تاثیر کووید-19 بر روابط عمومی، حالا و در آینده/ یک تغییر همیشگی در فرهنگ محیط کار

از دیدار هر روزه‎ ی همکاران به تعامل با آن‎ها از طریق اپ زوم رسیده ‎ایم. معمولاً می‌توانید خیلی ساده به دفتر یکی از همکاران بروید و درباره ‎ی استراتژی رسانه‌ای سازمان یا یک فرصت معامله ‎ی جدید صحبت کنید، اما هم ‎اکنون اکثر متخصصان روابط‌عمومی در حال برنامه‌ریزی برای تماس‌های ویدئویی یا گفتگوهای ناگهانی هستند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| از دیدار هر روزه‎ ی همکاران به تعامل با آن‎ها از طریق اپ زوم رسیده ‎ایم. معمولاً می‌توانید خیلی ساده به دفتر یکی از همکاران بروید و درباره ‎ی استراتژی رسانه‌ای سازمان یا یک فرصت معامله ‎ی جدید صحبت کنید، اما هم ‎اکنون اکثر متخصصان روابط‌عمومی در حال برنامه‌ریزی برای تماس‌های ویدئویی یا گفتگوهای ناگهانی هستند.

 

پس از عادی شدن اوضاع و شروع مجدد برنامه‎ های کاری منظم، ارزش بالاتری را برای مسائلی قائل خواهیم شد که پیش‌تر آن‎ها را بدیهی می‌پنداشتیم و هرقدر این دوران بیشتر طول بکشد، بیش‌ازپیش ارج‌وقربشان را درک خواهیم کرد. کمپانی ‎هایی نظیر ما، عملکرد خارق‌العاده ‎ای را در بررسی وضعیت کارکنان خود در این دوران پر از استرس و ابهام داشته ‎اند و دلگرمی لازم را به آن‎ها داده‌اند.

 

در دنیای پساکرونا، قطعاً خواهان تخصیص زمان بیشتری برای فرهنگ پرسنل خود خواهیم بود. همین تجربه‌ی دورکاری باعث شده که آژانس ‏ها و مشتریان، ارزش تعامل با کارکنان و انگیزه‌های ناشی از این گفتگوها را درک کنند و چنین درکی حتی پس از بازگشت شرایط «نرمال» نیز ادامه خواهد یافت. ساعات دورهمی و شادی بیشتری را برای پرسنل مان در نظر خواهیم گرفت، جشن‌های بزرگی را برای تولدها و دستاورد‎های شخصی افراد در نظر می‎‌گیریم و در دوران قرنطینه، دلتنگی خود برای همکاران و سپاسگزاری‎ مان از وجود آن‎ها را نشان می ‎دهیم.


هم ‎اکنون در دنیایی زندگی و کار می‏ کنیم که آکنده از ابهام است. شرایط راحتی نیست، اما همین وضعیت هم می‌تواند فرصتی برای سپاسگزاری از دستاوردهای گذشته و کنار آمدن با کلیه‌ی شرایط باشد. «نرمال جدید» جای خود را به یک نرمال جدیدتر خواهد داد، درحالی‎که روش ‎های کاری قدیمی‎ مان نیز تغییر خواهند کرد. تا آن زمان، از اسلک و پیامک و زوم برای ارتباط با تیم خود بهره بگیرید. حامی کارکنانتان باشید و بگذارید با آغوشی باز، پذیرای «نرمال» آینده باشیم!