· اصولاً روابط عمومی با جامعه بزرگتری از آن رسانه های سنتی که ما با آن ها کار می کردیم سر و کار دارد و از طریق اینترنت به فرد فرد اعضای جامعه دسترسی پیدا می کند. همچنین روابط عمومی با رسانه ها مثل محل پخش اخبار رفتار نمی کند زیرا این رسانه ها هستند که باید به پیشنهاد مشتریان مان علاقه نشان دهند. (تام بایرو)
· روابط عمومی 2 صورت رشد یافتۀ روابط عمومی است.
روابط عمومی امروزه فقط شامل گزارش های رسانه ها نیست، بلکه در مورد تمام مکالمات موجود می باشد.
هرچند که روابط عمومی 2 هنوز خیلی به روابط عمومی سنتی شبیه است، با این حال ابزار و روش هایی دارد که به افراد روابط عمومی کمک می کند تا بخشی از مخاطبان و مکالمات جدید باشند. روابط عمومی بیش از هر وقت دیگری مشارکتی شده است. (میشل پارینکوف)
· روابط عمومی 2 نامگذاری دوباره روابط عمومی است برای اینکه درک صنعتی رسانه های جمعی را نشان دهد. تغییر الگو- واقعاً هم تغییر الگو است زیرا روابط عمومی دگرگون شده است- در این است که افراد روابط عمومی مجبور هستند به گذشته آن بازگردند، و بخشی از مکالماتی فراتر از رسانه ای شوند. یعنی باید کم کم از نقش دروازه بانی در بیایند و پلی باشند که مخاطبان قدیم و جدید را به هم می پیوندد.
(جرمی پیر)
· در دوره 2، اگر هر فردی یک خود انتشار باشد پس یک عامل تاثیرگذار نیز هست و با این توضیح، اگر یک عامل تاثیرگذار باشد پس یک فرد روابط عمومی است. امروزه هر فردی قادر به بهبود و تاثیر بر جامعه اش است. پس روابط عمومی 2 درباره شهرت است که هر روز مهم تر،ضروری تر و رایج تر می شود. تفاوت اینجاست که اکنون کنترل اوضاع از شرکت ها به دست مصرف کنندگان افتاده است. شرکت ها دیگر نمی توانند مواردشان را پنهان کنند – آنها ناچارند که به سمت مکالمه و ارتباط با مشتریان شان پیش روند. (دونا سوکوسکی)
|
نظر بدهید