روابطعمومی به چند روش عمده می تواند بر عقاید و نگرش ها تأثیر بگذارد:
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| نخستین کار روابطعمومی پس از مشخص شدن هدف، ایجاد یک برنامه مؤثر برای تأثیرگذاری بر نگرش و عقاید است.
روابطعمومی به چند روش عمده می تواند بر عقاید و نگرش ها تأثیر بگذارد:
1- از طریق خدمات و محصولات با کیفیت (ارائه ارزش)
روابطعمومی غالباً برای معرفی یک خدمت جدید یا تغییر نگرش درباره یک محصول جدید مورد استفاده قرار می گیرد. هدف این است که مصرف کنندگان بتوانند محصول یا خدمت را خریداری کنند. برای تحقق این هدف، روابطعمومی باید بر نحوه شناخت و احساس افراد تأثیر بگذارد. این کار با نشان دادن کیقیت و تفاوت خدمت و محصول با سایر محصولات و خدمات و ایجاد آگاهی درباره آن انجام می شود.
2- نام تجاری
بعضی اوقات نام تجاری یک موسسه به اندازه کافی شناخته شده نیست. در اینحا، هدف روابطعمومی ایجاد برندی است که مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد تا بتوانند از موسسه خرید کنند.
3- کارکنان
داشتن “کارکنان آموزش دیده”ی با مهارت های ارتباطی خیلی مهم است زیرا تعامل بین کارکنان و مشتریان می تواند برای همه طرف های ذینفع سودمند باشد.
|
نظر بدهید