسائل و مشکلات کنونی مورد مداقه و موشکافی و تحلیل قرار گیرند و بی‌پرده و صریح به‌جای انتقاد از گذشته، وضعیت امروز با همه پیچیدگی‌ها و عوامل موثر بر آن مورد توجه قرار گیرد.
چراکه در شرایط امروز جامعه جهانی عدم توجه به بسیاری از مطالب و مباحث که زاییده عصر جدید و مرتبط به انسان متاثر از روندهای جهانی در امور اقتصادی، ارتباطی، فرهنگی و … است می‌تواند تحلیل و شناخت ما از واقعیت را دچار خطای جدی کرده و رسالت کتاب یا هر پژوهش مستندی را دچار انحراف کند. در واقع مطالعه تاریخ اجتماعی و شناخت علل ضعف و کاستی و مشکلات، زمانی می‌تواند موثر باشد که مبتنی بر یک رویکرد آینده‌نگرانه اجتماعی باشد تا بتواند نسخه‌ای مشخص و شفاف و موثر در هر یک از شاخه‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی به جامعه ارایه کند.

از این رو تلاش شد با گرته‌برداری از عنوان کتاب ما چگونه ما شدیم؟ دکتر زیباکلام، عنوان این کتاب را مبتنی بر رویکرد مذکور “ما چگونه ما شویم؟” قرار دهیم تا مطالعات گذشته‌نگر در تاریخ اجتماعی ایران را به‌عنوان سنگ محک و ابزاری برای درک دقیق پدیده‌ها و معضلات امروز جامعه ایران قرار دهیم و تا حد ممکن و بضاعت، راه‌کارها و شیوه‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت موجود را بیابیم و قطعاً امیدواریم که این نگرش، زمینه پژوهش‌ها و بررسی‌ها و پرسش‌های جدیدی را فراهم کند و گشاینده دریچه‌های جدیدی برای تقویت وطن‌دوستی به‌معنای همه شاخص‌هایی که بر زیست اجتماعی بهتر همه ما ایرانیان موثر است، باشد. شاید کلان‌پرسش این کتاب، طرح همین پرسش ساده باشد که آیا ما به مفهوم عام، ما بوده‌ایم؟ ما بودن را تمرین کرده‌ایم و طعم آن را چشیده‌ایم؟

البته همینجا اشاره می‌کنم که این ما شدن به‌معنای انکار پلورالیزم و تکثرگرایی و تلاش برای ترویج یک فلسفه خطی، واحد و نامنعطف برای تعریف و هویت‌بخشی به جامعه نیست. بلکه تلاش برای تبیین کلان‌گذاره‌ها و ضرورت‌هایی است که جامعه ایرانی برای دوست داشتن همنوع، دوست داشتن محیط زیست، رهایی از وضع موجود در سطح فردی و اجتماعی، تلاش برای حفظ منابع آبی، خاکی و زیرزمینی برای آیندگان، تلاش برای اثرگذاری مثبت در جامعه جهانی و محلی ولو به‌قدر کاشتن یک درخت در سال و…بشناسد، بپذیرد تا تاب حل مشکلات و چالش‌های بزرگ را داشته باشیم.

با این توضیح و رویکرد تلاش کردیم تا در 5 فصل با زبانی ساده و برگرفته از تجربه روزمره، جنبه‌های مختلف موثر بر احوال عمومی را به‌عنوان نمونه‌های بارز در ایجاد انحراف از مسیر درست تغییر و پیشرفت در عرصه‌های فردی و اجتماعی شناسایی و با زبانی ساده مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و ایده، پیشنهادها و راهکارهایی برای برون‌رفت و حرکت به‌سمت بهبود ارایه کنیم و در این مجال سپاسگزار همه اندیشمندان، نویسندگان، متفکران و مردمی هستیم که این رویکرد را در مطالب، انتقادها، کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود پیش گیرند تا زمینه‌های فکری گذار پدیدار شود.


لینک خرید


 

عنوان کتاب: ما چگونه ما شویم؟
نویسنده: فرنود حسنی

ویرایش: زهرا بابازاد‏گان
صفحه‏‌آرا: غلامحسن بابازاد‌گان
طراح جلد: فرناز صالحی
انتشارات: کارگزار روابط ‏عمومی

 

لینک کوتاه: https://www.shara.ir/?p=43767

ارسال به
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توئیتر ارسال به واتس آپ ارسال به واتس آپ اشتراک گذاری در لینکدین ارسال به تلگرام
قبلی تهدیدهای واقعی صنعت نشر | از روابط‌عمومی‌های فرصت‌طلب تا سرقت هوش مصنوعی
شین برین می‌نویسد که تبلیغات شکست خورده، اشتراک سراب است و اکنون هوش مصنوعی بزرگ‌ترین تهدید پیش‌روی نشر محسوب می‌شود.
بعدی چرا تیم برنرز-لی وب را رایگان کرد؟ درس‌هایی برای آینده هوش مصنوعی و اینترنت آزاد
تیم برنرز-لی می‌گوید رایگان بودن وب شرط خلاقیت و همکاری جهانی بود، و امروز نیز همین منطق باید بر حکمرانی هوش مصنوعی حاکم شود.

نظر بدهید

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید

12 − هفت =

جدیدترین مطالب

  • رشد ۷.۴ درصدی هزینه تبلیغات جهانی در ۲۰۲۵ | سلطه آمازون، گوگل و متا بر بازار
    طبق گزارش سه‌ماهه سوم WARC، هزینه تبلیغات جهانی در سال ۲۰۲۵ به ۱.۱۷ تریلیون دلار می‌رسد و بیش از نیمی از آن در اختیار آمازون، گوگل و متا خواهد بود.
  • تحول مهارت‌های بازاریابی با هوش مصنوعی مولد؛ ۶۹ درصد مشاغل در معرض تغییر
    گزارش ایندید نشان می‌دهد که ۶۹ درصد مهارت‌های بازاریابی با هوش مصنوعی مولد دگرگون می‌شوند و نقش بازاریابان از اجرا به نظارت و استراتژی تغییر خواهد کرد.
  • ۷۰ سال ورلد پرس فوتو | بازاندیشی اخلاق عکاسی خبری در عصر هوش مصنوعی
    جایزه ورلد پرس فوتو در هفتادسالگی با نمایشگاهی انتقادی، گذشته پرآسیب عکاسی خبری را مرور کرده و پرسش‌های تازه‌ای درباره آینده اخلاقی این حرفه مطرح می‌کند.
  • چرا تیم برنرز-لی وب را رایگان کرد؟ درس‌هایی برای آینده هوش مصنوعی و اینترنت آزاد
    تیم برنرز-لی می‌گوید رایگان بودن وب شرط خلاقیت و همکاری جهانی بود، و امروز نیز همین منطق باید بر حکمرانی هوش مصنوعی حاکم شود.
  • ما چگونه ما شویم؟ | بررسی ریشه‌ها، خلقیات و راهکارهای تحول اجتماعی ایرانیان
    کتاب «ما چگونه ما شویم؟» راهنمایی جامع برای درک ریشه‌های رفتاری و فرهنگی ایرانیان و ارائه راهکارهای عملی برای توسعه اجتماعی و فردی است.
  • تهدیدهای واقعی صنعت نشر | از روابط‌عمومی‌های فرصت‌طلب تا سرقت هوش مصنوعی
    شین برین می‌نویسد که تبلیغات شکست خورده، اشتراک سراب است و اکنون هوش مصنوعی بزرگ‌ترین تهدید پیش‌روی نشر محسوب می‌شود.
  • نمایشگاه «عکاسی خبری سیاه» در موزه هنر کارنگی: روایتی بی‌تعصب از تاریخ و هویت سیاه‌پوستان آمریکا
    این نمایشگاه تاریخ و هویت سیاه‌پوستان آمریکا را با روایت خودشان، در برابر نگاه کلیشه‌ای رسانه‌های سفیدپوست به تصویر می‌کشد.
  • امین جیران به عنوان معاون مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور منصوب شد
    امین جیران با حکم رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، به عنوان معاون این مرکز منصوب شد و سوابق گسترده‌ای در رسانه و روابط عمومی دارد.
  • پایان دوران گوشی‌های هوشمند؟ بیل گیتس و آینده خالکوبی‌های الکترونیکی
    بیل گیتس پیش‌بینی می‌کند خالکوبی‌های الکترونیکی جایگزین گوشی‌های هوشمند خواهند شد و تجربه دیجیتال را متحول می‌کنند.
  • بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • عضویت در بانک اطلاعات متخصصان روابط عمومی ایران
  • ارسال خبر به شارا
  • عکس های روابط عمومی
  • ویدئوی های روابط عمومی
  • درباره شارا
  • ارتباط با شارا
  • اخبار روابط عمومی
  • مقالات روابط عمومی
  • تازه های نشر روابط عمومی
  • انتصابات روابط عمومی
  • جهان روابط عمومی
  • ارتباطات و روزنامه نگاری
  • اخبار بانک و بیمه
  • روابط‌ عمومی
  • روابط عمومی ایرانی
  • فناوری نو و هوش مصنوعی
  • مسئولیت اجتماعی و ESG
  • مدیریت بحران روابط‌ عمومی
  • تبلیغات و بازاریابی
  • موفقیت و سلامت روابط‌ عمومی
  • مقالات کسب‌ و کارهای روابط‌ عمومی
  • فروشگاه روابط عمومی
  • کنفرانس بین ‌المللی روابط عمومی ایران
  • جشنواره مردم داری ایران
  • جوایز صنعت روابط عمومی ایران
  • اجلاس ملی مدیران روابط‌ عمومی
  • رخداد ملی روابط‌ عمومی
  • روز جهانی روابط‌ عمومی
  • جشنواره ملی انتشارات روابط‌ عمومی
شارا شارا
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است. © 2024– 2015