شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| حمید شکری خانقاه در دوره آموزشی آنلاین روابطعمومی که به همت سازمان مناطق آزاد کشور برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی ارتباطی گفت: کار روابط عمومی با تحقیق و مسئله شناسی ارتباطی آغاز و با تحقیق و سنجش اثربخشی ارتباطات پایان می پذیرد
مدیر دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی در ایران در دوره آموزشی آنلاین بر ارتقای مهارت های حرفه ای و تخصصی روابط عمومی ها و چگونگی اثر بخشی برنامه های ارتباطی تاکید کردند.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی گفت مدیران روابط عمومی باید هوشمند بود و حلال مسائل ارتباطی سازمان باشند و با بهره گیری از روشهای پژوهش افکار عمومی تعارضات سازمانی را مدیریت کنند.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: روابط عمومی مدیریت هوشمندانه ارتباطات انسانی است. روابط عمومی یعنی مدیریت روابط اجتماعی و روابط اجتماعی همان مدیریت کلمات و احساسات است.
دکتر حمید شکری خانقاه همچنین در مورد عوامل تاثیر گذاردر موفقیت مدیریت روابط عمومی توضیحات جامعی داده و روابط عمومی را به پرنده ای تشبیه کرد که با دوبال اطلاعات و ارتباطات به پرواز در می آید، وی در ادامه فرآیند زندگی اجتماعی را به سه مرحله ارتباطات اطلاعات و مبادلات تقسیم کرده و افزود لازمه موفقیت در مدیریت روابط عمومی ثابت قدم بودن در مطالعه، سفر و پویایی ذهن و مثبت اندیشی است چرا که انسان افسرده چگونه میتواند ارتباط موثری با دیگران برقرار کند.
وی معتقد است روابط عمومی ۱۴۰۰ به استاندارهای جهانی روابط عمومی نزدیکتر خواهد شد.
|
نظر بدهید