شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || صد و سی و نهمین شماره فصلنامه علمی رسانه (تابستان 1404) از سوی دفتر توسعه آموزش رسانه معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.
در این شماره هشت مقاله از جدیدترین مقالات علمی- پژوهشی در راستای ارائه آخرین یافتههای علمی پژوهشگران در عرصه ارتباطات و رسانه به چاپ رسیده تا زمینه دسترسی به دستاوردهای علمی معتبر و به روز در حوزه رسانه برای محققان و دانشجویان و سایر علاقهمندان این حوزه فراهم شود.
این مقالات شامل مطالب و یافتههای ارزنده از جمله در خصوص روزنامهنگاری دیجیتال، تحلیل داده اخبار صدا و سیما، عوامل خودسانسوری در اینستاگرام و متقاعدسازی در تبلیغات است که در این شماره به چاپ رسیده است.
واکاوی ابعاد معرفتی روزنامهنگاری دیجیتال، درنگی بر فرصتهای تحلیل داده در اخبار صداوسیما، مطالعۀ روایتشناسانۀ بازی رایانهای تعاملی «قصههای قرآنی» بر پایۀ نظریۀ جهانهای ممکن، نوعشناسی متقاعدسازی در تبلیغات بر مبنای رویکرد شناختی، نقش شبکههای اجتماعی در شکلگیری اعتراضات و تبدیل آنها به آشوب و ناامنی (مطالعۀ موردی: اعتراضات ۱۴۰۱)، مهارتهای عاطفی زندگی کودکان در رسانههای کرد زبان: «مطالعۀ موردی برنامه کودک سیمای مرکز کردستان» از مقالات این شماره است.
در این شماره دو مقاله نیز به موضوع اینستاگرام پرداخته است: شناسایی و ارائۀ مدل عوامل خودسانسوری شهروندان تهرانی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام و تحلیل بازنمایی تصویری زنان در عکسهای اینستاگرام.
رسانه، فصلنامهای علمی – ترویجی در زمینه وسایل ارتباطجمعی است که به منظور بازتاب پژوهشها، تجربهها، دستاوردهای نو و رهیافتهای سودمند علمی در حوزه تخصصی وسایل ارتباطجمعی، به ویژه مطبوعات، از سال 1369 به خانواده مطبوعات ایران پیوسته است.
فصلنامه رسانه به صاحب امتیازی معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر مسئولی محمد آقاسی و سردبیری محمد مهدی فرقانی منتشر میشود.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای شارا/
نظر بدهید