نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور، صبح امروز 4 شهریورماه با حضور دبیرکل اتاق ایران، سرپرست معاونت امور استان و مدیرکل روابط عمومی اتاق ایران برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مسؤولان روابط عمومی اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «حسین نقره‌کارشیرازی» دبیرکل اتاق ایران گفت: «کار روابط عمومی تخصصی است و به طور حتم نیروهای آن باید از دانش و آگاهی لازم در این بخش برخوردار باشند.»
وی افزود:« اصل کار روابط عمومی در اتاق‌های سراسر کشور کمک به فعالان اقتصادی و ارائه اطلاعات به آن‌ها و اطلاع‌رسانی است.»

دبیرکل اتاق ایران عنوان کرد: «ارائه اطلاعات اقتصادی از وضعیت کل کشور در شرایطی که باید در صحنه بین‌المللی با عزت و اقتدار دستاورد داشته باشیم، بسیار مهم است.»

نقره‌کار شیرازی بیان کرد: «با درایت مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد و همین مسأله وظیفه فعالان اقتصادی و روابط عمومی‌ها را بسیار سنگین‌تر از گذشته کرد.»
وی عنوان کرد: «فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، تعاونی و اصناف مشغول فعالیت هستند و باید بتوانیم نیازهای آن را پاسخ گوییم.»

دبیرکل اتاق ایران یادآور شد: «کارهای بسیار خوبی در قوانین و مقررات انجام شد که قانون برنامه پنجم توسعه کشور و بهبود مستمر محیط کسب و کار از جمله آن است و شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی نیز دستاورد خوب این تلاش‌ها بود.»

نقره‌کارشیرازی گفت: «نتیجه شورای گفت‌و‌گو کنار هم قرار دادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تعاون و اتاق اصناف بود و قرار است این سه مجموعه هم‌گام و یک‌صدا با یکدیگر به فعالیت ادامه دهند.»
وی با اشاره به برنامه شش ماهه دوم امسال بیان کرد: «در این مدت روابط عمومی‌ها مسؤولیت بسیار خطیری بر عهده خواهند داشت، زیرا باید زمینه‌ساز برگزاری انتخابات بسیار خوب و سالم باشند و توقع از روابط عمومی‌ها گسترش این مسأله در میان فعالان اقتصادی است.»

دبیرکل اتاق ایران بیان کرد: «امروزه جایگاه اتاق‌ها در جهت شأن و منزلت بهبود یافته است و امیدوار هستیم در آینده از شرایط بهتری برخوردار شوند.»
وی گفت: «وظایف روابط عمومی‌ها در آگاهی دادن، معرفی و اطلاع‌رسانی و دریافت بازخوردها بسیار مهم و خطیر است.»

«مظفر علیخانی» سرپرست معاونت امور استان‌های اتاق ایران گفت: «اتاق ایران به عنوان ستاد اتاق‌های سراسر کشور سعی در ارتقا و تعالی اتاق‌های سراسر کشور و شکوفایی این خانواده بزرگ کشور دارد.»
وی افزود: «از برنامه‌های خوب و مؤثر معاونت امور استان‌ها توانمندسازی اتاق‌های سراسر کشور است که بر این اساس سلسله نشست‌هایی با حضور همکاران بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.»

سرپرست معاونت امور استان‌های اتاق ایران بیان کرد: «سعی داریم با شناخت نقاط ضعف و رفع آن‌ها و تقویت نقاط قوت به انجام فعالیت‌های اتاق کمک کنیم.»

علیخانی عنوان کرد: «روابط عمومی نقش بسیار کلیدی و استراتژیک در تبیین سیاست‌ها و استراتژی‌های هر سازمان دارد و امروز هنوز هستند کسانی که اتاق را به درستی نمی‌شناسند و برداشت نادرستی از جایگاه آن دارند، بنابراین معرفی اتاق جایگاه آن و اعلام وظایف و خدمات آن از مسؤولیت‌های خطیر روابط عمومی است.»
وی ادامه داد:«تشریح جایگاه قانونی اتاق نیز اهمیت فراوانی دارد و قانونگذار بیش از 300 وظیفه برای اتاق تعریف کرده است که عموم آن‌ها در سطح سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است.»

علیخانی عنوان کرد: نزدیک به یک صد شورا، مجمع، کمیسیون و کارگروه نیز در قانون تعریف شده که نمایندگان اتاق در آن هنوز دارند و به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک می‌کنند.»

سرپرست معاونت امور استان‌های اتاق ایران یادآور شد: «حضور اتاق در جایگاه‌های مختلف نشان از تأثیر فراوان آن دارد و در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار آیین‌نامه‌های فراوانی تعریف شده که برای شکوفایی اقتصادی است.»
وی عنوان کرد: «بحث مهم دیگر توضیح موفقیت‌ها و عملکردها و یا علت ناکامی‌های احتمالی اتاق‌ها در انجام مأموریت‌هاست که روابط عمومی‌های می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کنند.

علیخانی ادامه داد: روابط عمومی ‌ها می‌توانند در پیاده‌سازی قوانین و مقررات و کمک به تصمیم‌سازی‌ها نیز نقش مؤثر و پررنگی داشته باشند، همچنین بحث پایشگری و ارزیابی و هدایت دستگاه‌های اجرایی در وظایف محوله آن‌ها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.»

سرپرست معاونت امور استان‌های اتاق ایران بیان کرد: «پایشگری می‌تواند خواسته‌ها و انتظارات را منعکس کرده و میزان اجرا و عملکرد هر کدام را مشخص کند.»
وی ادامه داد: «روابط عمومی آیینه تمام‌نما و جام جهان‌نمایی است که می‌تواند عملکرد هر سازمان را به شکل شایسته منعکس کند، زیرا بهترین عملکرد نیز بدون انعکاس و اطلاع‌رسانی ناشناخته باقی خواهد ماند.»

علیخانی تصریح کرد: «ارتباط اتاق با ارگان‌های دولتی وظایف سنگینی بر دوش روابط عمومی اتاق‌ها گذاشته است و امیدواریم در این هم اندیشی بتوانیم به قدر کفایت مأموریت‌ها را به شایستگی انجام دهیم.»

«حمیدرضا شوشتریان» مدیرکل روابط عمومی اتاق ایران نیز گفت: «جایگاه روابط عمومی و انتظار از آن بالاست و اتاق سعی دارد در چارت سازمانی جدید این مشکل را برطرف کند.»
وی افزود: «سه نوع روابط عمومی داریم که شامل بنگاه اقتصادی، سازمانی و اداری و روابط عمومی مردم نهاد است که روابط عمومی مردم نهاد مطالبه‌گر است و باید محاسبات خود را از درون اعضای خود به دست آورد و برای تحقق این هدف باید مکانیزم‌های خاصی برای آن طراحی شود.»

شوشتریان عنوان کرد: «خروجی‌های کار روابط عمومی در نشریه، سایت و رسانه‌ها قابل مشاهده است و نخستین ابزار در این زمینه آموزش به شمار می‌رود.»

مدیرکل روابط عمومی اتاق ایران تأکید کرد: «باید مخاطب خود را بشناسیم و بر اساس نیاز آن قدم برداریم و بر همین اساس لازم است هسته تولید خبر در اتاق‌ها داشته باشیم تا خدمات و فعالیت‌های اتاق‌ها را به خوبی به جامعه، فعالان اقتصادی و رسانه‌ها انعکاس دهند.»
 


منبع: روابط عمومی اتاق ایران