شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| تبلیغات تجاری عمدتاً به منظور آگاهی بخشی، متقاعدسازی و یادآوری انجام میشود. برخی از جزییترین مصادیق این اهداف عبارتست از:
آگاهیبخشی: نظیر اطلاعرسانی در مورد محصولی جدید، پیشنهاد استفاده جدید از یک کالا، مطلع کردن بازار از تغییر قیمت کالا، شرح چگونگی کاربرد محصول، توصیف خدمات موجود، تصحیح برداشتهای غلط و رفع شایعات، تعدیل اضطراب مصرفکنندگان و ایجاد تصویر مثبت برای شرکت.
متقاعدسازی: نظیر تلاش برای رجحان بخشیدن به برند یک کالا، تشویق مصرفکنندگان به استفاده از برند مورد نظر شرکت، تغییر دریافتهای ذهنی مشتریان نسبت به ویژگیهای کالا، متقاعد کردن مشتری برای خرید کالا در زمان حاضر و پذیرش فروشنده شرکت.
یادآوری: نظیر یادآوری احتمال نیاز به کالا در آیندهای نزدیک، یادآوری محل خرید کالا، به خاطر آوردن نام کالا در فصولی که از آن استفاده نمیشود و حفظ آگاهی مطلوب در مشتریان (محمدیان، 1379، ص 78).
|
نظر بدهید