20 قانون راهبردی معجزه آفرین در روابط عمومی

روابط عمومی، دار و ندار سازمان است به آن اهمیت دهید

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


1- روابط عمومی، دار و ندار سازمان است به آن اهمیت دهید


2- مثبت اندیش، دریادل و دور اندیش باشید


3- با توکل بر خدا، راستگویی و صبر همواره موفق خواهید بود


4- بطور سیستماتیک و با در نظر گرفتن همه جوانب، قضاوت کنید، تصمیم بگیرید و عمل کنید


5- دوستی ها را گسترش دهید، دشمنی ها را کاهش و حذف نمایید


6- شما همه چیز را نمی دانید پس با برنامه و هدفمند حرکت کنید


7- مردم حق دارند بدانند شما چه می کنید. پس درست و به موقع اطلاع رسانی کنید


8- در کار حرفه ای، به دنبال خوشایند این و آن، دلالی، یارگیری و جبهه بندی نباشید


9- بی جهت مغرور و متعصب نباشید. انتقاد پذیر بوده و اهل مشورت باشید


10- همیشه یک راه بهتر برای انجام کارها وجود دارد آن را بیابید و اجرا کنید


11- اخلاق حرفه ای را همراه با صداقت، مهربانی و شفافیت رعایت نمایید


12- سعی کنید صرفا بله قربان گو نباشید. آیندگان در مورد عملکرد شما قضاوت خواهند کرد


13- افکار عمومی، همواره شما را رصد می کنند پس مراقب و مواظب باشید


14- پنهان کاری، سرهم اندازی و گمراه کردن دیگران داروی نجات بخش فرار از واقعیت ها نیست


15- برای سودآوری و موفقیت، مشتری، ارباب رجوع، مصرف کننده وخریداران، بهترین شاخص هستند صدای آنان را بشنوید


16- توجیه نکنید. شجاعانه خطاها و اشتباهات خود را پذیرفته و عذر خواهی کنید و جبران مافات نمایید


17- همکاری با رسانه ها ی مختلف، مانند راه رفتن بر روی یک طناب است. اگر هوشمندانه عمل نکنید سقوط می کنید


18- به امکانات، وسایل و دانش روز، به صورت فنی و حرفه ای در زمینه کار خود مسلط و مجهز باشید


19- به آموزش و پرورش کمی و کیفی پرسنل اهمیت فوق العاده بدهید.


20- بدانید که چون خدا همه جا هست پس نمی توانیم هر کاری که دلمان می خواهد انجام دهیم.

 

نوشته: حسن خسروی – مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات
تلفن مشاوره و آموزش 09122174383

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)