۵ تکنیک بازاریابی ویروسی

در طول پویش بازاریابی ویروسی همواره به خاطر داشته باشید از هدف خود که جذب مخاطبان و تمرکز جهان بر نام تجاری شماست کار ‌می‌کنند. هدف بازاریابی شما باید قابل اندازه‌گیری باشد. به این ترتیب، این داده‌ها به شما ‌می‌گویند که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در حالی که هیچ تضمینی برای این‌که محتوای شما ویروسی شود وجود ندارد اما تکنیک‌هایی وجود دارد تا بتوانید احتمال شانس خود را افزایش دهید.

۱- توجه دیگران را سریع جلب کنید


در فضای اینترنت در هر ثانیه محتواهای مختلفی قرار ‌می‌گیرد. برای این‌که بتوانید توجه دیگران را جلب کنید باید فورا بتوانید نگاه دیگران را به خود معطوف کنید.
 

۲- مخاطبان خود را درگیر کنید


اگر مخاطبان با محتوای شما تعامل نکنند، به‌ندرت ویروسی ‌می‌شود. برخی از موفق‌ترین پویش‌های بازاریابی ویروسی فرصت‌هایی را به مخاطبان برای اظهارنظر، ایجاد محتوای خود قرار ‌می‌دهند.

۳- استفاده از احساسات


بیشتر کاربران به شدت تحت تأثیر احساسات خود هستند. وقتی محتوای بازاریابی ویروسی ایجاد ‌می‌کنید که منجر به واکنش احساسی شدیدی ‌می‌شود، بینندگان شما به احتمال زیاد با آن بیشتر درگیر ‌می‌شوند.

۴- سادگی پیام


همه پویش‌های ویروسی یک ویژگی مشترک دارند: پیام آنها را ‌می‌توان در یک جمله یا عبارت کوتاه خلاصه کرد. داشتن بیش از یک مفهوم یا پیام ‌می‌تواند مخاطبان شما را سردرگم کرده یا حواس آنها را پرت کند.

۵- تعیین هدف


در طول پویش بازاریابی ویروسی همواره به خاطر داشته باشید از هدف خود که جذب مخاطبان و تمرکز جهان بر نام تجاری شماست کار ‌می‌کنند. هدف بازاریابی شما باید قابل اندازه‌گیری باشد. به این ترتیب، این داده‌ها به شما ‌می‌گویند که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر.

معصومه سعادت – خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم