فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال

فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال

ارتباط با رسانه ها و نشریات الکترونیکی:
1- تولید خبر ، گزارش ، مقاله در سایت ها و مجلات الکترونیکی
2- برگزاری مصاحبه اختصاصی – گروهی در سایت های خبری
3- پوشش خبری مراسم و رویدادهای سازمان از طریق سایت سازمان
4- برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی رسانه های مختلف (هماهنگی و راهنمایی های لازم ، ارسال عکس ، توضیحات تکمیلی و …)
6- مانیتورینگ محتوای رسانه ها
7- پاسخگویی به رسانه ها و نشریات الکترونیکی ( جوابیه ، اطلاحیه ، تکذیبیه و …)
8- درج آگهی در رسانه های الکترونیکی
9- بانک اطلاعاتی اخبار و مقالات مربوط به سازمان و فعالیتهای آن
10- بانک اطلاعاتی مربوط به مشخصات رسانه های الکترونیکی مختلف،‌ خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه ای و …)


انتشارات :
11- انتشار نشریات الکترونیکی درون سازمانی و مدیریت سایت سازمانی
12- انتشار فعالیت های موردی ( کتاب الکترونیکی ،‌کتابچه، بروشور الکترونیکی،‌ ویژه نامه و …)
13- نظارت بر نشریات درون سازمانی


اداره سمعی و بصری:
14- پوشش تصویری مراسم و رویدادها
15- تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها
16- پشتیبانی رسانه ها و نشریات درون سازمانی برای تهیه عکس
17- تهیه چند رسانه ای ها


مناسبت ها و مراسم :
18- برگزاری و یا مشارکت در رویدادهای اختصاصی سازمان ( شامل نمایشگاه عادی و الکترونیکی، اطلاع رسانی کنفرانس ها و همایش ها از طریق اینترنت، ‌اطلاع رسانی مناسبت ها و مراسم خاص و …)
19- مدیریت اجرایی رویدادهای مختلف در سطح سازمان
20- شرکت در نمایشگاه های برون سازمانی
21- تهیه اقلام تبلیغاتی معمولی و الکترونیکی( پوستر، هدایا و …)
22- مدیریت و اجرای تبلیغات محیطی درون و برون سازمانی ( بیلبورد، ‌سیلک، ‌تابلو اعلانات سازمان، ‌تراکت و …)


برنامه ریزی و مطالعات افکارعمومی
23- تهیه، تدوین و نظارت برنامه های روابط‌عمومی در محیط وب
24- مدیریت و اجرای مطالعات افکار عمومی و پژوهشی از طریق سایت سازمان ( نظر سنجی، تحلیل محتوا و …)
25- ارزیابی اثر‌بخشی برنامه‌های اجرا شده روابط‌عمومی با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی و آماری
26- پشتیبانی اطلاعاتی ادارات روابط‌عمومی، رسانه ها و بخش های سازمانی از طریق بانک اطلاعاتی تخصصی روابط‌عمومی در اینترانت
27- تهیه ، تدوین و نظارت بر حسن انجام دستورالعمل ها و آیین نامه های مورد عمل روابط‌عمومی و سازمان در بحث ارتباطات

 

ارتباطات مردمی و اطلاع رسانی
28- پاسخگویی و راهنمایی به ارباب رجوع ( ایجاد نظام پاسخگویی به مکاتبات ، ایمیل ها ،‌ تماس های تلفنی و پیام های صوتی به منظور دریافت پاسخ از واحد های سازمانی مربوطه و ارایه راهنمایی لازم)
29- راه اندازی و اجرای سیستم انتقادات و پیشنهادها
30- بررسی و ارائه پرسش و پاسخ های معمول از از طریق سایت، راه اندازی تریبون آزاد یاMassage Board در سایت
31- ارتباط با تشکلهای تخصصی
32- برقراری ارتباط دوسویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران
33- انعکاس نظرهای ارباب رجوع و همکاران سازمان به کارمندان و یا مدیران مربوطه
34- اطلاع رسانی به مخاطبین ( تهیه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین ، ایجاد ابزارهای مناسب اطلاع رسانی شامل تلفن گویا ،‌ سایت اینترنتی و … )
 

سایر:
35- مدیریت و نظارت بر روابط‌عمومی های تابعه

منبع: کتاب مدیریت روابط‌عموی الکترونیکی، فرنود حسنی، انتشارات کارگزار روابط‌عمومی