شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– استقاده از چیتاه در تبلیغات خودرو مسئلهی جدیدی نیست، چند برند در گذشته این کار را انجام دادهاند، و این کار احتمالاً بدین دلیل انجام شده است که استفاده از سریع ترین حیوان روی زمین در تبلیغات چیزی درباره حیوان چهارچرخ را به شما میگوید…
آخرین آگهی تبلیغاتی تلویزونی خودروی اسپرت CX-5 مزدا بنابراین میتواند ناکارآمد بوده باشد، به ویژه که در این تبلیغ از چیتای واقعی استفاده نشده است، و به جای آن از چیتای شبیهسازی شده هوشمند کامپیوتری استفاده شده است.
البته در استفاده از چیتای شبیهسازی شده هیچ محدودیتی وجود ندارد، و CX-5 یک خانواده چیتای جذاب را همراه با تولههای دوست داشتی نشان میدهد، و به این نکته اشاره دارد که CX-5 نه تنها ورزشکار است بلکه ارتباط خوبی با خانواده دارد.
شاید حرفم صحیح نباشد، و اگر اشتباه میکنم لطفا حرف مرا تصحیح نمایید- اما آیا خانوادههای چیتاه در طبیعت وحشی از طریق غیبت پدر خانواده شناخته نمیشوند؟
تصاویر استفاده شده در آگهی CX-5 خوب بوده و به زندگی واقعی شباهت دارند، بنابراین این امر پیام این آگهی را تقویت مینماید.
از زمانی که مزدا ارتباط دیرینه خود با فورد را تقویت نموده است، یک رویکرد بازاریابی تهاجمی را اتخاذ کرده است و این پیام را داده است که آماده انجام هرکاری برای پس گرفتن و افزایش سهم بازار خود در آفریقای جنوبی میباشد.
مزدا از طریق قیمتها و خدمات پس از فروش وسوسه کننده، شروع خوبی داشته است.
با آخرین آگهی تلویزیونیاش، این شرکت به سوی جایگاه «اندیشه نخست» در ذهن خریداران خودرو در حال حرکت است.
بنابراین، جایزه اورکیدز به آخرین آگهی CX-5 اختصاص می یابد.
یک آگهی تبلیغاتی در زمینه خودرو با اثربخشی کمتر روی تمامی شبکههای رادیو میکس اف ام قرار گرفت، رادیویی که یک شبکه رادیویی در شمال ژوبورگ می باشد. این آگهی برای فولکس واگن آپ، بود، و از طرف گروه لینسی سیکر فورویز (Lindsay Saker Fourways group) ساخته شده بود.
آنچه که در این آگهی بسیار مورد توجه قرار گرفت، استفاده از لهجه آمریکایی بود.
چرا، آخه چرا، بازاریابان در این کشور فکر میکنند که اگر در تبلیغات خود از لهجه آمریکایی استفاده کنند، آگهی آنها خاص میشود؟ مگر لهجه قدیمی و خوب آفریقای جنوبی چه اشکالی دارد؟ آیا ما از خودمان خجالت میکشیم؟ همین عامل باعث شد که به سالن نمایشگاه لینسی سیکر بروم.
و جالب اینجاست که- آمریکاییها ماشینهای این مدلی تولید نمیکنند. آنها ماشینهای این مدلی را در صندوق عقب ماشینهای اسپورت خوره بنزین خود میگذارند. این یک ماشین اروپایی است و کیفیت مهندسی آلمانی دارد.
ما در کاساس، توتو و … نیستیم.
یک جایزه آنینز به لینسی سیکر فورویز برای این کار میدهیم…
توجه داشته باشید که پرسنل و مدیر انجمن تجاری الزاماً در نظرات مشارکت کنندگان سهیم نمیباشد- نظرات و گفتههایی که در ذیل بیان شدهاند الزاماً به نویسنده تعلق دارند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید