کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ کسب‌وکار ترغیبی

Harold Burson – Harold Burson که توسط هفته روابط عمومی به‌عنوان موثرترین شخصیت روابط عمومی قرن بیستم توصیف‌شده است شاید بیشترین نام به رسمیت شناخته‌شده در صنعت امروزه باشد. مؤسس 96 ساله غول روابط عمومی Burson-Marsteller شغل 70 ساله خارق‌العاده‌ای داشته است که در آن او یک شرکت جهانی را از یک بنگاه مشاوره تک‌نفره ساخت.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) بسیار همانند Ogilvy که انجیل تبلیغات را نوشته است، Burson پر خواننده‌ترین کتاب برای صنعت روابط عمومی را نوشته است.


Harold Burson که توسط هفته روابط عمومی به‌عنوان موثرترین شخصیت روابط عمومی قرن بیستم توصیف‌شده است شاید بیشترین نام به رسمیت شناخته‌شده در صنعت امروزه باشد. مؤسس 96 ساله غول روابط عمومی Burson-Marsteller شغل 70 ساله خارق‌العاده‌ای داشته است که در آن او یک شرکت جهانی را از یک بنگاه مشاوره تک‌نفره ساخت.


در این یادواره کسب‌وکار روشن کننده، Burson شغل خود را از مطالعه در Ole Miss تا خدمت در جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند، و محاکمه‌های Nuremburg را گزارش می‌کند و به Bill Marsteller ملحق می‌شود. به همراه هم، او و Marsteller تاریخ را در ماجراجویی جدیدی که رشد پیدا کرد و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های روابط عمومی در جهان با بیش از 60 اداره در 6 قاره شد ساختند.


به‌وسیله نمونه‌های شخصی و تخصصی، Burson به خوانندگان نشان می‌دهد که روابط عمومی واقع دربرگیرنده چه چیزی است- چالش‌های آن، روش‌ها، و تأثیرات آن. حکایات او درباره چالش‌های روابط عمومی مانند بحران‌های Tylenol، حذف پرچم‌های کنفدراسیون از ole miss و معرفی کوکای جدید نشان‌دهنده اصول امتحان شده زمانی Burson درباره مدیریت بحران و روابط عمومی بزرگ است. او لحظات نمادین از تاریخ روابط عمومی را در داستان خود قرار می‌دهد و این را یک راهنمای ارزشمند و جذاب برای متخصصان در هر صنعتی می‌سازد.


روابط عمومی نه‌تنها توسط هر موسسه‌ای اجرا می‌شود بلکه توسط هر فردی نیز اجرا می‌شود. در سراسر دوره شغلی پیشتازانه خود که Burson آن را به‌عنوان مجموعه‌ای از لحظات سرنوشت‌ساز توصیف می‌کند، Burson استانداردهایی برای رفتار فردی و شرکتی وضع می‌کند و بر مسئولیت اجتماعی شرکت، برتری محصول و یکپارچگی کاسته نشده اصرار دارد. میراث او، نسل‌ها را شکل داد و حتی نسل‌های بعدی را نیز شکل خواهد داد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)