شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– مهدخت علوی بروجردی با بیان اینکه حق دانستن برای همه مردم است، گفت: روابط عمومیها باید به پاسخگو بودن دولت کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مهدخت علوی بروجردی، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره سلام که امروز چهارشنبه، 23 اردیبهشتماه در دانشکده علوم دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، محور تحقق شعار امسال را روابطعمومیها دانست و گفت: همدلی، درک شرایط افراد است که مقرر شده این امر در سال جاری میان دولت و ملت صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تعالی هر سازمان تنها از طریق روابط عمومی صورت میگیرد، افزود: کار روابط عمومی در هر سازمان، جوابگویی به مطبوعات است.
علوی با اشاره به اینکه در جامعه امروز اطلاعاتی و شبکهای نمیتوان مطلبی را پنهان کرد، تصریح کرد: مدیران باید نسبت به اینکه نمیتوان از نشر اخبار جلوگیری کرد، توجیه شوند. در روابطعمومیهای کشور این الگو معمول است که حقیقت به مردم گفته شود؛ اما نه تمام حقیقت بلکه آن چیزی که سازمان تشخیص دهد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حق دانستن برای همه مردم است، گفت: روابطعمومیها باید به پاسخگو بودن دولت کمک کنند.
بروجردی عنوان کرد: در بسیاری از سازمانها، روابطعمومیها نقش ظاهری دارند و تلاش میکنند که وانمود کنند به مردم اهمیت میدهند اما در انتخاب بین منافع سازمان و منافع مردم، منافع سازمان را انتخاب میکنند.
وی با بیان اینکه در روابط عمومی باید همیشه باز باشد، بیان کرد: حداقل کار روابط عمومی در هر سازمان آن است که مخاطب احساس کند در آن سازمان گوش شنوا وجود دارد و به حرفها اهمیت داده میشود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: هدف از تحقق همدلی و همزبانی مشارکت فعالانه مردم است. خی�’رین مدرسهساز و دانشگاهساز با مشارکت خود با دولت و ملت همدلی و همزبانی میکنند.
بروجردی در ادامه با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را جلب کرد گفت: سیاست دولت باید براساس واقعنگری باشد؛ چراکه مسئلهای قابل پنهان نیست و حقیقت را باید نشان داد.
وی اشاره به اینکه رسانهها نماینده افکار عمومی هستند، گفت: رسانهها باید از هر سازمان اطلاع داشته باشند و آن جا که رسانهها غایب هستند تخلف صورت میگیرد.
همچنین، فرجالله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با تبریک روز ارتباطات در این مراسم گفت: روابط عمومیها باید نظر مثبت مردم به دستگاهها را جلب کنند تا نارضایتیها مشاهده نشود.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سلام در استان خوزستان اظهار کرد: این جشنواره میتواند بهانهای باشد تا روابطعمومیها هماهنگ با یکدیگر کار کنند. هماکنون روابطعمومیها بهصورت جزیرهای فعالیت میکنند؛ در حالی که باید از نظر همدیگر استفاده کرده تا نارضایتیها و نارساییها برطرف شود.
خبیر این جشنواره را یک اتفاق میمون دانست و ابراز امیدواری کرد: جشنواره سلام بتواند در صحنه اطلاعرسانی و روابط عمومی تأثیر مثبت بگذارد.
همچنین، جمال درویش، مشاور استاندار خوزستان و دبیر دومین جشنواره سلام، در این مراسم گفت: سال گذشته اولین دوره جشنواره سلام بههمت روابط عمومی استانداری خوزستان برگزار شد.
وی افزود: برگزاری این جشنواره به شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان واگذار شده که امسال دانشگاه شهید چمران اهواز مسئولیت برگزاری این جشنواره را پذیرفته و سال آینده نیز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب آن را برگزار خواهد کرد.
درویش اظهار کرد: حاصل تلاش روابطعمومیها و مطبوعات باید همدلی باشد تا همدلی نیز به مشارکت مردم منتهی و پس از آن با مشارکت مردم مشکلات برطرف شود.
دکتر محمد رعایایی اردکانی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم گفت: اگر در جامعه گردش اطلاعات آزاد باشد مدیران مجبور به پاسخگو بودن میشوند و مردم نیز از طریق رسانهها مطالبات خود را مطرح میکنند و به صورت مسالمتآمیز آنها را پیگیری میکنند.
رعایایی ادامه داد: رسانهها در کنترل عملکرد مسئولان و سالم بودن جامعه نقش کلیدی دارند. اگر رسانههای فعال آزاد داشته باشیم کمتر شاهد بروز مشکلات و حتی اختلاسها خواهیم بود.
به گزارش ایکنای خوزستان، در این مراسم که با شعار «روابطعمومی؛ محور همدلی و همزبانی» تشکیل شد، از پیشکسوتان روابط عمومی و رسانه استان تجلیل شد.
|
نظر بدهید